بیوگرافی حسین وفایی اسنوکر باز ایرانی و همسرش + خانواده و مسابقات

0

بیوگرافی حسین وفایی اسنوکر باز ایرانی و همسرش + خانواده و مسابقات

حسین وفایی (hossein vafaei) اسنوکر باز و بازیکن تیم ملی اسنوکر ایران متولد ۱۳۷۳ در آبادان است که با غلبه بر مارک ویلیامز موفق شد به قهرمانی در مسابقات Shoot out ۲۰۲۲ دست پیدا کند. در ادامه بیوگرافی حسین وفایی بازیکن اسنوکر و همسرش و خانواده اش از آبادان تا تیم ملی اسنوکر ایران و سوابق ورزشی حسین وفایی از شروع اسنوکر تا قهرمان مسابقات شوت اوت ۲۰۲۲ همراه با زندگی شخصی و خانوادگی حسین وفایی و اخرین بازی او در مسابقات و پیج اینستاگرامش را از مجله حرف تازه دایافت کنید.

بیوگرافی حسین وفایی اسنوکر باز ایرانی و همسرش + خانواده و مسابقات

بیوگرافی حسین وفایی اسنوکر باز

حسین وفایی, متولد ۲۳ شهریور ۱۳۷۳ در آبادان، اسنوکر باز و بازیکن تیم ملی اسنوکر ایران معروف به شاهزاده ایرانی است. او یکی از بهترین و موفق ترین بازیکنان رشته اسنوکر در جهان است که در سال های اخیر جوایز و افتخارات زیادی را از آن خود کرده است. آخرین بازی او در مسابقات شوت اوت ۲۰۲۲ بود که به مقام اول مسابقات و قهرمانی دست پیدا کرد.

بیوگرافی حسین وفایی بازیکن اسنوکر

خانواده و زندگی شخصی

آقای وفایی در خانواده خونگرم جنوبی در آبادان اهل ورزش و علاقه مند به ورزش متولد شد و از همان کودکی در حوالی ۶ سالگی برای یادگیری بیلیارد و اسنوکر در یک باشگاه ثبت نام کرد و به کمک خانواده اش توانست وارد این رشته ورزشی شد.

ازدواج و همسر حسین وفایی

ایشان در حال حاضر مجرد بوده و ازدواج نکرده است

عکس های خانوادگی حسین وفایی اسنوکر باز

سوابق و رزومه ورزشی در اسنوکر و بیلیارد

حسین وفایی که از ۱۷ سالگی با قهرمانی در رقابت‌های آماتوری جهان توانست به جمع حرفه‌ای‌ها بپیوندد، در سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی کرده و در برخی مقاطع پیروزی‌های بزرگی را برابر نابغه‌های اسنوکر دنیا کسب کرده است.

وفایی با قهرمانی در رقابت‌های اسنوکر آماتوری جهان در سال ۲۰۱۱ توانست به عنوان اولین ایرانی در تاریخ ورزش اسنوکر ،جواز حضور در رقابت‌های اسنوکر حرفه‌ای جهان را کسب کند.

سوابق و رزومه ورزشی حسین وفایی در اسنوکر و بیلیارد

او در مسابقات اوپن چین ۲۰۱۷ با پشت سر گذاشتن جو پری ، بن وولاستن و روی مک لاود به یک‌ چهارم‌ نهایی راه یافت و سپس با

پیروزی غیرمنتظره (۳–۵) مقابل جاد ترامپ نخستین اسنوکرباز ایرانی شد که به نیمه‌ نهایی یک تورنمنت حرفه‌ای معتبر اسنوکر راه یافته‌ است. وفایی در نیمه‌نهایی با نتیجهٔ (۱–۶) مغلوب مارک ویلیامز شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

عکس های شخصی جدید حسین وفایی

او تاکنون و در طول سال های فعالیت هایش توانسته مدال های رنگارنگ داخلی و جهانی را برای کشورمان به دست آورد. او سابقه قهرمانی اسنوکر آماتور جهان و نایب قهرمانی در مسابقات اسنوکر زیر ۲۱ سال جهان و مقام رتبه سوم اسنوکر قهرمانی آسیا و قهرمانی در مسابقات Shoot out ۲۰۲۲ و … را در کارنامه خود ثبت کرده است.

