بیوگرافی میرسعید مولویان بازیگر و همسرش + عکس ها و زندگی شخصی و هنری

0

بیوگرافی میرسعید مولویان بازیگر و همسرش + عکس ها و زندگی شخصی و هنری و اینستاگرام

میر سعید مولویان بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر، دستیار صحنه متولد ۶ تیر ۱۳۶۷ در تبریز است. در ادامه بیوگرافی و زندگینامه میرسعید مولویان همراه با عکس ها و سوابق هنری و زندگی شخصی و فیلم شناسی او در ادامه از این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی میرسعید مولویان بازیگر و همسرش + عکس ها و زندگی شخصی و هنری و اینستاگرام

بیوگرافی میرسعید مولویان

میرسعید مولویان, بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون, متولد ۶ تیر ۱۳۶۸ در تبریز است. او که فارغ التحصیل رشته نمایش و دارای کارشناسی ارشد تئاتر است، با بازی در “فیلم تومان” در نقش “داود” و “سریال خاتون” در نقش “رضا فخار” به شهرت رسید.

زندگی شخصی میرسعید مولویان

سوابق بازیگری

آقای میرسعید مولویان بازیگر متولد تبریز و آذری زبان است و بطور آکادمیک و از دوران دانشجویی وارد بازیگری شده است و در طول فعالیت های هنری خود در چندین جشنواره تئاتری در قامت بازیگر و کارگردان ظاهر شده است.

او در سن یازده / دوازده سالگی با بازی در سریالِ روزهای تابستان، به کارگردانی حسین پورستار به دنیای بازیگری وارد شد و همینطور به عنوان مجری در یکی از برنامه‌های شبکه‌ی سهند تبریز، حضور داشت.

وی سپس کارهای هنری خود را در تئاتر تبریز ادامه داد و سال‌ها به عنوان بازیگر، نویسنده و مشاور کارگردان در این عرصه حضور داشت و در جشنواره های مختلف دانشجویی شرکت کرد.

میرسعید مولویان و همسرش

ازدواج و همسر میرسعید مولویان

ایشان ازدواج کرده و متاهل می باشد. به گفته‌ی خودشون چند سالی هست که به همراهِ همسرشون از تبریز به تهران آمدند و در تهران ساکن هستند.

فیلم سینمایی تومان

میر سعید مولویان برای اولین در سال ۱۳۹۸ با فیلم تومان به کارگردانی مرتضی فرشباف در نقش داود، وارد سینما شد و پشت لنز دوربین قرار گرفت.
خودش گفته: وقتی برای اولین بار پشت لنز دوربین قرار گرفتم، همه چیز از ذهنم پاک شد و همه درس های تئوری که درباره بازی مقابل دوربین خوانده بودم را از یاد بردم، اما بعد از مدتی با مرتضی نجفی هماهنگ شدم و توانستم به خودم مسلط شوم و نقشم را ایفا کنم .

وی برای بازی در فیلم سینمایی تومان، نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای بهترین نقش اصلی مرد از جشنواره فیلم فجر و در سال ۱۴۰۰ نامزد بهترین بازیگر مرد در بخش سینمایی جشن حافظ شد

بیوگرافی میرسعید مولویان بازیگر نقش داود در فیلم تومان

فیلم سینمایی «تومان» محصول سال ۱۳۹۷ به کارگردانی و نویسندگی مرتضی فرشباف و تهیه کنندگی سعید سعدی است که در کنار بازیگرانی چون مجتبی پیرزاده، ایمان صیاد برهانی، سجاد بابائی، حامد نجابت و پردیس احمدیه ایفای نقش کرده است

مولویان بازیگر تبریزی درباره نحوه حضورش در فیلم سینمایی تومان گفت: مرتضی فرشباف کارگردان فیلم سینمایی تومان برای تماشای نمایش زندگی در تئاتر آمد و با دیدن بازی من گفت: این بازیگر را برای نقش داود می خواهم.
نقشی که قرار بود نوید محمدزاده بازی کند، اما به دلیل مشغله کاری او، این نقش به میرسعید مولویان رسید.

همچنین ببینید: بازیگر نقش یان در سریال خاتون کیست؟ | بیوگرافی کامیار حقی بازیگر +عکس

میرسعید، دوستی و رفاقت نزدیکی با نوید محمدزاده دارد.
او در یک نمایش در جشنواره دانشجویی تئاتر با نوید آشنا شد و این آشنایی به دوستی منجر شد.

عکس های میرسعید مولویان

بازیگر نقش رضا فخار در سریال خاتون

این بازیگر تئاتری اخیرا در سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان در نقش “رضا فخار” بازی کرده که بسیار مورد توجه مخاطبان و بیندگان این سریال قرار گرفته است.

نگار جواهریان بازیگر سینما و تلویزیون، در صفحه شخصی خود درباره حضور میر سعید مولویان در سریال خاتون با انتشار عکسی در اینستاگرام خود آورده است:

میرسعید مولویان در سریال خاتون

میر سعید مولویان در خاتون، اولین سریال تینا پاکروان در نقش رضا فخار به ایفای نقش می‌پردازد.

او پیشتر با اولین حضور خود در سینما با بازی در فیلم تومان، توانست نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.

رضا فخار مردی میهن پرست است که اشغال ایران توسط متفقین را تاب نمی‌آورد و برای آزادی مردم و سرزمینش می‌جنگد.

ششم تیر ماه تولد رضا فخار قصه ماست.

اینستاگرام میرسعید مولویان

mir.saeed.molavian

میرسعید مولویان اینستاگرام

فیلم ها و سریال های میر سعید مولویان

۱۳۹۳ نمایش زندگی در تئاتر به کارگردانی محمد برهمنی
۱۳۹۸ نمایش نفرین قحطی زده‌گان به کارگردانی اشکان خطیبی

۱۳۹۷ فیلم تومان در نقش داود به کارگردانی مرتضی فرشباف

۱۳۹۹ خاتون به کارگردانی تینا پاکروان در نقش رضا فخار

جوایز و نامزدی‌ها

۱۳۹۸ نامزد جشنواره فیلم فجر بهترین بازیگر نقش اول مرد تومان
۱۴۰۰ نامزد جایزه حافظ بهترین بازیگر مرد سینمایی تومان

عکس های جدید میرسعید مولویان

عکس های جدید میرسعید مولویان

عکس های جدید اینستاگرامی میر سعید مولویان

 

نظرات