بیوگرافی آرین غلامی شطرنج باز و پدر و مادرش + عکس ها و افتخارات و جنجال مهاجرت

0

بیوگرافی آرین غلامی شطرنج باز همسرش و خانواده و پدر و مادرش + عکس ها و افتخارات و سوابق ورزشی از شروع شطرنج تا استاد بزرگ شطرنج تا مهاجرت به ترکیه در دی ماه ۱۴۰۰ و جنجال ها و حواشی همراه با آشنایی با زندگی شخصی آرین غلامی استاد بزرگ شطرنج و پیج اینستاگرامش در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی آرین غلامی شطرنج باز و همسرش و پدر و مادرش + عکس ها و افتخارات و جنجال مهاجرت

بیوگرافی آرین غلامی

آرین غلامی, (arian gholami) شطرنج باز تیم ملی شطرنج ایران, متولد ۴ مرداد ۱۳۸۰ در قائمشهر استان مازندران است. او عنوان استاد بزرگ شطرنج و جوان‌ترین استاد فیده شطرنج ایران را کسب کرده و دارای ریتینگ : ۲۳۱۳ می باشد که در ژوئن ۲۰۲۰، در رده ششم شطرنج‌بازان ایران قرار دارد.

زندگی شخصی آرین غلامی استاد بزرگ شطرنج

مشخصات و اطلاعات شخصی

نام: آرین غلامی اوریمی
شناسه فیده : ۱۲۵۱۳۳۴۲
ریتینگ : ۲۳۱۳
عنوان : استاد فیده
کشور : ایران
استان : مازندران
تاریخ تولد : ۰۴ مرداد ۱۳۸۰

سوابق ورزشی

آرین به دلیل علاق به شطرنج این رشته ورزشی را انتخاب کرده و بطور حرفه ای آن را دنبال کرد. او در مسابقات بین‌المللی ریلتون سوئد با عبور از ریتینگ زنده ۲۵۰۰ موفق به کسب اولین نورم استاد بزرگی در بخش استاندارد این رقابت‌ها شد و در بخش برق‌آسا (بلیتز) نیز او که در ۶ مسابقه موفق به کسب ۶ امتیاز شده بود

او در دور هفتم حاضر به رویارویی با حریف اسرائیلی نشد و یک امتیاز از دست داد. در دور نهم نیز مقابل شطرنج باز فرانسوی با ریتینگ ۲۵۶۲ شکست خورد و با ۶ پیروزی به نایب قهرمانی رسید.

عکس های جدید آرین غلامی در ترکیه

عنوان استاد بزرگی شطرنج

وی در اسفند سال ۱۳۹۸ و از سوی فدراسیون جهانی شطرنج به عنوان استادبزرگ شطرنج معرفی شد، تا بدین ترتیب هفدهمین فرد ایرانی باشد که به این عنوان دست می‌یابد.

عدم رویارویی آرین غلامی با حریف اسرائیلی

ارین غلامی در مسابقات ریلتون سوئد از رقابت با ورزشکار رژیم صهیونیستی خودداری کرد که این اقدام او دارای بازتاب‌های مختلفی در داخل و خارج از کشور بود.

همچنین ببینید: بیوگرافی میترا حجازی پور شطرنج باز و همسرش+ خانواده و تغییر تابعیت فرانسه 

مدال ها و افتخارات ارین غلامی

دیدار با رهبر انقلاب و سردار شیهید سلیمانی

روز جمعه ۳ اسفند ۹۷ شهید قاسم سلیمانی با آرین غلامی دیدار کرد و انگشتر خود را به او هدیه کرد. وی این دیدار را یکی از بهترین خاطرات خود می‌داند و در همین دیدار درخواست دیدار با رهبر معظم انقلاب را از حاج قاسم سلیمانی داشت.

روز یکشنبه هم آرین غلامی با آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیدار کرد

آرین غلامی و رهبر انقلاب و آرین غلامی

ماجرای مهاجرت آرین غلامی به ترکیه

در دی ماه ۱۴۰۰ خبر مهاجرت آرین غلامی استاد بزرگ شطرنج ایران به ترکیه جنجالی شد.

