آیبایک: قبل از خرید سه چرخه کودک این نکات را رعایت کنید!

0

این روزها بازار سه چرخه های کودک حسابی داغ است و با موفقیتی که توانستند در برابر کالسکه ها به دست بیاورند، جای پا خود را بیش از بیش در بین والدین محکم کردند.

 راهنمای خرید سه چرخه کودک

قطعا اگر فرزند کوچک یا نوزاد داشته باشید نام سه چرخه کودک را زیاد شنیده‌اید. این سه چرخه‌ها یار همیشگی کودکان و والدین هستند و تقریبا از ۱۰ ماهگی تا ۶ سالگی آنان را همراهی می‌کنند. این همراهان دوست داشتنی قابلیت‌های بسیار زیادی از جمله چرخش ۳۶۰ درجه صندلی، تبدیل شدن به دوچرخه، قابل حمل و تاشو بودن، عصای حسگر و پنل موزیکال را دارا می‌باشند. یکی از مواردی که باعث افزایش محبوبیت این سه چرخه‌ها شده این است که نسبت به کالسکه‌ها امکانات بسیار بیشتری دارند و از لحاظ هزینه هم قیمت کمتری دارند (حتی برندهای بین المللی و وارداتی!).

به همین دلیل با افزایش محبوبیت این وسیله کاربردی ما سعی کردیم برای شما یک راهنمای کامل برای خرید سه چرخه کودک تدارک ببینیم. امیدواریم که با توجه به تمامی این نکات خرید خود را انجام دهید و در صورت هرگونه سوال و یا ابهامی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

راهنمای خرید سه چرخه کودک

سه چرخه کودک فلامینگو

  1. سن کودک و پدال

تمام سه چرخه‌های کودک تقریبا از ۱۰ ماهگی تا ۶ سالگی را پوشش می‌دهند. هم می‌توانید سه چرخه‌های با پدال و هم بدون پدال را خریداری کنید. سه چرخه‌های بدون پدال باعث می‌شوند عضلات پای کودک تقویت شوند و حس استقلال آن‌ها افزایش پیدا کند. سه چرخه‌های پدال دار باعث می‌شوند کودکان بتوانند به تنهایی رکاب بزنند و سه چرخه خود را کنترل کنند که هم والدین خیالشان راحت می‌شود و هم کودکان رکاب زدن را یاد می‌گیرند. به طور کلی سه چرخه‌های پدال دار انتخاب بهتری برایتان هستند چرا که به راحتی می‌توانید با جدا کردن پدال‌ها، آن‌ها را تبدیل به سه چرخه‌های بدون پدال کنید و از مزیت‌های آن‌ها هم استفاده کنید.

 

  1. داخل خانه یا خارج از خانه؟

اگر فضای خانه‌تان بزرگ است می‌توانید از سه چرخه‌ها در داخل هم استفاده کنید چرا که فضای کوچک، خطر برخورد با وسایل خانه و آسیب دیدن کودک را افزایش می‌دهد. اگر قصد استفاده در خارج از منزل را دارید مطمئن شوید که لاستیک‌ها از چسبندگی بالایی برخوردارند. عصای حسگری که در سه چرخه‌ها تعبیه شده است به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی کنترل سه چرخه را در دست داشته باشید و از موانع به راحتی عبور کنید پس حتما از وجود این آپشن اطمینان پیدا کنید.

سه چرخه کودک qplay

  1. مونتاژ

حتما قبل از خرید مطمئن شوید که مدل مونتاژ شده به دستتان می‌رسد. البته اگر دست به آچار هستید و خودتان توانایی سرهم کردن سه چرخه را دارید می‌توانید به تنهایی از پس این کار بربیایید و مقداری هم در هزینه صرفه جویی کنید. البته در حاضر اکثر سه چرخه‌ها به صورت مونتاژ شده به فروش می‌رسند.

 

  1. هزینه

خوشحال کردن کودکتان قطعا از هرچیزی مهم‌تر است اما دقت کنید که باید به بودجه‌تان هم نگاهی داشته باشید. سه چرخه‌ها مدل‌های زیادی دارند و امکانات زیادی را ارائه می‌دهند. برخی از مدل‌ها یکسری از این امکانات را ندارند و قطعا از قیمت پایین‌تری هم برخوردارند پس در ابتدا اولویت‌های خود را مشخص کنید سپس مدل موردنظرتان را انتخاب کنید.

 

  1. راهنمایی

سعی کنید از کسانی که تجربه خرید دارند بپرسید و راهنمایی دریافت کنید. به مشاوران فروش و یا کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، بگوئید که می‌خواهید در چه زمان و مکانی از سه چرخه استفاده کنید. همچنین پرس و جو کنید که آیا به لوازم و یا قطعات جانبی دیگری نیاز دارید یا خیر. این افراد قطعا اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با محصولات دارند و به خوبی از عهده مشاوره دادن و کمک کردن به شما برمی‌آیند.

 

  1. ضمانت

مطمئن شوید مدلی که قصد خرید آن را دارید دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد یا خیر. اگر توجهی به گارانتی محصولات نکنید مجبور می‌شوید هزینه بسیار زیادی برای تعمیر و نگهداری آن‌ها انجام دهید. پس دقت کنید محصولات شامل گارانتی هستند و آیا برند معتبری آن‌ها را گارانتی می‌کند؟

سه چرخه

جمع بندی

سه چرخه‌های کودک یکی از بهترین تجربه‌هایی است که کودکان می‌توانند داشته باشند. این وسیله دوست داشتنی مزایای بسیار زیادی دارد، در بخشی شبیه کالسکه و در بخش دیگر شبیه دوچرخه کودک هستند پس مزیت‌های هر دو را به ارث برده‌اند. برخی از مدل‌های این سه چرخه‌ها قابلیت تبدیل شدن به دوچرخه را دارند که دیگر نیازی به هزینه کردن اضافی برای خرید دوچرخه را ندارید. می‌توانید بعد از این که فرزندتان توانست راه برود یا به تنهایی رکاب بزند سه چرخه کالسکه‌ای او را تبدیل به دوچرخه کنید و بگذارید که به صورت مستقل هدایت وسایل نقلیه را یاد بگیرد.

در انتها به یاد داشته باشید که سلامت کودکان از هر چیزی مهم‌تر است پس همیشه حواستان به کودکتان باشد و اگر قرار است به تنهایی با دوچرخه یا سه چرخه‌شان بازی کنند استفاده از لوازم جانبی مانند کلاه ایمنی، آرنج بند و ساق بند را فراموش نکنند و همیشه در دسترس باشند.

 

منبع: فروشگاه اینترنتی آیبایک

نظرات