بیوگرافی حمید لبخنده کارگردان و همسر و فرزندانش + عکس ها و علت درگذشت حمید لبخنده

1

حمید لبخنده کارگردان در پناه تو فوت کرد + سوابق و علت مرگ حمید لبخنده هنرمند شناخته شده عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون عصر شنبه ۱۸ دی دار فانی را وداع گفت.

حمید لبخنده، هنرمند سینما و تلویزیون فردا دوشنبه ۲۰ دی ساعت ۱۰ در قطعه ۱۱۰ بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.

به دلیل شرایط کرونایی، مراسم یادبود لبخنده در زمان دیگری برگزار خواهد شد.

بیوگرافی حمید لبخنده کارگردان و همسر و فرزندانش + عکس ها و دختر و پسرش و سوابق هنری از بازیگری تا کارگردانی حمید لبخنده و فیلم شناسی و آثار و علت فوت و علت درگذشت حمید لبخنده فیلمساز و کارگردانی ایرانی در ۱۸ دی ۱۴۰۰ در سن ۷۰ سالگی و پیج اینستاگرام و به همراه عکس های خانوادگی در ادامه از این بخش از مجله حرف تازه دانلود کنید

بیوگرافی حمید لبخنده کارگردان و همسر و فرزندانش + عکس ها و علت درگذشت حمید لبخنده

حمید لبخنده کارگردان در پناه تو فوت کرد + سوابق و علت مرگ

حمید لبخنده کارگردان سریال ماندگار در قلب من و در پناه تو درگذشت. حمید لبخنده (زادهٔ ۲۵ تیر ۱۳۳۰ در اهواز بود. حمید لبخنده کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و هنرپیشه ایرانی بود. حمید لبخنده مدیر آکادمی سمندریان و آموزشگاه بازیگری سمندریان بوده است.

بیوگرافی حمید لبخنده

حمید لبخنده, (Hamid Labkhandeh) کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و هنرپیشه ایرانی متولد سال ۲۵ تیر ۱۳۳۰ در اهواز بود. او که فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود، با سریال در پناه تو با بازی لعیا زنگنه و رامین پرچمی و زنده یاد حسن جوهرچی و پارسا پیروزفر و سریال در قلب من به شهرت رسید. حمیده لبخنده مدیر آکادمی استاد سمندریان بود که در ۱۸ دی ۱۴۰۰ بر اثر بیماری درگذشت. مراسم تشییع و خاکسپاری متعاقبا اعلام میشود.

همسر حمید لبخنده کیست

ایشان سال ها پیش ازدواج و دارای دو فرزند دختر و پسر به نام های گلناز و نیما است.

عکس های خانوادگی و فرزندان حمید لبخنده

نحوه آشنایی و ازدواج

زمانی که کاوه مهدکودک می‌رفت، اغلب مواقع من به دنبالش می‌رفتم و او را به خانه می‌آوردم. در آن مهدکودک خانمی را دیدم و در آنجا از طریق کاوه، این اتفاق افتاد! آقای سمندریان آن خانم را می‌شناخت و هما هم با او دوست بود. طبیعتا بعدا هم این دوستی تداوم پیدا کرد.

سوابق بازیگری تا کارگردانی

مرحوم لبخنده فعالیت هنری را از کلاس های استاد سمندریان در ۱۵ سالگی آغاز کرد و و بعد از درگذشت سمندریان و زنده‌یاد هما روستا، زوج سینمای ایران مدیریت آکادمی سمندریان را عهده‌دار شد.

وی از سال ۱۳۴۶ با ثبت‌نام در کلاس‌های بازیگری دکتر حسینعلی طباطبایی وارد وادی هنر شد. او که بیشتر در عرصه کارگردانی تلویزیونی و ساخت سریال فعالیت داشت، آثاری چون «در پناه تو» و «در قلب من» و فیلم سینمایی آبی و رازهای یک خانه کارآگاهان و پیدا و پنهان و با من بمان و حکایت میرزا یحیی و مهر و ماه را و … را کارگردانی کرده است

زندگی شخصی حمید لبخنده کارگردان

علت فوت و علت درگذشت حمید لبخنده کارگردان سریال در پناه تو

حمید لبخنده کارگردان مجموعه پرطرفدار در پناه تو پس از تحمل مدتی بیماری در نهایت در ۱۸ دی ۱۴۰۰ دارفانی را وداع گفت.

نیما لبخنده فرزند این هنرمند شناخته شده عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون درباره علت فوت پدرش گفت: پدر چندی پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و بعد از بستری بودن در بیمارستان به منزل منتقل و بستری شد. متأسفانه ایشان به دلیل عوارض ناشی از عمل جراحی، عصر روز شنبه ۱۸ دی چشم از جهان فروبست.

همچنین بخوانید: علت فوت فرشته طائرپور کارگردان سینما، ماجرای درگذشت مادر غزل شاکری بازیگر 

علت فوت و علت درگذشت حمید لبخنده کارگردان ایرانی

شروع فعالیت هنری

١۵ ساله بودم که به کلاس نخستین استاد تئاترم، آقاى دکتر حسینعلی طباطبایی در اداره فرهنگ و هنر اهواز راه پیدا کردم. در آن کلاس رضا فیاضى، فرید و على سجادى حسینى و رضا خندان هم بودند. چند سال بعد در کنکور دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران پذیرفته شدم و در رشته کارگردانى و بازیگرى تئاتر به تحصیل پرداختم و افتخار شاگردى اساتید بزرگی همچون آقایان حمید سمندریان، شمیم بهار، بهرام بیضایی، پرویز پرورش، دکتر پرویز ممنون، دکتر على رفیعى، دکتر محمد کوثر وخانم‌ها منیژه محامدى و گلی ترقی و… نصیبم شد و در دوره دانشجویى، بازیگرى و گاه کارگردانی می‌کردم.

عکس های حمید لبخنده

سریال های تلویزیونی

رازهای یک خانه (۱۳۹۰)
کارآگاهان (۱۳۸۶)
تله‌ فیلم ساعت بدون عقربه (۱۳۸۵)
تله‌ فیلم دارگل (۱۳۸۴)
پیدا و پنهان (۱۳۸۳)
با من بمان (۱۳۸۰)
در قلب من (۱۳۷۷)
در پناه تو (۱۳۷۴)
حکایت میرزا یحیی (۱۳۷۴)
مهر و ماه (۱۳۶۹)
ماجرای خالو (۱۳۶۹)
حکایت‌نامه (لطائف المتون) (۱۳۶۸)
این شرح بینهایت (۱۳۶۶)
راویان اخبار (۱۳۶۷–۱۳۶۵)

1 دیدگاه در “بیوگرافی حمید لبخنده کارگردان و همسر و فرزندانش + عکس ها و علت درگذشت حمید لبخنده

  1. ن گفت:

    یک تیتر معمولی، مطالب و عکسهایی که از این سایت و آن پیج جمع آوری شده! نهایت هیچ چیز برای ارائه در هیچ سایتی نبود!
    حمید لبخنده در شرافت و انسانیت و نیک سرشتی بینظیر و تکرار نشدنی ست و توانمندیش در ساخت آثار نمایشی بیش از آنست که دیده شد. اینها را صرفا نزدیکانش میدانند چون اصلا دغدغه دیده شدن نداشت. زندگی شخصی و حرفه ای اش نیز هیچ حاشیه ای ندارد.
    ای کاش در زمان حیاتش سراغی از او گرفته میشد، یادی و تجلیلی از او میشد که اکنون چیزی برای از او گفتن و نوشتن وجود داشت.

نظرات