تیم ملی اسنوکر ایران

وفایی با استعداد و توانایی خود در رشته اسنوکر ،در ۱۱ سالگی به تیم ملی ایران دعوت شد و عنوان نایب قهرمانی و قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۱ سال اسنوکر آسیا را از آن خود کرد. او در سال ۲۰۱۹ موفق شد در یک‌هشتم نهایی مارک سلبی مرد شماره یک اسنوکر جهان را با نتیجه ۴–۳ شکست دهد و به جمع ۴ نفر برتر این مسابقات راه یابد.

حسین وفایی بازیکن تیم ملی اسنوکر ایران

همچنین بخوانید: بیوگرافی مونا پورصالح قهرمان پرورش اندام و همسرش + عکسهای خانوادگی و مسابقات

قهرمان مسابقات شوت اوت ۲۰۲۲

حسین وفایی ملی‌پوش اسنوکر کشورمان با غلبه بر مارک ویلیامز موفق شد به قهرمانی در مسابقات Shoot out ۲۰۲۲ دست پیدا کند.

این اولین قهرمانی ایران در اسنوکر حرفه‌ای جهان به حساب می‌آید.

آقای وفایی علاوه بر این قهرمانی، موفق شد با کسب ۱۲۳ امتیاز در نخستین رویداد جایزه بالاترین امتیاز(بریک) را نیز کسب کند.

این پسر آبادانی اسنوکر ایران با این قهرمانی موفق شد در مجموع به ۵۵ هزار پوند انگلستان جایزه مسابقات و به بالاترین امتیاز این رویداد اسنوکر جهان دست پیدا کند.

حسین وفایی قهرمان مسابقات شوت اوت 2022

وفایی قهرمانی رقابت‌های شوت اوت را به مادربزرگ فقیدش که به‌ تازگی درگذشته تقدیم کرد.

این اسنوکرباز ۲۷ ساله پس از پایان بازی به یورو اسپورت گفت:« این قهرمانی را به مادربزرگم تقدیم می‌کنم. امروز در ایران روز مادر است و من از این که موفق به انجام چنین کاری شدم بسیار به خودم افتخار می‌کنم. نمی‌توانم بیشتر از این خوشحال باشم. این دستاوری بزرگ برای کشوری مانند ایران است. هیچ‌کس پیش از این چیزی درباره اسنوکر نمی‌دانست اما حالا آن را می‌شناسند. من به سختی تلاش کردم و خدا را شکر که در نهایت قهرمانی را به‌دست آورده و باعث افتخار مردم کشورم شدم.»

مسابقات حسین وفایی قهرمان اسنوکر جهان

صفحه اینستاگرام حسین وفایی

اینستاگرام ایشان را با نشانی hosseinvafaei1 دنبال کنید و از آخرین بازی ها و مسابقات و نتایج آن همراه با عکس ها و تصاویر جدید حسین وفایی باخبر شوید

مدال ها و عناوین کسب شده

قهرمانی اسنوکر آماتور جهان
اسنوکر زیر ۲۱ سال جهان
رتبه سوم اسنوکر قهرمانی آسیا
نایب قهرمانی قهرمانی اسنوکر زیر ۲۱ سال آسیا

قهرمانی در مسابقات Shoot out ۲

و…

مدال ها و افتخارات حسین وفایی اسنوکر باز ایرانی

افتخارات انفرادی

قهرمان مسابقات اسنوکر آماتور جهان در سال ۲۰۱۱

قهرمان مسابقات اسنوکر زیر ۲۱ سال جهان ذر سال ۲۰۱۴

نیمه نهایی مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا ۲۰۱۲

قهرمان مسابقات قهرمانی اسنوکر زیر ۲۱ سال آسیا ۲۰۱۱

نایب قهرمان مسابقات قهرمانی اسنوکر زیر ۲۱ سال آسیا ۲۰۱۲

نظرات