با ۱میلیون تومان خانه خود را تغییر دهید

0

با نزدیک شدن به ایام عید، یکی از دغدغه‌های هر خانم خانه‌داری تغییر دکوراسیون منزل است. اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به این تغییرات هستید ولی نگران هرینه های بالای تغییراتید در این مطلب با ما همراه باشید تا با صرف کمتر از ۱ میلیون تومان زیباترین و شیک‌ترین دکوراسیون را برای خانه خود ایجاد کنید.

تغییراتی که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم، باعث بهتر دیده شدن نمای خانه شما خواهد شد و نکته مثبت این است که هزینه بسیار اندکی برای شما به همراه دارد.

برای شروع تغییر دکوراسیون باید برای هر بخش از خانه یادداشت بگذارید. تغییراتی که قرار است در هر بخش خانه اعمال کنید، مثل حمام و سرویس بهداشتی را روی کاغذ یادداشت کنید تا فراموش نکنید.

با خود رو راست باشید و مشکلات دکوراسیون منزل تان از جمله نور کم، رنگ های ناهماهنگ، چیدمان نامناسب، وسایل اضافی، دکوری های قدیمی و…. را پیدا کنید.

با ما همراه باشید تا تعدادی از این ترفند ها را مرور کنیم:

 تغییر دکوراسیون

  • رنگ کردن اتاق

از ساده‌ترین روش‌های تغییر حالت یک فضا، رنگ کردن دیوارهای آن است.

اگر فضای اتاق شما کم متراژ و کم نور است پیشنهاد میکنیم از رنگ‌های روشن‌ در رنگ‌امیزی اتاقتان استفاده کنید. همچنین حتما به روانشناسی رنگ با توجه به کاربری فضایتان دقت نمایید.

  • دکور کردن با پوستر دیواری

امروزه استفاده از پوستر دیوای سه بعدی جذابیت و زیبایی منحصر بفردی به دیزاین و طرحی منزل و محل کار شما می‌بخشد. پوستر دیوای سه بعدی در دکوراسیون پذیرایی، اتاق خواب و دیگر بخش های خانه کاربرد فراوانی دارد و زیبایی ویژه ای را می تواند به فضای شما ببخشد.

تغییر دکوراسیون

در این خصوص بهتر است تعدادی از معروف ترین دسته بندی پوستر دیواری ها را به شرح زیر بشناسید:

  • پوستر دیواری طبیعت
  • پوستر دیواری گل
  • پوستر دیواری چهره
  • پوستر دیواری نستعلیق
  • پوستر دیواری اسپرت
  • پوستر دیواری کودک
  • پوستر دیواری لاکچری
  • پوستر دیواری مدرن
  • پوستر دیواری پشت تلویزیون
  • پوستر دیواری پتینه
  • پوستر دیواری کودک

تغییر دکوراسیون

به جرات می توان پوستر دیواری طبیعت را یکی از پرفروش ترین انواع پوستر دیواری ها در صنعت پوستر سازی قلمداد کرد. این دسته از انواع پوستر دیواری به ارائه پترن های خاصی از طبیعت می پردازد. پوستر طبیعت که به عنوان پوستر دیواری منظره نیز شناخته می شود تصاویر بسیار زیبایی از طبیعت جنگل ها، سواحل، دریا، برکه، گل‌ها و گیاهان را به نمایش می گذارد.

فضای پذیرایی ساختمان مسکونی، لابی ساختمان های تجاری و سالن انتظار در ساختمان های اداری بهترین مکان ممکن برای نصب پوستر دیواری طبیعت می باشند.

تغییر دکوراسیون

  • دکور کردن با پوستر سقفی

معمولا فضاهایی که سقفی ساده و بدون گچ‌کاری دارند، ساده و خسته کننده می‌شوند. به همین دلیل با صرف هزینه بسیار کمی، با استفاده از پوستر سقفی اجرا شده روی سقف خود، به کل فضا غنا و شکوه می‌بخشید.

