معیارهای انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایرانی

0

معیارهای انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایرانی

 خرید ارز دیجیتال

پس از اینکه متوجه شوید ارز دیجیتال چیست و آموزش‌های لازم را ببینید و خبره شوید، می‌رسید به جایی که باید استارت کار را باید بزنید. برای شروع کار باید یک صرافی ایرانی مناسب پیدا کنید و شروع به معامله کنید. هر صرافی برای به‌دست‌آوردن مخاطبان بیشتر امکانات ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، شما باید بر اساس نوع معامله و ارزهایی که می‌خواهید در آن سرمایه‌گذاری کنید یک صرافی مناسب را انتخاب کنید. صرافی ارز دیجیتال مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟ در کدام صرافی ثبت‌نام کنیم که پولمان از بین نرود؟ با ما همراه باشید تا معیارهای انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایرانی را به شما بگوییم تا خرید ارز دیجیتال با شرایط ایده‌آلی را تجربه کنید.

چگونه بهترین صرافی ایرانی را انتخاب کنیم؟

صرافی ارز دیجیتال ایرانی

ارزهای دیجیتال به بخش‌های جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌اند. برای به سود رسیدن در این فضا باید در انتخاب‌هایمان احتیاط کنیم. ارزهایی که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنیم، صرافی داخلی و یا خارجی که قصد انجام معامله در آن را داریم را باید پس از ارزیابی انتخاب کنیم. به دلیل تحریم‌ها و بسته‌شدن حساب کاربری ایرانی‌ها بهتر است دور صرافی خارجی مثل بایننس را خط بکشید. صرافی‌های معتبر ایرانی زیادی هستند که سرویس‌دهی خوبی دارند و شما می‌توانید با خیالی آسوده‌تر در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی در این بازار پرریسک شما باید معیارهایی را در نظر بگیرید که انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

معیارهای انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایرانی

۱٫     امنیت و اعتبار صرافی

مهم‌ترین فاکتوری که خیلی سرسختانه باید در نظر بگیرید اعتبار و همچنین امنیت صرافی ایرانی است. قطعاً شما هم دوست ندارید سرمایه خود را در صرافی بگذارید که امنیت ندارد اما باید حواستان باشد که هیچ‌چیز را فدای امنیت نکنید. فرض کنید صرافی به شما معرفی شده است که کارمزد بسیار کمی می‌گیرد و یا قابلیت فیوچرز با اهرم ۱۰۰ را دارد ولی امنیت ندارد و یک صرافی نوپا است. کارکردن با این صرافی قطعاً کار اشتباهی است و ممکن سرمایه خود را از دست بدهید. سیستم امنیتی صرافی ارز دیجیتال باید در بالاترین سطح ممکن باشد. صرافی‌هایی که شناخته شده‌اند به استانداردهای امنیتی بیشتر توجه می‌کنند و احتمال کلاهبرداری در آنها بسیار کمتر است.

مواردی که در انتخاب صرافی باید به آن توجه کنید:

  • تعداد کاربرانی که از این صرافی استفاده می‌کنند.
  • نظراتی که کاربران راجع‌به این صرافی می‌دهند.
  • سابقه فعالیت صرافی
  • ارزهای دیجیتال به چه روشی در این صرافی ارز دیجیتال نگه‌داری می‌شوند.
  • صرافی هک شده یا نه
  • دارا بود احراز هویت ۲ عاملی، پیامک هشدار، ایمیل و ذخیره‌سازی سرد

 

۲٫     ارزهای موجود و میزان نقدینگی

بیش از ۱۶ هزار رمزارز در دنیای کریپتوکارنسی هستند که شما می‌توانید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. کاری با اینکه چند تا از این ارزها شت‌کوین و یا چندتا از آنها معتبر هستند نداریم. به‌طورکلی ما ۱۰۰ ارز برتر را طبق سایت کوین مارکت کپ در نظر می‌گیریم. صرافی ارز دیجیتال ایرانی که انتخاب می‌کنیم باید بیشتر این ارزها را پشتیبانی کند. شما که نمی‌خواهید همه سرمایه خود را در بیت‌کوین و اتریوم بگذارید. بهتر است برای ترید کردن و هولد کردن، سرمایه خود را بین ارزهای برتر تقسیم کنید. درصورتی‌که صرافی تعداد کمی ارز دیجیتال را پشتیبانی کند، دست شما در انتخاب ارز بسته است و یا مجبور می‌شوید صرافی ارز دیجیتال ایرانی را پیدا کنید که از ارز موردنظر شما پشتیبانی کند. سرمایه‌گذاری در چند صرافی ممکن است برایتان سخت باشد، زیرا ممکن است فراموش کنید که در صرافی ارز خریده‌اید.

