آشنايي با مقالات رشته عمران

0

مهندسی عمران بدون شک قدیمی ترین رشته مهندسی است. این مهندسي به محیط ساخته شده می پردازد و می توان اولین باری که شخصی سقفی بر روی سر خود گذاشت یا تنه درختی را روی رودخانه گذاشت تا عبور از آن را آسان تر کند را به عنوان اولين اقدامات مهندسين عمران دانست. اگر شما نيز در اين رشته فعاليت مي كنيد، يا به آن علاقه داريد، مي توانيد با استفاده از مهندسي عمران توان علمي خود را تا سطح بسيار بالايي افزايش دهيد. در ادامه كمي بيشتر با مهندسي عمران و مقالات رشته عمران در سایت مگ ایرانز آشنا خواهيم شد.

 مقالات عمران

عمران

محیط ساخته شده بسیاری از آنچه تمدن مدرن را تعریف می کند را در بر می گیرد. زماني كه نام مهندسي عمران به زبان مي آيد،اولین ساخت‌وسازهایی که به ذهن خطور می‌کنند،ساختمان‌ها و پل‌ها هستند. جاده‌ها، راه‌آهن‌ها، سیستم‌های مترو و فرودگاه‌ها توسط مهندسان حمل‌ونقل طراحی می‌شوند که دسته دیگری از مهندسی عمران هستند. و سپس خلاقیت های کمتر قابل مشاهده مهندسان عمران وجود دارد. زماني كه شير آب را باز مي كنيد، سيستم گرمايش خانه را فعال مي كنيد، يا چراغ هاي خانه خود را روشن مي كنيد، درواقع درحال استفاده از ساخته هاي مهندسين عمران هستيد. شهر نیویورک یکی از چشمگیرترین سیستم های تامین آب در جهان را دارد که میلیاردها گالن آب با کیفیت بالا را از Catskills در بیش از صد مایل دورتر دریافت می کند. امروزه رشته مهندسی عمران به كمك مهندسی بهداشت ، به مهندسی محیط زیست مدرن تبدیل شده است. در نتيجه اين امر اکثر گروه های دانشگاهی نام خود را به مهندسی عمران و محیط زیست تغییر داده اند.

این چند مثال نشان می دهد که مهندسان عمران كارهايي بسیار بیشتر از طراحی ساختمان ها و پل ها انجام می دهند. مهندسي عمران را می توان در صنعت هوافضا، طراحی هواپیماهای جت و ایستگاه های فضایی نيز یافت. در صنعت خودروسازی، تکمیل ظرفیت حمل بار شاسی و بهبود قابلیت تصادف سپرها و درها به كمك مهندسين عمران انجام مي شود. در بسياري از صنايع ديگر نيز مي توان مهندسي عمران را پيدا كرد.صنايعي مانند صنعت کشتی سازی، صنعت برق و بسیاری از صنایع که درگير ساخت تاسیسات باشد. در اين صنايع، مهندسين عمران به عنوان مدیران ساخت و ساز بر ساخت این تأسیسات برنامه ریزی و نظارت می کنند.

در ادامه مي خواهيم كمي بيشتر با تعدادي از مقالات رشته عمرانآشنا شويم. اگر شما هم يك مهندس عمران هستيد يا به اين شغل علاقه داريد، مي توانيد از سایت مگ ايرانز براي افزايش توان علمي خود استفاده كنيد. شما با استفاده از اين وب سايت قادر خواهيد بود تا به تعداد بسيار زيادي از منابع لازم براي مقالات رشته عمراندسترسي پيدا كنيد.

مجله بین المللی مهندسی عمران

اين مجله را مي توان به عنوان يكي اصلي ترين مجلات براي چاپ مقالات رشته عمران معرفي كرد. این مجله مقالات اصلی را در زمینه تحقیقات نظری و عملی میان رشته ای مرتبط با طیف گسترده مقالات رشته عمرانمنتشر می کند که همه موضوعات فرعی مرتبط را در بر می گیرد. این مجله انجمنی را برای جامعه مهندسی عمران فراهم می‌کند تا موضوعات مورد علاقه، از جمله پیشرفت‌های جدید در مقررات مدنی را ارائه كرده و درباره آن بحث کنند. ژئوتکنیک؛ حمل و نقل؛ محیط؛ زلزله؛ منابع آبی؛ سازه های هیدرولیک، مدیریت ساخت و ساز و مصالح از جمله كانسپت هاي مورد بررسي در اين مجله است.

