بیوگرافی سردار محمود عاطفی رئیس اسبق بسیج صدا و سیما + عکس درگذشت و سوابق

0

محمود عاطفی, رئیس سابق بسیج صدا و سیما متولد ۱۳۴۳ در رشت بود که در سن ۵۷ سالگی در ۵ بهمن ۱۴۰۰ درگذشت. در ادامه بیوگرافی سردار محمود عاطفی و همسر و فرزندانش همراه با زندگینامه سردار محمود عاطفی و سوابق سیاسی و نظامی و مدیریتی از سپاه پاسداران و جانبازی تا رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس و ریاست بسیج سازمان صدا و سیما و ماجرا و علت فوت و علت درگذشت سردار محمود عاطفی همراه با مراسم تشییع و خاکسپاری ایشان را در مجله حرف تازه دریافت کنید.

بیوگرافی سردار محمود عاطفی رئیس اسبق بسیج صدا و سیما و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و سوابق

بیوگرافی سردار محمود عاطفی

سردار محمود عاطفی, متولد سال ۱۳۴۳ در رشت می باشد. او نظامی و عضو سپاه پاسداران و از پیشکسوتان سپاه ناحیه گیلان و فرمانده سابق بسیج سازمان صدا و سیما و از فرماندهان دوران دفاع مقدس و رئیس سابق سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس بود که در ۵ بهمن ۱۴۰۰ به دلیل آسیب‌ ها و عوارض شیمیایی و جانبازی در ۵۷ سالگی به همرزمان شهیدش پیوست.

وی برادر شهیدان عباس و اکبر عاطفی است و در سال ۱۳۶۶ به درجه جانبازی نائل شد.

سوابق نظامی و مدیریتی

سردار عاطفی در طول خدمت و فعالیت هلای نظامی و مدیریتی خود عناوینی چون: فرمانده سابق بسیج سازمان صدا و سیما ، فرماندهی در دوران دفاع مقدس و مسئولیت عقیدتی سپاه گیلان، ریاست بسیج صدا و سیما و مدیرکلی روابط عمومی این سازمان و ریاست سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از جمله سوابق این جانباز دوران دفاع مقدس بود.

سوابق سردار محمود عاطفی

علت فوت و علت درگذشت سردار محمود عاطفی

سردار حاج محمود عاطفی از پیشکسوتان سپاه ناحیه گیلان و فرمانده سابق بسیج سازمان صدا و سیما و از فرماندهان دوران دفاع مقدس به دلیل آسیب‌ها و عوارض شیمیایی و جانبازی در ۵۷ سالگی به همرزمان شهیدش پیوست.
سردار عاطفی جانباز ۴۰ درصد ، در بیمارستان خاتم الانبیای تهران بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

همچنین ببینید: بیوگرافی سردار بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه و همسر و فرزندانش + عکس و سوابق

پیام های تسلیت

رییس صداوسیما در پی درگذشت این مدیر رسانه‌ای متن پیام تسلیتی را صادر کرده است.

متن پیام پیمان جبلی به این شرح است:

«هوالباقی

درگذشت برادر بسیجی و مدیر رسانه‌ای ارزنده و متعهد، جناب آقای محمود عاطفی موجب تاثر بنده و همکاران آن مرحوم در سازمان صدا و سیما شد.

ایشان در کسوت یک مدیر بسیجی خستگی ناپذیر همواره منشاء خیر و آثار بیاد ماندنی بودند. به یاد داریم که پس از سقوط دیکتاتور بغداد، دوربین حاج محمود عاطفی بود که تصویری درخشان از بارگاه آسمانی ارباب عالمین حضرت سید الشهدا (ع) و حرم حضرت قمر بنی‌هاشم (س) را به تصویر کشید و آن عکس در قالب پوستر، در قاب چشمان و بر حریم قلب‌مان ماندگار شد.

اینجانب، درگذشت این برادرمان را به خانواده معزز وی و نیز اصحاب رسانه تسلیت می‌گویم و امید آن دارم مشی و مجاهدت رسانه ای آن عزیز سفر کرده، سرمشقی برای اهالی رسانه قرار گیرد.»

همچنین سید محمدیاشار نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح در پیامی درگذشت سردار محمود عاطفی رئیس سابق بسیج صداوسیما را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به شرح ذیل است:

انالله و اناالیه راجعون
با نهایت تأسف و تأثر درگذشت مسئولی متعهد و برادر ارزشمند مرحوم حاج محمود عاطفی را خدمت خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

بی‌شک حاج محمود عاطفی که سال‌ها در بدنه بسیج و نهادهای انقلابی مانند بسیج صداوسیما و روابط عمومی صداوسیما مشغول خدمتگزاری بوده است، فعالیت‌های مؤثر و پرثمری را به بار بنشاند که ان شا الله باقی الصالحات خوبی برای این عزیز سفرکرده خواهد بود.

این‌جانب به‌نوبه خود این فقدان بزرگ را به عموم مردم ایران علی‌الخصوص خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عزیز سفرکرده، هم‌نشینی با نیکان و اخیار را آرزومندم.

علت فوت و علت درگذشت سردار محمود عاطفی

فرمانده سپاه قدس گیلان پیام تسلیت صادر کرد

فرمانده سپاه قدس گیلان با صدور پیامی در گذشت سردار حاج محمود عاطفی، فرمانده سابق بسیج سازمان صدا و سیما را تسلیت گفت.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان با صدور پیامی در گذشت سردار حاج محمود عاطفی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه راجعون

جانبازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با ایمان و اعتقادی راسخ، فداکاری، ایثار از جان خود گذشتگی در زمان‌های مختلف، به ویژه در هشت سال دفاع مقدس افتخارآفرین شده و با این ایثار امروز مایه فخر، افتخار غرور ملت شریف ایران هستند.

به درستی جانبازان دوران دفاع مقدس در طول ۳۲ گذشته در کنار صبر و شکیبایی از همه توان خود در پیشبرد اهداف نظام و پاسداشت آرمان‌های آن گام برداشتند.

به طور یقین و بی شک سردار حاج محمود عاطفی یکی از سربازان ولایت، رزمنده بسیجی، ایثارگر و از فرمانده دوران دفاع مقدس بوده که در طول خدمت خود در سپاه قدس گیلان و سازمان بسیج صداوسیما کل کشور خدمات ارزنده‌ای را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و با روح آسمانی خویش متجلی شکوه ایثار گشته و اجر ایمان و مجاهدتش، روح پر تمنای آنان را به هم‌رزمان شهیدش واصل می‌کند.

این جانباز دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف از دفاع مقدس هشت ساله گرفته تا دفاع از مرزهای معنوی انقلاب اسلامی و سازمان بسیج صداوسیما کل کشور با حضور محکم و استوار خود در میدان‌های پر خطر، خدمات ماندگاری از خود به جای گذاشت و سرباز ولایت بودن‌ را در به درستی معنا کرد.

اینجانب درگذشت سردار حاج محمود عاطفی از جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس را خدمت خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده این شهید بزرگوار تهنیت و تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای همه رزمندگان اسلام سلامتی و پیروزی مسئلت می‌نمایم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان

 

نظرات