بیوگرافی آناهیتا دری بازیگر و خواننده و همسرش + خانواده و زندگی شخصی و هنری

0

بیوگرافی آناهیتا دری بازیگر و خواننده و همسرش + خانواده و زندگی شخصی و هنری

بیوگرافی آناهیتا دری بازیگر و خواننده و همسرش (دختر ضیاءالدین دری) + عکسها و پیج اینستاگرام آناهیتا دری و خانواده و پدرش و مادرش و برادرانش و زندگی شخصی و هنری آناهیتا دری بازیگر و مدرس آواز از بازیگری تا موسیقی همراه با آثار و فیلم شناسی وی در ادامه از این بخش از مجله حرف تازه دانلود کنید

آناهیتا دری بازیگر و خواننده متولد سال ۱۳۶۴ در تهران است او دختر ضیاءالدین دری کارگردان و فیلمساز فقید ایران میباشد وی دارای مدرک تحصیلی مهندسی مواد سرامیک می باشد و در زمینه بازیگری و موسیقی فعالیت دارد.

بیوگرافی آناهیتا دری بازیگر و خواننده و همسرش (دختر ضیاءالدین دری) + عکسها و پیج اینستاگرام آناهیتا دری

بیوگرافی آناهیتا دری بازیگر

آناهیتا دری, (anahita dorri) متولد سال ۱۳۶۴ در تهران، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون ، نوازنده و مدرس آواز است. وی دارای مدرک تحصیلی مهندسی مواد سرامیک می باشد و در زمینه بازیگری و موسیقی فعالیت دارد.

او دختر سید ضیاءالدین دری کارگردان و فیلمساز فقید ایران است که در کارگردانی سریال کلاه پهلوی را در کارنامه هنری خود دارد.

زندگی شخصی آناهیتا دری بازیگر

بیوگرافی

آناهیتا دری یکی از چهره‌های سینما، تلویزیون و تئاتر کشور ایران به شمار می‌رود، که در تاریخ سال ۱۳۶۴ در تهران به دنیا آمده است.

این چهره علاوه بر هنرپیشگی در عرصه موسیقی دستی بر آتش دارد و همچنین مدرس آواز می‌باشد.

آناهیتا دری در رشته مواد سرامیک تحصیل کرده است و مدرک خود را در همین رشته اخذ نموده است.

خانواده

آناهیتا در خانواده ای کاملا هنرمند و اهل سینما در تهران به دنیا امد. پدرش ضیاءالدین دری از کارگردانان معروف و نامی سینمای ایران بود که در سال ۹۷ درگذشت. او دارای دو برادر است که یکی از برادرانش در زمینه بازیگری و سینما فعالیت دارد و با هم در سریال کلاه پهلوی هم بازی بودند.

خانم اناهیتا دو برادر نیز دارد، که یکی از برادرهای وی در عرصه هنرپیشگی مشغول به کار می‌باشد، که در مجموعه کلاه پهلوی در کنار یکدیگر ایفای نقش کرده‌اند.

سوابق بازیگری

خانم دری از سال ۷۲ وارد عرصه بازیگری شد. او در سال ۱۳۷۲ با بازی در فیلم تلویزیونی «دیدار» به کارگردانی سیدضیاء الدین دری، اولین فعالیت بازیگری خود را تجربه کردو با نقش آفرینی در مجموعه کلاه پهلوی در نقش «تهمینه» در کنار دیگر بازیگران این سریال به شهرت رسید.

از دیگر فیلم ها و سریال های این بازیگر میتوان به باد و شقایق ، سینما سینماست ، دیدار در غبار و سالهای مشروطه به کارگردانی محمدرضا ورزی ۱۳۸۸ و … اشاره کرد.

او در تئاتر نیز چندین نمایش را روی صحنه اجرا کرده که نمایشنامه خوانی موزیکال «دن کیشوت، یکه‌سوار لامانچا» به کارگردانی آرش آبسالان ۱۳۹۶ و .. از جمله این آثار می باشد.

سوابق

آناهیتا دری فعالیت هنری اش را در زمینه هنرپیشگی از سال ۷۲ آغاز نمود. نخستین کار هنری اش در سال ۷۲ با حضور در مجموعه دیدار ساخته سید ضیاءالدین دری رقم خورد و با بازی در اثر کلاه پهلوی در کاراکتر تهمینه دیده شد.

