تدریس خصوصی ریاضی به سبک مدرسانه

0

تدریس خصوصی ریاضی به سبک مدرسانه

ریاضی از آن دروسی است که نام آن با تدریس خصوصی و کلاس های جبرانی گره خورده است. یک درس مفهومی و به گفته اکثر دانش آموزان سخت. تدریس خصوصی ریاضیات آخرین گزینه دانش آموزان برای یادگیری این درس محسوب می شود. بسیاری از این کلاس های خصوصی به نتیجه دلخواه می رسند و برخی آن را کابردی نمی دانند. عملکرد دانش آموزان در درس ریاضی به کیفیت آموزش آنها بستگی دارد و  اگر در کلاس های درس رسمی در مدرسه نتوانند به این مهارت دست پیدا کنند، تدریس خصوصی بهترین روش برای یادگیری ریاضی و فرصتی برای بهره مندی از یک کلاس درس با کیفیت و شیوه های متفاوت تدریس ریاضی است.

 تدریس خصوصی ریاضی

کلاس خصوصی ریاضی فرصتی برای جبران

تدریس خصوصی ریاضی می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد که با توجه به میزان علم و سطح آگاهی دانش آموز این کاربردها تعیین می شود. در هر صورت این کلاس ها عموما با هدف بهبود وضعیت درسی دانش آموز و پیشرفت او در درس ریاضی برگزار می شود.

تدریس خصوصی ریاضی

تدریس خصوصی ریاضی برای دانش آموزان ضعیف

ریاضی یک درس مفهومی است که همه مباحث آن مثل دانه های زنجیر به هم پیوسته هستند، بنابراین کافی است که در یک مقطع تحصیلی ارتباط شما با ریاضی قطع شود و مباحث درسی را به خوبی فرا نگیرید، این می تواند آغاز عدم یادگیری مباحث دیگر در سال های بالاتر باشد. اکثر کسانی که در یادگیری ریاضی ضعیف هستند دقیقا به همین دلیل از یادگیری ریاضی باز می مانند. تدریس خصوصی ریاضی فرصت خوبی برای جبران این عقب ماندگی برای دانش آموزان است.

تدریس خصوصی ریاضی برای دانش آموزان متوسط

تعدادی از دانش آموزان با یادگیری ریاضی مشکلی ندارند اما برخی اشکالات کوچک، بی دقتی ها، عدم آشنایی با سوالات و … سبب می شود در ریاضی نمره درخشانی نداشته باشند. برای این دسته از دانش آموزان کلاس های خصوصی ریاضی فرصتی برای پیشرفت است. دانش آموز در این کلاس ها با حل تمرین ها و مثال های مختلف از هر درس، رفع اشکالات درسی، برنامه ریزی و مطالعه دقیق ریاضیات می تواند به پیشرفت های خوبی دست پیدا کند و در یادگیری ریاضی موفق تر باشد.

تدریس خصوصی ریاضی

تدریس خصوصی ریاضی برای دانش آموزان باهوش

اگر فکر می کنید فقط دانش آموزان ضعیف می توانند از مزایای تدریس خصوصی ریاضی بهره مند باشند سخت در  اشتباه هستید. تدریس خصوصی ریاضی فرصتی برای همه دانش آموزان است که با ریاضی انس بگیرند. دانش آموزان زرنگ و باهوش که در یادگیری ریاضی مشکلی ندارند هم می توانند از مزایای این کلاس ها در زمان امتحانات و یا آماده سازی برای آزمون هایی مثل تیزهوشان یا کنکور استفاده کنند. معمولا برای این دانش آموزان کلاس های تدریس خصوصی ریاضی فرصتی برای رفع اشکال، آشنایی با سوالات امتحانی، افزایش مهارت تست زنی، آشنایی با مباحث خارج از درس ریاضیات و مطالعه منظم این درس است.

انتخاب معلم برای تدریس خصوصی ریاضی

از آنجایی که کلاس های خصوصی ریاضی فرصتی برای جبران عقب ماندگی های دانش آموز از یادگیری و یا رفع اشکال است روش های تدریس در این کلاس ها از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین انتخاب دبیر ریاضی برای چنین کلاس هایی یک چالش بزرگ پیش روی دانش آموزان و والدین آنها محسوب می شود.