مقالات عمران

عمران

انتشارات ASCE و مقالات رشته عمران

اين انتشارات نيز يكي ديگر از مجلات فعال در حوزه مقالات رشته عمراناست. انجمن اين انتشارات انواع مقالات زیر را به صورت چاپی و یا الکترونیکی منتشر می کند:

  • مجلات و نشریات دوره ای
  • مجموعه مقالات کنفرانس
  • کتابچه راهنمای کاربر
  • گزارشدرموردعملکردمهندسی
  • گزارشهایفنیکمیته
  • مطبوعات ASCE
  • تقویمدیواریبریج
  • اسناد قرارداد مهندس
  • مالکوساختوساز

مجلات و نشریات دوره اي

مجلات فنی و حرفه‌ای انجمن رسانه‌ای هستند که پژوهشگران مستقل تجربیات و نتایج مطالعات خود را برای پیشرفت حرفه مهندسی عمران گزارش می‌دهند. محتوای فنی برای انتشار احتمالی در یکی از مجلات و نشریات ASCE به دقت مورد بررسی قرار می گیرد. اين نوع از مقالات را مي توان به عنوان محبوب ترين مقالات رشته عمرانمعرفي كرد.

مقالات رشته عمران

عمران

کتاب های الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی ASCE اطلاعات و راهنمایی‌های پیشرفته‌ای را در مورد روش‌ها و فناوری‌های مهندسی امروزی، از طراحی و برنامه‌ریزی تا کاربرد در این زمینه، ارائه می‌کنند. این مجموعه شامل استانداردهای ASCE، دستورالعمل ها و گزارش های مربوط به تمرینات مهندسی، گزارش های فنی کمیته، و عناوین ASCE Press است. کتاب های الکترونیکی ASCE هیچ DRM (مدیریت حقوق دیجیتال) محدود کننده ای ارائه نمی دهند. همه کتاب‌های الکترونیکی ASCE با تخفیف ۲۵ درصدی برای اعضا در دسترس هستند.

مجله مواد در مهندسی عمران (J MATER CIVIL ENG)

اين مجله نيز براي انتشار مقالات رشته عمران، اطلاعات مربوط به توسعه مواد جدید مهندسی عمـران، پردازش و تولید میدانی مواد، ارزیابی مصالح ساختمانی، خواص، و کاربرد و عملکرد مواد مهندسی عمران را منتشر می کند. مقالات بررسی شده به مکانیک و خرابی غشاهای چند لایه تقویت شده می پردازند. خوردگی فولاد تقویت کننده در بتن سیمانی مخلوط خاکستر بادی. خزش بتن انبوه در سنین پایین؛ و پیش‌بینی ویژگی‌های حرارتی برای محیط‌های متخلخل مخلوط، همه و همه از نمونه مقالات منتشر شده در اين نشريه هستند.

مقالات مهندسی عمران

مجله مهندسی عمران جردن

مجله مهندسی عمران جردن مجله ای است که فناوری ها  و مقوله های مرتبط با مهندسی عمـران و سازه (Q3) را پوشش می دهد. از اين نظر در بين تمامي نشريه هاي گفته شده، اين نشريه با اهداف متمركز تري اقدام به چاپ مقالات رشته عمرانمي كند. این نشريه توسط دانشگاه علم و صنعت اردن منتشر شده است. رتبه کلی مجله مهندسی عمـران جردن ۱۶۰۷۷ است. طبق رتبه مجله SCImago (SJR)، این مجله دارای امتياز ۰٫۲۶۵ مي باشد. امتياز مجله SCImago شاخصی است که تأثیر علمی مجلات را اندازه گیری می کند. اين شاخص تعداد استنادهای دریافت شده توسط یک مجله و اهمیت مجلاتی که این استنادها از کجا آمده اند را در نظر می گیرد. SJR به عنوان جایگزینی برای ضریب تأثیر مجله (یا میانگین تعداد استنادهای دریافت شده در ۲ سال گذشته) عمل می کند. این مجله دارای h-index 16 است كه بهترین چارک برای این مجله Q3 است.

ISSN مجله مهندسی عمران جردن ۱۹۹۳۰۴۶۱، ۲۲۲۵۱۵۷X است. شماره سریال استاندارد بین المللی (ISSN) یک کد منحصر به فرد ۸ رقمی است. از اين سريال برای شناسایی مجلات، روزنامه ها، مجلات دوره ای و مجلات در انواع مختلف، اعم از رسانه های چاپی یا الکترونیکی استفاده می شود. مجله مهندسی عمـران جردن در مجموع ۱۰۸ مقاله در طول ۳ سال گذشته (سال ۲۰۲۰ قبل) چاپ كرده است.

نظرات