آثار و مجموعه‌های آناهیتا دری

می‌توان آثاری از جمله باد و شقایق، سینما سینماست، دیدار در غبار و سال‌های مشروطه ساخته محمدرضا ورزی در سال ۸۸ را نام برد.

آناهیتا دری بازیگر

خانم دری در چند نمایش تئاتری هم حضور یافته است، که نمایش نام خوانی موزیکال دن کیشوت، یکه سوار لامانچا ساخته آرش آبسالان در سال ۹۶ و… از فعالیت‌های این چهره به شمار می‌رود.

اثار سینمایی

آناهیتا دری در سال ۷۵ برای اولین مرتبه با ایفای نقش در اثر سینما سینماست ساخته پدر خود سید ضیاءالدین دری وهمکاری با چهره‌هایی از جمله : رضا کیانیان، مریم مقدم، یاسمین ملک نصر و احمد دامود و…. تجربیات بسیاری را به دست آورد.

در سال ۸۸ در مجموعه سال‌های مشروطه ساخته محمدرضا ورزی حضور یافت و ایفا در کنار هنرمندانی همچون: رضا رویگری، ایرج راد، محمدرضا شریفی نیاو سید حسام نواب صفوی بر تجربیاتش افزود.

ورود به هنرپیشگی

خانم دری در مورد ورود به هنرپیشگی و سینما و پارتی بازی بیان می‌کند:
در تمامی شغل‌ها اغلب بچه‌ها شغل پدر را دنبال می‌کنند، اما درباره سینما و تلویزیون این را نمی‌دانم برای چه به این اندازه تنگ نظری می‌شود.

در سال‌های ۷۵ و ۷۶ در دو اثر سینما سینماست و باد و شقایق ساخته سید ضیاءالدین دری به هنرنمایی پرداخته است و بعد از آن در ۴،۵ اثر کوتاه از کارگردان‌های جوان حضور یافته است.

در حین ایفای نقش در مجموعه کلاه پهلوی یک کاراکتر در مجموعه سال‌های مشروطه به من پیشنهاد شد، که تجارب بسیار خوبی بود.

پدر از همان سال ۷۲ که نخستین کاراکتر را بر عهده داشتم پدر جنس بازی مرا یافت و همیشه برای پیشرفت در فعالیتم مرا حمایت می‌نمود.

فیلم سینما سینماست

خانم دری نخستین بار در سال ۱۳۷۵ با بازی در فیلم سینما سینماست به کارگردانی پدرش سید ضیاءالدین دری در کنار هنرمندانی همچون رضا کیانیان، مریم مقدم، یاسمین ملک‌نصر و احمد دامود و ..‌. تجارب خوبی را کسب کرد.

سریال سال های مشروطه

در سال ۱۳۸۸ در اثر مهمی به نام سریال سال‌های مشروطه به کارگردانی محمدرضا ورزی ایفای نقش کرد و با همکاری در کنار بازیگرانی نظیر رضا رویگری، ایرج راد، محمدرضا شریفی‌نیا و سید حسام نواب‌ صفوی بر تجارب او افزوده شد

زندگی شخصی و هنری آناهیتا دری بازیگر و مدرس آواز

نحوه ورود به بازیگری

آناهیتا دری درباره نحوه ورود به بازیگری و سینما و پارتی بازی می گوید: در همه مشاغل بیشتر فرزندان شغل پدران موفق خود را ادامه می دهند ولی در مورد سینما و تلویزیون نمی دانم چرا این قدر تنگ نظری می شود. نمی خواهم بگویم بالاتر از بازیگران آکادمیک هستم ولی مطمئن هستم که اطلاعاتم در حد و اندازه آن هاست.

در سالهای ۷۵ و ۷۶ در دو فیلم «سینما سینماست» و «باد و شقایق» به کارگردانی پدرم بازی کردم و سپس در ۴، ۵ فیلم کوتاه از کارگردانان جوان به ایفای نقش پرداختم.

