بیوگرافی محمدرضا طالقانی کشتی گیر و همسرش+ عکس فرزندان و زندگی شخصی و کشتی

0

بیوگرافی محمدرضا طالقانی پیشکسوت کشتی و همسر و فرزندانش‌+ عکس های جوانی کمتر دیده شده از محمدرضا طالقانی کشتی گیر در دوران انقلاب محافظ و بادیگارد امام خمینی (ره) و افتخارات و زندگی شخصی محمدرضا طالقانی کشتی گیر و سوابق کشتی از شروع تا پهلوانی و ریاست فدراسیون کشتی همراه با عکس های خانوادگی محمدرضا طالقانی و همسرش و فرزندانش و دخترانش را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی محمدرضا طالقانی کشتی گیر و همسرش+ عکس فرزندان و زندگی شخصی و کشتی

بیوگرافی محمدرضا طالقانی

محمدرضا طالقانی, در ۷ بهمن ۱۳۳۱ در محله گذر مستوفی در منطقه درخونگاه طالقان متولد شد, او کشتی گیر و رئیس اسبق فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی است.

زندگی شخصی محمدرضا طالقانی

سوابق ورزشی

محمدرضا طالقانی یکی از چهره‌های ویژه و برجسته کشتی ایران به حساب می‌آید که از ۱۵ سالگی به کشتی روی آورد و تا ۱۳۶۰ شمسی که کشتی را کنار گذاشت

او هشت مدال بین‌المللی کسب کرده و سه سال پهلوان پایتخت شد و در سال ۹۲ سرپرستی فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی را نیز بر عهده گرفت.

همسر محمدرضا طالقانی کیست

ایشان سال ها پیش و بعد از پیروزی انقلاب ازدواج کرده و دارای فرزند می باشد. از تعداد فرزندان ایشان تاکنون خبری منتش نشده و فقطظ دخترش فاطمیا در مصاحبه های پدرش حضور داشته است

عکس همسر و دختر آقای طالقانی

محمدرضا طالقانی و همسرش و فرزندانش

 

شروع کشتی پهلوانی از کودکی

طالقانی از کودکی وارد کشتی پهلوانی شد. پدرش از پهلوانان ورزش باستانی بود و او نیز به همین دلیل به سمت کشتی کشیده شد‌

آقا طالقانی میگوید: قشنگ ترین صدایی که از بچگی در گوشم بودم صدای ضرب زورخانه بود چرا که در محل ما ۴ تا زورخانه بود و پدرم نیز ورزشکار زورخانه ای بود.

در سنین کودکی چون پدرم اسم قشنگ پهلوانی را به یدک می کشید، به سمت کشتی کشیده شدم و بعدها شگردم در خاک سگک و کنده و در سرپا هم یه خم دوخم بود.

بیوگرافی محمدرضا طالقانی رئیس سابق فدراسیون کشتی و همسرش+ عکس فرزندان و زندگی شخصی و کشتی

در سال ۱۳۵۵ و در حالی که سرباز بودم در جام جهانی آمریکا دوم شدم و پس از قهرمانی در تیم ملی در لوزان سوئیس دستم شکست و در عین حالی که داشتم کشتی گیر خوبی می شدم یک مرتبه انقلاب شد و راه من رفت به سمت انقلاب و امام (ره).

عکس های جوانی و قدیمی محمدرضا طالقانی در دوران انقلاب در کنار امام خمینی

 

حواشی جام آریامهر

در جام آریامهر که ۱۷ تیم خارجی هم برای حضور در آن آمده بودند، شرکت نکردم.

آن زمان که در بحبوحه ی اعتراضات بود، همه ی مردم از ما می خواستند که الان تظاهرات است و مردم را می کشند و شما هم کشتی نگیرید و من نوکر مردم هستم و این مسائل را به هم تیمی هایم منتقل کردم و آن ها هم یک متن نوشتند که کشتی نمی گیرند و اسم من را زیر آن نوشتند و بعد از آن هم کشتی نگرفتیم.

طالقانی بعد از شرکت نکردن در جام آریامهر، از اردوی تیم ملی اخراج شد و روز بعد نیز توسط ماموران ساواک بازداشت شد و ۲۹ روز در باغ شاه سابق زندانی بود.

مسابقات و افتخارات محمدرضا طالقانی

محافظ امام خمینی

طالقانی کشتی گیر سابق یکی از یاران امام خمینی (ره) در پاریس بود.

طالقانی در مورد اینکه چه شد که محافظ امام (ره) شد، گفت: چند روزی که در نوفل لوشاتو بودم حاج احمد آقای خمینی به من گفتند که شما بادیگارد خصوصی حاج آقا هستید اما من متوجه نمی شدم و فقط می گفتم یا علی و ترسی نداشتم.

محمدرضا طالقانی و امام خمینی رحمة الله علیه

بیوگرافی محمدرضا طالقانی رئیس سابق فدراسیون کشتی

محمدرضا طالقانی کشتی گیر

عکس های محمدرضا طالقانی پیشکسوت کشتی

نظرات