کدام کتاب استخدامی را خرید کنم؟

0

خرید کتاب استخدامی یکی از دغدغه های افرادی است که در آزمونها ثبت نام می کنند. در این مطلب می کوشیم راهنمایی هایی برای بدست آوردن منابع مناسب و خرید بهترین کتاب آزمون استخدامی به شما عزیزان ارائه دهیم.

 خرید کتاب استخدامی

خرید کتاب استخدامی چه کمکی به من می کند؟

شاید این سوال در ذهن شما وجود داشته باشد که آیا خرید کتاب استخدامی واقعاً به ما کمک می کنند یا بهتر است یا همان ابتدا به سراغ کتاب‌های دانشگاهی و سایر کتاب ها برویم و از خرید کتاب های استخدامی خودداری کنیم؟

در پاسخ به سوال فوق باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که از زمان اعلام آزمون استخدامی توسط نهادها و ارگان های دولتی تا زمانی که آزمون برگزار می شود حدود یک ماه تا ۴۵ روز زمان تعیین می شود. همچنین برای هر آزمون حداقل پنج کتاب عمومی و پنج کتاب اختصاصی در نظر گرفته می شود.

با توجه به موارد فوق و یک حساب سر انگشتی متوجه می شویم که در این زمان قادر به مطالعه کتاب های زیادی نیستیم. از این رو باید به سراغ منابعی برویم که به صورت فشرده ما را برای آزمون آماده کنند.

از طرفی برای گرفتن نتیجه بهتر باید سطح مطالعه ما در همان سطح آزمون باشد تا مجبور به خواندن حجم اضافی اطلاعات نباشیم یا کمتر از نیاز آزمون مطالعه نماییم. از این رو باید آزمون هایی که پیش از این برگزار شده را مد نظر قرار دهیم تا به سطح آزمون ها پی ببریم. این نکته باعث می شود که حتی اگر زمان کافی برای مطالعه داشته باشیم نیز به کتابهایی جهت آشنایی با آزمونهای قبل نیاز داریم.

کتاب های آزمون استخدامی با در نظر گرفتن نکات فوق اقدام به تهیه و تدوین کتاب هایی برای افرادی که قصد شرکت در آزمون دارند را نموده اند. این کتابها آزمونهای سال پیش را با پاسخ برای شما جمع آوری نموده و اکثر آنها در سطح ها آزمون ها خلاصه ای از هر درس را به ما ارائه می‌کنند. بنابر این با مطالعه این کتابها می توانید در کمترین زمان ممکن برای شرکت در آزمون آماده شوید.

تا اینجا به این نتیجه رسیده ایم که کتابهای استخدامی می تواند به ما بسیار کمک در آزمون به موفقیت برسیم.

دسته بندی کتابهای آزمون استخدامی

کتاب های استخدامی به صورت کلی به دو دسته کتاب های عمومی و کتاب های تخصصی تقسیم می شوند.

کتاب های عمومی بین همه رشته ها و همه آزمون ها مشترک هستند و تمامی افراد بدون توجه به رشته تحصیلی آنها می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده نمایند. مجموعه کتابهای عمومی که برای آزمون استخدامی منتشر می شود معمولاً دروس زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی عمومی، معارف، احکام و اندیشه اسلامی، ICDL کامپیوتر، ریاضی و آمار مقدماتی، هوش و استعداد تحصیلی، اطلاعات عمومی و قانون اساسی را دربر می‌گیرند که در بین تمامی آزمون های استخدامی مشترک می باشد.

دروس اختصاصی با توجه به رشته تحصیلی شما متفاوت می باشد.

به همین سبب شما به دو جلد کتاب نیاز دارید. برای دروس عمومی یک مجموعه کتاب عمومی و برای درس های اختصاصی خود نیز یک مجموعه کتاب اختصاصی باید تهیه کنید.

