معرفی انواع تاپ زنانه شیک و جدید به همراه کاربرد هر یک

0

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به بازار رفته باشید برای خرید کالایی و با خریدی دیگر به خانه بازگشته باشید. تاپ زنانه یکی از مواردی است که بدون نیاز به داشتن پیش زمینه هم می‌توان آن را خرید. تنوع طرح و الگو و جذابیت پارچه هایی که برای دوخت تاپ زنانه از آن استفاده می‌شود و موارد استفاده ای که آزادی عمل و راحتی را برای هر خانمی به همراه دارد باعث می‌شود تا تاپ زنانه از گزینه های مهم خرید خانم ها هنگام خرید قرار گیرد.

 تاپ زنانه

دانستن این موضوع که تاپ زنانه بیش از ده ها نوع و مدل متفاوت دارد، شاید برایتان جالب باشد. تاپ هایی با آستین و بدون آستین تا تنوع طراحی در یقه موجب شده است تا هم بتوانید از آن به عنوان لباسی روزانه استفاده کنید و هم برای مناسبت های رسمی و نیمه رسمی آن را انتخاب کنید. تنها باید اصول ست کردن را بدانید و انتخاب درستی داشته باشید.

تاپ مجلسی به چند دسته تقسیم می شوند؟

تاپ مجلسی را می‌توان هم از لحاظ نوع استفاده و هم از نظر الگو، برش و دوخت به انواع متفاوتی تقسیم کرد، شاید مهمترین نوع دسته بندی بر اساس نوع استفاده از تاپ هست که اصول ست کردن را هم باید رعایت کرد:

تاپ زنانه

تاپ مجلسی زنانه

این مدل از تاپ ها عموما تفاوت اصلی شان در نوع پارچه ای است که از آن برای دوخت استفاده می‌شود. حریر، ابریشم، کرپ و یا گیپور از پارچه هایی است که عموما برای دوخت تاپ های مجلسی استفاده می‌شود. این مدل از تاپ ها را می‌توانید به راحتی با شلوار جین جذب یا دامنی کوتاه ست کنید و از حضور در هر جمعی لذت ببرید.

تاپ زنانه

تاپ اسپرت زنانه

استقبال از باشگاه های ورزشی باعث شده است تا استفاده از تاپ های اسپرت برای خانم ها هم بیشتر شود. عموما حضور در باشگاه نیاز به راحتی بیشتر دارد تا بتوان حرکات ورزشی را به راحتی انجام داد. انواع مدل تاپ اسپرت عموما از پارچه های تریکو دوخته می‌شوند و همین آزادی عمل بیشتری برای شما فراهم می‌کند. تاپ اسپرت زنانه را می‌توانید با شلوارهای اسلش یا شلوارک های ورزشی ست کنید.

مرکز خرید آنلاین بانی مد در زمینه پوشاک فعالیت دارد و در کنار همکاری با برندهای معتبر ایرانی و بین‌المللی، در مسیر بهبود تجربه خرید آنلاین پوشاک در ایران گام برمی‌دارد. از طریق سایت بانی مد می‌توانید طیف گسترده‌ای از محصولات متنوع و برند را مشاهده و خریداری کنید. یکی از خدمات فروشگاه اینترنتی بانی مد آن است که در تمامی مراحل خرید با استفاده از تیم پشتیبانی به صورت آنلاین و تلفنی تا زمان تحویل کالا به مشتری، همراه او خواهند بود.

تاپ زنانه دکلته

این تاپ ها از نظر ظاهری دارای دو بند هستند و به دلیل الگو و نوع دوخت شان می‌توانند شما را خوش فرم تر و اگر به عنوان لباس اول از آن ها استفاده می‌کنید، لباس دوم را بسیار زیباتر نشان می‌دهد. از تاپ دکلته عموما به عنوان لباس اول استفاده می‌شود تا لباس های که روی آن ها پوشیده می‌شود خودشان را بهتر نشان دهند.