تغییر دکوراسیون

  • نورپردازی روح خانه شماست

شما برای مطالعه و انجام کارها به نور کافی و برای ایجاد محیطی صمیمی‌تر به نور ملایم احتیاج دارید. پس لازم است میزان نور را در هر اتاق تنظیم کنید.

لوسترها و چراغ‌های سقفی معمولی را با آن هایی که طراحی خاص دارند تعویض کنید. لازم نیست به مغازه های لوازم روشنایی گران قیمت مراجعه کنید، بلکه می‌توانید با صرف سلیقه از سمساری ها و حراجی‌ها با کمترین هزینه موارد خاص و زیبایی را خریداری کنید.

  • به مبلمان خانه توجه ویژه کنید

یکی از مهم ترین بخش های هر تغییر دکوراسیون داخلی مبلمان است. برای جان دوباره بخشیدن به فضا حتما لازم نیست آن‌ها را تعویض کنید. بجای آن می‌توانید از روش‌های دیگری همچون تغییر چیدمان یا تعویض رویه استفاده کنید.

  • از کوسن‌های جدید استفاده کنید

اکثر اوقات تنها با عوض کردن رویه کوسن‌ها می‌توان تغییر محسوسی در اتاق‌پذیرایی ایجاد کرد. سعی کنید تعداد کوسن‌ها و تنوع آن‌ها را بیش‌تر کنید. همچنین استفاده از رنگ مکمل مبلمان یا فضا در رویه کوسن ها زیبایی مثال زدنی‌ای به چشمان شما هدیه می‌دهد.

  • از یک کار هنری استفاده کنید

به‌طور مثال با نصب یک دیوارکوب در بالای قفسه ها و یا دیوار راهروها، فضایتان را متمایز کنید و جلوه بیش‌تری به خانه خود دهید.

از قاب عکس‌های افراد خانه استفاده کنید و خاطراتتان را چاپ نمایید. عکس‌های مورد نظر را به دیوار آویزان کنید یا طوری به دیوار تکیه دهید که با اولین نگاه جلب توجه کنند. برای این منظور سعی کنید که تصاویر هم‌سطح چشم نصب شوند.

  • اکسسوری‌های مورد علاقه را روی طبقات یک جا قرار دهید

مجموعه چیزهای مورد علاقه‌ای را که از مکان‌های مختلف جمع کرده‌اید را، روی طبقات یک ویترین یا چند قفسه یک‌جا بگذارید. به این ترتیب فضاهای خالی دیوار پر شده و خانه شما همواره مرتب به نظر می‌رسد.

·         از موکت استفاده کنید

درست است که امروزه تعویض فرش بسیار پرهزینه است. به همین جهت بهتر است از موکت به جای آن استفاده نمایید. امروزه موکت ها طراحی های جذاب و منحصر بفردی دارند.

·         پرده مناسبی آویزان نمایید

شما براحتی می توانید یک پرده زیبا برای منزل خود طراحی کنید. خرید پرده مناسب به راحتی زیبایی مثال زدنی‌ای به فضای شما می‌دهد.

·         از گل و  گیاهان استفاده کنید

رسیدگی و مراقبت از گیاهان همیشه لذت بخش است. تعویض گلدان‌ها و تمیز کردن شاخ و برگ های گیاهان کمک می کند تا گلدان های تازه و شاداب تری داشته باشید و حس سرزندگی فضایتان بیشتر شود.

سخن پایانی

در این مطلب تعدادی از اپروش های تغییر دکوراسیون خانه با هزینه ای کمتر از ۱ میلیون تومان نام برده شد. با اجرای این ترفندها و راهکارها دکوراسیونی خاص و منحصر بفرد خواهید داشت که با صرف هزینه خانه شما کم همچون خانه های لوکس و اشرافی به نظر می‌رسد.

نظرات