۶ نکته مهم که قبل از کانتور صورت باید با آنها آشنا شوید

0

پوست صورت برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است. داشتن پوستی درخشان به زیباتر شدن آرایش صورت کمک می‌کند و از طرفی پوست شما آینه درون بدن است که نشان می‌دهد سبک زندگی خوب و متعادلی دارید یا یک سبک غلط را در پیش گرفته‌اید. قبل از هرچیز برای داشتن یک آرایش زیبا باید بتوانید سلامت بدن خود را تضمین کنید. زمانی که پوست سالمی داشته باشید آرایش به بهترین شکل روی صورتتان خواهد نشست. کانتور از مهمترین قسمت‌های یک آرایش حرفه‌ای است. قبل از کانتور باید به چند نکته توجه داشته باشید که در اینجا با هم به بررسی این نکات خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 کانتور صورت

  1. سلامت پوست

همانطور که گفتیم سلامت پوست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. می‌توانید از پوستی صاف انتظار یک آرایش بی‌نقص را داشته باشید.

برای اینکه پوستی صاف داشته باشید و بتوانید کانتور را با دقت انجام دهید سعی کنید هر ماه فیشیال پوستی انجام دهید.

کانتور صورت

پاکسازی، پوست‌های مرده و آلودگی‌های پوست را پاک خواهد کرد و به جوانسازی پوست کمک می‌کند همچنین منافذ باز و آلوده را پاک می‌کند. اگر پوست شما جوش‌دار یا چرب است با مشاوره پزشک متخصص می‌توانید فیشیال یا مزونیدلینگ انجام دهید. پاکسازی به روشن و درخشان شدن پوستتان کمک خواهد کرد همچنین باعث می‌شود آرایش روی پوستتان بخوابد و بافت کرم پودر یکدست‌تر باشد. صاف و یکدست بودن پوست به جلوه بیشتر کانتور کمک می‌کند و برجستگی‌های صورت را واضح‌تر خواهد کرد.

  1. کرم پودر

از مهمترین چیزهایی که در داشتن یک میکاپ زیبا تاثیرگذار است داشتن یک کرم پودر خوب است. بازار ایران از لوزام آرایشی بی‌کیفیت اشباع شده و این لوازم بی‌کیفیت و در عین حال ارزان قیمت باعث آسیب‌های پوستی زیادی در دراز مدت خواهند بود. چروک‌های عمیق در زیر چشم، لک‌های قهوه‌ای و آکنه برخی از شایع‌ترین عوارض این لوازم بی‌کیفیت است. در هنگام خرید لوازم آرایشی که مستقیما به پوست و زیبایی شما مربوط است باید توجه کنید، هزینه‌ای که صرف لوازم آرایشی در واقع جلوی هزینه‌های درمانی آتی را خواهد گرفت. محصولات آرایشی بی‌کیفیت آسیب‌های شدیدی را در دراز مدت به جا خواهد گذاشت و هزینه بوتاکس و فیلر را به همراه خواهد داشت.

بهترین برندها را انتخاب کنید و برای سلامت پوست خود ارزش قائل شوید. کرم پودر مک، لورآل، میبلین و استی لادر از بهترین برندهای موجود در ایران هستند که کمترین آسیب را به پوستتان وارد می‌کنند و تکسچری فوق‌العاده زیبا روی پوستتان خواهند داشت.

  1. پرایمر

پرایمر پایه آرایشی است و پس از مرطوب کننده باید استفاده شود. میکاپ آرتیست‌های زیادی اعتقاد دارند که پرایمر را باید قبل از هر مرطوب­کننده‌ای استفاده کرد. شما می‌توانید هر دو روش را امتحان کنید و مناسب‌ترین روش را برای پوست خود انتخاب کنید. پرایمر پوست را صاف و یکدست می‌کند و حالت ماتی به پوست می‌دهد. اکثر پرایمرها پوست را روشن‌تر می‌کنند و منافذ باز را پوشش می‌دهند تا بافت کرم پودر به بهترین شکل روی صورت بنشیند. ویژگی دیگری که پرایمر دارد این است که جلوی نفوذ آلودگی به منافذ پوست را می‌گیرد و به سلامت ماندن پوست کمک می‌کند. همچنین می‌توانید ۳ روش برای انتخاب پرایمر را در این مقاله مطالعه کنید.

  1. کانتور

پس از کرم پودر که ضعف‌های پوست را پوشش می‌دهد و لک‌ها را پنهان می‌کند باید برجستگی‌ها و سایه‌های صورت را مشخص کنید. بینی بزرگ و گوشتی یا صورتی پر و بدون گونه را می‌توانید با کانتور کاور کنید. حتی اگر بینی شما ایراداتی مثل کجی یا شکستگی دارد می‌توانید با آموزش دیدن در مورد روش‌های کانتور، به بهترین شکل بینی خود را گریم کنید. برجستگی گونه و استخوان پلک، دو طرف استخوان بینی، زاویه فک و قسمت بالایی پیشانی و انتهای رویش مو را می‌توانید کانتور کنید.

  1. رژ گونه

کانتور صورت

فراموش نکنید رژ گونه و کانتور دو چیز کاملا متفاوت هستند و کانتور برای ایجاد سایه در صورت کاربرد دارد. برای داشتن یک آرایش حرفه‌ای شما به رژگونه احتیاج دارید. رنگ رژ گونه خود را متناسب با رنگ سایه چشم انتخاب کنید. استفاده از رنگ‌های نود با تناژ قهوه‌ای و هلویی برای رژ گونه مناسب است و چهره شما را جوان و شاداب نشان می‌دهد.

از برندهایی برای خرید انواع رژگونه مایع، براق و مات استفاده کنید که چربی کنی در تکسچر داشته باشند و باعث ایجاد جوش روی صورت نشوند. پیشنهاد ما برندهای لدورا، برژوا،  رولوشن و فلورمار است که کیفیت بالایی در ساخت دارند و کمترین آسیب را به پوست وارد می‌کنند.

  1. کانسیلر

کانسیلر از دیگر اقلامی است که قبل از کانسیلر باید بزنید. کانسیلر در کنار کانتور استفاده می‌شود و قسمت‌های برجسته را روشن‌تر می‌کند. قسمت بالایی استخوان گونه، زیر چشم، نوک و تیغه بینی، بین دو ابرو و قسمت زیر ابرو و همچنین وسط پیشانی محل­هایی هستند که باید از کانسیلر استفاده کنید. زمانی که کانتور و کانسیلر را در کنار هم به کار می‌برید، می‌توانید به بهترین شکل برجستگی را نشاد دهید. برای این کار می‌توانید از ویدیوهای آموزشی استفاده کنید.

در اینجا سعی شد تا به بعضی از موارد مورد نیاز برای قبل از کانتور و داشتن یک آرایش حرفه‌ای و زیبا بپردازیم. نکات تکمیلی برای داشتن یک آرایش حرفه‌ای را می‌توانید از ویدیوهای آموزشی یا گذراندن دوره­های تخصصی بیاموزید. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد

نویسنده: سارا اقبالی

نظرات