 تاپ فانتزی دخترانه

اگر طرفدار استایل کژوال هستید، می‌توانید به سراغ تاپ دخترانه فانتزی بروید، عموما این مدل تاپ ها را می‌توانید با شلوار جین مام استایل ست کنید. این تاپ ها با طرح های متفاوتی وجود دارند که می‌توانید برای دورهمی های دوستانه از آن استفاده کنید.

شومیز یا بلوز

احتمالا تعجب خواهید کرد که آیا بلوز هم به عنوان تاپ زنانه شناخته می‌شود، ولی در اصل اینطور است. کمی به عقب باز گردیم و از شومیز شروع کنیم. شومیز به بلوز زنانه فرانسوی در زمان های دور می‌گفتند و بعد از همه گیری استفاده از آن امروز شومیز ها تنوع متعددی دارند و می‌توانید از برای داشتن استایل هایی متفاوت از آن ها استفاد کنید، بلوز ها هم همینطور، اصولا تاپ های با آستین را جزء تاپ های زنانه به حساب می‌آوردند. به این دسته از تاپ های زنانه blouson top هم می گویند.

تاپ یقه رومی یا one-shoulder

اگر فیلم های کلاسیک را دیده باشید با لباس رومیان باستان آشنا هستید، لباس هایی با الگویی که تنها یک شانه را نمایان می کند. حالا همان الگوها را در تاپ های زنانه هم اجرا کرده‌اند. تاپ های یقه رومی در دو نوع نیم تنه و کامل طراحی شده است و با یادآوری همان الگو تنها یک شانه شما را نشان می‌دهد. این مدل از تاپ ها را می‌توانید با شلوار و دامنی کوتاه ست کنید، اگر قصد دارید به یک دورهمی دوستانه بروید این ست می‌تواند به شما حس راحتی بیشتری بدهد.

تاب تیوبی یا Tube top

علت نامگذاری این تاپ بیشتر به دلیل ظاهر آن است، تاپ های تیوبی بیشتر به شکل نیم تنه طراحی می‌شوند و هر دو شانه شما در این مدل نمایان است. از این تاپ های زنانه بیشتر برای دورهمی های دوستانه استفاده می‌شود. فرم نیم تنه این تاپ طرفداران بیشتری دارد.

تاپ زنانه

تاپ یا تونیک

تونیک ها هم یکی از اعضا خانواده تاپ ها هستند، اما با تفاوتی بیشتر و آن تفاوت در اندازه تونیک ها هست. تونیک ها عموما از سرشانه تا پایین کمر و روی باسن را می‌پوشاند، در بعضی از الگو ها و طراحی ها با آستین و در برخی دیگر بدون آستین است و فرم یقه ای U  شکل، اگر قرار است مدت زیادی را در جمعی سپری کنید این انتخاب می‌تواند زیبایی را در کنار راحتی برای شما داشته باشد.

تاپ باردوت یا Bardot top

تاپ باردوت از لباس هایی است که می‌توانید به عنوان لباسی مجلسی از آن استفاده کنید. الگوی این مدل از تاپ‌ها به گونه ای است که گردن و سرشانه شما مشخص است و آستینی به صورت کامل یا کوتاه به دستان شما حلقه می‌شود. اگر می‌خواهید حضوری چشمگیر در دورهمی دوستانه یا نیمه رسمی داشته باشید، می‌توانید از این تاپ استفاده کنید.

تاپ کیمونو یا kaftan

برای استفاده های روزمره در خانه و احساس راحتی بیشتر می‌توانید از تاپ های کیمونو استفاده کنید، تاپ های با پارچه های نخی و نازک که با داشتن فرمی گشاد و راحت این امکان را برای شما فراهم می کند تا از آن برای زمان های بیشتری استفاده کنید. عموما از پارچه های طرح دار برای طراحی و دوخت این مدل از تاپ ها استفاده می‌شود.

علاوه بر تاپ های که در بالا معرفی کردیم انواع و اقسام دیگری نیز وجود دارند که شما می‌توانید از آن ها برای مراسم و مناسبت های خاص استفاده کرد.

نظرات