بهترین معلم تدریس خصوصی ریاضی شخصی است که تجربه لازم در این زمینه را داشته باشد. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که هرگز تحت تأثیر عواملی مثل مدرک تحصیلی معلم قرار نگیرید، مهمتر از میزان دانش و آگاهی دبیر خصوصی ریاضیات توانایی او در انتقال این مفاهیم به دانش آموز است. در  واقع هر شخصی با مدرک تحصیلی بالا نمی تواند یک مدرس  خصوصی ریاضی خوب باشد.

تجربه بالای مدرس خصوصی در زمینه تدریس ریاضیات می تواند روند آموزش موثر را تسریع کند. چنین معلمی با توجه به تجربیاتی که دارد می داند بیشترین دلایل عدم یادگیری دانش آموزان چیست و در رفع آنها می کوشد. ضمن این که شناخت خوبی از شکل طراحی سوالات دارد و می تواند دانش آموز را برای امتحانات به خوبی آماده کند.

تدریس خصوصی ریاضی

مدرس خصوصی باید برنامه جامعی برای برگزاری کلاس ها داشته باشد. با احترام به بسیاری از دبیران فعال در این عرصه باید گفت که برخی از دبیران خصوصی ریاضی، برنامه مشخصی برای کلاس های خصوصی ندارند و تنها با گذراندن یک ساعت در کنار دانش آموز و توضیحات درسی سعی می کنند ساعت کلاس را به اتمام برسانند. یک مدرس خوب باید برنامه مشخصی با توجه به توانایی های دانش آموز داشته باشد و توانایی اداره کردن کلاس را داشته و بتواند ارتباط خوبی با دانش آموز برقرار کند.

انتظار معجزه از کلاس تدریس خصوصی

بسیاری از والدین از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی انتظار معجزه دارند و فکر می کنند با یکی دو جلسه کلاس خصوصی ریاضی نزدیک امتحان فرزندشان ریاضی را فرا گرفته است، این در حالی است که کلاس های جبرانی شب امتحان تنها مرهمی برای یک زخم عمیق و مزمن است. اگرچه ممکن است دانش آموز درس ریاضی را در آن مقطع تحصیلی پشت سر بگذارد اما مطمئنا سال بعد باید دوباره به دنبال معلم خصوصی باشد.

توصیه همه کارشناسان آموزشی این است که برای دانش آموزانی که در یادگیری ریاضی با مشکل مواجه هستند، باید کلاس های ریاضی به صورت منظم و مداوم برگزار شود تا اولا بتوان مشکلات درسی و نقاط ضعف و قوت دانش آموز را یافت و برای رفع و تقویت آنها بررسی های لازم را انجام داده و برنامه ریزی کرد. ثانیا باید شیوه تدریس مناسب با توجه به شرایط دانش آموز انتخاب شود تا دانش آموز با حل تمرینات، مثال ها و مطالعه مداوم درس ها به پیشرفت خوبی در یادگیری دست پیدا کند.

مدرسانه همراه دلسوز دانش آموزان در روزهای سخت

ما در مجموعه مدرسانه تلاش کرده ایم با همکاری بهترین اساتید ریاضی در تهران، فرصتی برای یادگیری مفهومی ریاضیات و تدریس خصـوصی این درس با شیوه های  مدرن برای دانش آموزان در سراسر کشور فراهم کنیم.

امکان برگزاری کلاس های خصـوصی ریاضی به صورت آنلاین و حضوری در تهران و سراسر کشور فرصت عادلانه ای برای یادگیری این درس مهم و کاربردی برای همه دانش آموزان با سطح علمی مختلف فراهم می کند. برای بهره مندی از مزایای تدریس خصوصی ریاضی و آشنایی با شیوه های یادگیری ریاضی در مدرسانه می توانید با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

۲۶۵۷۰۸۱۰ – ۴۴۰۲۵۸۶۰ – ۶۶۷۱۳۴۷۲ – ۷۷۱۸۱۳۳۶ – ۸۸۹۰۶۹۰۹ – ۸۸۹۰۴۰۰۲

نظرات