عکس های جدید آناهیتا دری

همزمان با بازی در «کلاه پهلوی» نقشی در سریال «سال های مشروطه» ایفا کردم که به تجربه من در بازیگری اضافه کرد. پدرم از همان سال ۷۲ که اولین تجربه بازیگری ام را انجام دادم نسبت به جنس بازی من شناخت پیدا کرد و همواره برای پیشرفت در بازی من را تشویق می کرد.

بازیگر نقش تهمینه سریال کلاه پهلوی

خانم دری خود بیان می‌کند که پدر به هیچ عنوان پارتی من در سینما و تلویزیون نبوده است.
اگر قرار بر این بود که پدر پارتی بازی نماید می‌توانستم کاراکتر دیگری مثلاً کاراکتر شادی را ایفا نمایم، اما به خاطر اینکه سن من کم بود پدر نپذیرفت که به خاطر من چهره پردازی خاصی انجام دهند تا سن من بیشتر نشان دهد و کاراکتر شادی را بر عهده بگیرم.

پدر به هیچ عنوان این ریکس و پارتی بازی‌ها را برایم و حتی برادرم انجام نداد.

اینکه بگویم پدرم پارتی حضور من در سینما و تلویزیون است باید بگویم خیر، اگر پدرم قرار بود پارتی بازی کند می توانستم نقش دیگری به طور مثال، نقش شادی را بازی کنم ولی چون در این مقطع فیلم برداری سن کمی داشتم پدرم حاضر نبود که برای راحتی دخترش بگوید چهره پردازی خاصی کنید تا سنش بیشتر شود و نقش شادی را بازی کند. پدرم هیچ وقت این ریسک و پارتی بازی ها را برای من و برادرم نکرد.

فیلم ها و سریال های آناهیتا دری

استاد آواز

آناهیتا دری در کنار بازیگری به عنوان مدرس و استاد آواز در آموزشگاه سرنا و طریقت مشغول بکار است. او از سال ۱۳۷۱ شروع به فراگیری موسیقی کرد و از سال ۱۳۷۲ نیز مشغول فراگیری آواز نزد استاد هاسمیک کاراپتیان شد.

از جمله آثار موسیقی و اجراهای ایشان میتوان به اجرا همراه با گروه کر پارس …سالن رودکی و اجرای سولو در جشنواره موسیقی فجر بخش بانوان و اجرا همراه با گروه کر فیلارمونیک در سال ۱۳۸۸ و خواننده در تئاتر موزیکال باغ دلگشا به کارگردانی پری صابری و همچنین هم خوان در گروه دنگ شو و بازیگر و خواننده در نمایشنامه خوانی موزیکال دن کیشوت به کارگردانی آرش آبسالان در شهریور ۹۶ و … را میتوان نام برد.

آناهیتا دری در مراسم تشییع و خاکسپاری پدرش

خانم آناهیتا دری دوره‌های مربیگری موسیقی کودکان «ارف» آموزشگاه پارس و دوره مربیگری آواز را سپری کرده است و تجارب آموزش در آموزشگاه‌های نوای سرنا و طریقت را در پرونده کاری خود به ثبت رسانیده است.

خانم دری در مراسم تشییع پدر خود هم آوازخوانی بسیار غمگینی را انجام داد. زنده یاد سید ضیاءالدین دری در سال ۹۷ چشم از جهان فرو بست.

عکس های جدید آناهتیا دری

او همچنین دوره ی مربیگری موسیقی کودکان (ارف) آموزشگاه پارس و دوره مربیگری آواز را گذرانده و سابقه تدریس در آموزشگاه های نوای سرنا و طریقت را در کارنامه هنری دارد.

آناهیتا دری در خاکسپاری و مراسم تشییع پدرش نیز آوازخوانی غمگینی را اجرا کرد. مرحوم سید ضیائدالدبن دری در سال ۹۷ درگذشت.

سوابق کاری آناهیتا دری

سریال سال‌های مشروطه (۱۳۸۸)
باد و شقایق(۱۳۷۶)
سینما سینماست (۱۳۷۵)
سریال کلاه پهلوی

صفحه اینستاگرام آناهیتا دری

صفحه رسمی این بازیگر و هنرمند موسیقی را با نشانی anahitadorri دنبال کنید

نظرات