۳٫     احراز هویت KYC

احراز هویت تقریباً در تمامی صرافی‌های ایرانی باید انجام شود. شناسایی و تأیید مشتری برای جلوگیری از پول‌شویی و فساد مالی انجام می‌شود به همین دلیل صرافی‌های ایرانی از احراز هویت (Know your customer) استفاده می‌کنند. این فرایند ممکن است کمی برایتان خسته‌کننده باشد، اما از زاویه دیگری نگاه کنید. حفظ دارایی و سرمایه شما از هر چیزی مهم‌تر است. چند روزی دندان روی جگر بگذارید و مراحل احراز هویت را تکمیل کنید. برای احراز هویت نیاز است تا صحت کارت شناسایی، حساب بانکی، آدرس محل سکونت، شماره‌تلفن و عکس شما تأیید شود. صرافی که احراز هویت kyc ندارد امکان دارد کلاهبردار باشد و قوانین پول‌شویی را رعایت نکند.

۴٫     قیمت‌گذاری دقیق و شکاف قیمتی

شکاف قیمتی در هنگام انجام ترید کردن ارز دیجیتال خیلی مهم است. شکاف قیمتی یعنی بین بهترین سفارش خرید ارز و بهترین سفارش فروش چقدر اختلاف وجود دارد. فرض کنید شما تصمیم به خرید ۱ اتریوم گرفته‌اید و پس از خرید پشیمان می‌شوید و می‌خواهید آن را بفروشید. شکاف قیمتی اگر زیاد باشد شما ضرر سنگینی می‌کنید. بهترین قیمت فروش اگر فاصله زیادی داشته باشد ممکن است شما مجبور شوید مثلاً با ۲۰ دلار ضرر اتریوم خود را بفروشید.

ترجیحاً در صرافی‌هایی معامله انجام دهید که کاربران قیمت‌ها را تعیین می‌کنند. در این سایت‌ها شکاف قیمتی پایین است و به آن‌ها بازار معاملاتی گفته می‎‌شود.

۵٫     میزان کارمزد

به هنگام معامله شما باید ۲ کارمزد شبکه و صرافی را بپردازید. هرچقدر میزان هزینه تراکنش در صرافی کمتر باشد به نفع شما است زیرا به‌مرور حجم معاملات شما زیاد می‌شود و نرخ کارمزد تراکنش‌ها بر روی سرمایه شما تأثیر می‌گذارد.

۶٫     کیف پول اختصاصی

اکثر صرافی‌ها برای کاربران خود کیف پول اختصاص می‌دهند و کار شما را راحت می‌کنند. قراردادن پول در کیف پول‌های خارجی امنیت ندارد و ممکن است شما را تحریم کنند. شما می‌توانید از کیف پول صرافی برای کم‌کردن هزینه‌های خود استفاده کنید و مجبور نباشید پول خود را مدام از کیف پول به صرافی انتقال دهید. انتقال پول از کیف پول به صرافی و بالعکس هزینه دارد.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

صرافی‌های زیادی از جمله نوبیتکس، تبدیل، اکسوکوینو و باین ارز هستند که در ایران فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید بر اساس معیارهایی که گفته شد یک صرافی مطمئن را پیدا کنید و شروع به سرمایه‌گذاری کنید. ما در اینجا به معرفی یکی از صرافی‌ها می‌پردازیم که تمامی معیارهای انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایرانی را دارا است. این صرافی امتیازات زیادی را دریافت کرده است و تجربه انجام معاملات امن را برای شما فراهم می‌کند.

خرید ارز دیجیتال از باین ارز

صرافی ایرانی باین ارز

باین ارز در حال حاضر یکی از امن‌ترین و بزرگ‌ترین پلتفرم خریدوفروش رمزارز ایرانی است که توسط یک تیم متعهد و متخصص پیاده‌سازی شده است. این تیم متعهد از بهترین مهندسین برنامه‌نویس کشور هستند که تلاش می‌کنند به‌روزترین و پیشرفته‌ترین قابلیت‌ها را در اختیار کاربران قرار دهند.

مزایای صرافی باین ارز

مراحل احراز هویت خیلی کوتاه است و تأیید اطلاعات شما دراسرع‌وقت انجام می‌شود.

  • سرعت بالای تراکنش‌ها
  • هزینه کارمزد پایین
  • پشتیبانی آنلاین
  • امکان انتقال رمزارز بدون محدودیت
  • امنیت بسیار بالا

برای بهره‌مندی از خدمات صرافی ارز دیجیتال باین ارز و تجربه خرید ارز دیجیتال با بهترین شرایط، بر روی باین ارز (binearz.com) کلیک کنید.

جمع‌بندی

صرافی ارز دیجیتال یک بستر مجازی است که شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را در آن خریدوفروش کنید. برای شروع بهتر است از صرافی‌های ایرانی شروع کنید زیرا هم امنیت بیشتری دارند و زبان آن‌ها فارسی است. ممکن است با برخی اصطلاحات آشنایی نداشته باشید و موجب ازبین‌رفتن سرمایه خودتان شوید. در این مطلب هر آن چیزی که برای انتخاب یک صرافی ایرانی نیاز دارید را به شما گفته‌ایم. در انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایرانی وسواس زیادی به خرج دهید و درست‌ترین تصمیم را بگیرید.

نظرات