محمد غلامی پدر آرین علت مهاجرت فرزندنش را تنها برای مدت کوتاه و برای تحصیل است و خیلی زود برمی‌گردد و اکنون آرین در کشور ترکیه و در نزدیک‌ترین مسیر ماست؛ اما نمی‌توانیم او را ببینم و متاسفانه نه خانه‌ای و نه امکاناتی چیزی برای آرین فراهم نیست و تنها به واسطه یکی از دوستان امکاناتی برای آرین فراهم شده است

آرین غلامی و سردار سلیمانی

وی گفت: در مسابقات بین‌المللی از رویارویی با حریفی از رژیم‌ صهیونیستی امتناع کرد و نشان داد که ایران اسلامی و ارزش‌های نظام و انقلاب برای او از ارزش بالایی برخوردار است و به همین دلیل هم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد و مورد تقدیر ایشان قرار گرفت.

آرین با سردار شهید قاسم سلیمانی هم دیدار کردند و انگشتر حاج قاسم بزرگترین مدال زندگی آرین و بیانگر دلدادگی و وابستگی فرزندم به ارزش‌های مقدس نظام و انقلاب است و نباید رفتن کوتاه مدت آرین برای تحصیل به ترکیه موجب شود که آب به آسیاب دشمن بریزیم؛ بلکه آرین فرزند ایران است و برای مدت کوتاهی برای تحصیل رفته و بازمی‌گردد.

زندگینامه آرین غلامی

هیچ کدام از وعده مسئولان عملی نشد

غلامی اظهار کرد: ماجرا از این قرار نیست که آرین رفته و برنمی‌گردد؛ اما متاسفانه در تمام این دوران که وعده‌های مختلف داده شد؛ کسی سراغی از ما نگرفت.

محمد غلامی پدر آرین یادآور شد: استاندار (سابق) و بقیه دوستان قول زمین به همه ورزشکاران و از جمله به آرین دادند؛ که دو سال ما را به هر سمتی کشاندند و رئیس منابع طبیعی حرکتی انجام داد که جای تعجب دارد و دو سال کارشناس بردیم و ۵ زمین معرفی شد؛ اما فقط اذیت کردند.

مساله خدمت سربازی با توجه به فرمایشات رهبری اجرایی شد و هیچ وعده دیگری عملیاتی نشد.

برای تحصیل هم مقرر شد که بورس تحصیلی به آرین تعلق بگیرد اما عملی نشد

مهاجرت آرین غلامی شطرنج باز

هیچ کس سراغی از آرین نگرفت

پدر آرین با بیان اینکه در دو سال گذشته فشاری که روی آرین بود روی هیچ کسی نبود، گفت: شخصی از این قضیه سوءاستفاده می‌کند و چنین اخباری را منتشر می‌کند که آرین مهاجرت کرد و برخی از مافیای ورزش در این راستا وارد کار شدند و در مجموع در شرایط سختی هستیم؛ طوری که من حیاط خانه خودم را گلخانه درست کردم که منبع درآمد داشته باشم؛ مخارج زندگی و تحصیل فرزندم را بدهم؛ چه کسی آمد بپرسد درد آرین چیست؟ ۶ ماه کسی سراغ آرین را نگرفت.

صفحه اینستاگرام آرین غلامی استاد بزرگ شطرنج

صفحه ای به نام ایشان در ایسنتاگرام موجود است، اما فیک بوده و مشخص نیست که صفحه اصلی ایشان در اینستاگرام کداک است. اگر اطلاعی از پیج شخصی آرین دارید در زیر در بخش کامنت ها درج کنید

عکس های اینستاگرامی آرین غلامی

مدال ها و افتخارات کسب شده

  • قهرمانی زیر ۸ سال جهان در آنتالیا ترکیه، در سال ۲۰۰۹
  • جوان‌ترین استاد فیده شطرنج ایران، در سال ۲۰۰۹
  • قهرمانی زیر ۹ سال مسابقات قهرمانی شطرنج مدارس جهان در قیصریه ترکیه، سال ۱۳۸۹
  • قهرمانی مسابقات برق آسای زیر ۲۰ سال العین در سال ۱۳۹۶
  • نایب قهرمانی مسابقات بین‌المللی ریلتون سوئد در بخش بلیتز در سال ۱۳۹۷

نظرات