البته کتاب هایی نیز هستند که یک آزمون خاص را مورد هدف قرار می دهند و فقط برای آن آزمون تهیه شده اند این آزمون ها معمولاً آزمونهای می باشد که هر ساله در حال برگزاری است و متقاضیان زیادی دارد. به عنوان مثال کتاب آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی، کتاب آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی، یا کتاب آزمون استخدامی بانک ها. این کتاب‌ها معمولاً در خود دروس عمومی و دروس اختصاصی که هر سال از آنها آزمون برگزار می‌شود را در یک کتاب جمع آوری کرده‌اند.

خرید کتاب استخدامی

البته هرکدام از کتاب ها چه عمومی و چه اختصاصی به صورت تک به تک نیز چاپ شده اند و در صورتیکه نیاز به همه کتاب ها نیاز ندارید می توانید برخی از آنها را خریداری نمایید.

به خاطر اینکه این دسته بندی ها و تنوع شما را سردرگم نکند، یک راهنمایی کوتاه جهت خرید کتاب استخدامی به شما ارائه می نماییم.

راهنمای خرید بهترین کتاب استخدامی

در زمان ثبت نام هر نهاد کتاب هایی که از آنها آزمون برگزار می شود معرفی می‌گردد. شما در همان زمان لیست کتابهای مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

خرید کتاب استخدامی

نکته اول

اگر قصد خرید مجموعه کتاب استخدامی را دارید باید توجه نمایید که: همه یا اکثر کتاب هایی که مورد نیاز شما در آن قرار گرفته باشد. با توجه به این نکته می‌توانید “کتاب مخصوص آزمون آن نهاد” یا “کتاب مخصوص به رشته خود” را خریداری نمایید.

بهترین کتاب، کتابی است که اکثر منابع آزمون را در خود داشته باشد.

البته اگر یک یا دو منبع در کتاب مذکور موجود نباشد می توانید آن را به صورت جدا نیز خریداری نمایید.

به عنوان مثال اگر شما قصد شرکت در آزمون بانک صادرات را دارید و در رشته مدیریت نیز تحصیل می کنید. هنگام خرید کتاب، با «کتاب ها آزمون استخدامی بانک ها» و «کتاب آزمون استخدامی رشته مدیریت» مواجه می شوید.

اولین نکته ای که شما باید مد نظر قرار دهید این است که به فهرست کتاب های مذکور توجه نمایید تا متوجه شوید کدام یک از آن ها منابع مورد نیاز شما را به صورت کامل تر مورد پوشش قرار می دهند.

بنابر این کتابی برای شما بهتر می باشد که شامل منابع بیشتری از آزمون شما باشد و کتابهای بیشتری از آن آزمون را در بر بگیرد.

نکته دوم

نکته دوم که باید مد نظر قرار دهید این است که آیا کتاب مذکور فقط شامل آزمون ها می باشد یا خلاصه هر درس را نیز در اختیار ما قرار می دهد.

اگر نیاز به به مرور کتاب ها دارید حتماً به این نکته توجه نمایید کتابی که تهیه می کنید خلاصه هر درس و آزمونهای استخدامی سالهای پیش را به صورت همزمان درون خود داشته باشد.

نکته سوم

نکته سوم در خرید این است که باید به پاسخنامه سوالات توجه کنید. اگر فقط پاسخنامه تشریحی در اختیار شما قرار بگیرد با مطالعه پاسخنامه نکاتی دست پیدا می‌کنید که می‌توانید سوال های مشابه را نیز به راحتی پاسخ دهید. به همین سبب سعی کنید از کتابهایی استفاده نمایید که دارای پاسخنامه تشریحی می باشد.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی مفید درباره کتابهای آزمون استخدامی و نحوه انتخاب کتاب مناسب را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. آرزوی موفقیت شما در آزمون های پیش رو را داریم.

خوشحال می شویم نظرات، سوالات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید…

منبع: afshinbook.ir

نظرات