بیوگرافی محمدحسین رجایی برادر شهید رجایی و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و شغل

0

بیوگرافی محمدحسین رجایی و همسر و فرزندانش + عکس و علت درگذشت برادر شهید رجایی

بیوگرافی و سوابق محمدحسین رجایی برادر شهید رجایی کیست و همسر و فرزندانش + عکس ها و علت فوت و درگذشت برادر شهید رجایی و سوابق و شغل و زندگی شخصی و سیاسی و خانوادگی محمدحسین رجایی برادر شهید محمدعلی رجایی رئیس جمهور سابق ایران همراه با ماجرای درگذشت در ۱۰ دی ۱۴۰۰ در سن ۹۸ سالگی و مراسم خاکسپاری محمدحسین رجایی را در ادامه این بخش میخوانید

بیوگرافی محمدحسین رجایی برادر شهید رجایی و همسر و فرزندانش + عکس علت درگذشت و شغل

بیوگرافی محمدحسین رجایی برادر شهید رجایی

محمدحسین رجایی، زاده سال ۱۳۰۲ در قزوین متولد شد. او که برادر بزرگ شهید محمدعلی رجایی رئیس جمهور فقید ایران است، روز جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ به دلیل کهولت سن در ۹۸ سالگی درگذشت.

علت فوت و درگذشت محمدحسین رجایی

برادر شهید رجایی روز جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ به دلیل کهولت سن در ۹۸ سالگی درگذشت.

شهید محمدعلی رجایی هفتم تیرماه ۱۳۶۰ در دفتر ریاست جمهوری توسط کشمیری از عوامل منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

بیوگرافی محمدحسین رجایی

برادر شهید رجایی که درگذشت که بود؟

محمدحسین رجایی برادر بزرگتر شهید محمدعلی رجایی دومین رئیس جمهور ایران است که از برادرش ۱۰ سال بزرگتر بود. تا سال ۱۳۲۷ در قزوین زندگی می کرد و بنا به دلایلی به تهران مهاجرت کردند.

همسر و فرزندانش

از زندگی شخصی و خصوصی و فرزندان ایشان اطلاعی در دست نیست

درگذشت و علت فوت محمدحسین رجایی برادر شهید رجایی

همچنین بخوانید: بیوگرافی قدرت الله انتظامی و همسر و فرزندانش +درگذشت برادر عزت الله انتظامی

خانواده و زندگی شخصی

محمدحسین رجایی درباره خانواده و پدر و مادر و زندگی شخصی اش گفته: پدرم در قزوین مغازه بزازی داشت که روزی به همراه ۶۰۰ باب مغازه دیگر در آتش سوخت؛ جنگ جهانی هم که آغاز شد شرایط طوری شد که دیگر نمی‌توانستیم در قزوین بمانیم؛ لذا اجبارا به تهران مهاجرت کردیم. بعد از فوت پدرم در سال ۱۳۱۵ من سرپرستی خانواده ۵ نفره را به‌عهده گرفتم؛ هر چند ۲ خواهرم ازدواج کرده بودند اما سرپرستی دو خواهر دیگرم به همراه محمدعلی که ۳ ساله بود به من سپرده شد. با وجود اینکه در قزوین مشغول کار بودم به این فکر می‌کردم که بهتر است در یک جا مستقر شویم به همین دلیل با فروش مغازه پدر و تقسیم هزینه آن، تهران را به عنوان تنها شهری که همیشه با آن در تماس‌ بودیم، برای زندگی انتخاب کردیم.

عکس های برادر شهید رجایی

چهارراه عباسی واقع در خیابان قزوین محل سکونت ما در تهران بود و چون شغل من آزاد بود، یک دوچرخه خریدم و هر روز از مسیر محل کار تا خانه را با دوچرخه طی می‌کردم، وقتی به تهران آمدیم محمدعلی هم کاری را در بازار تهران دست و پا کرد؛ او در بازار شاگردی می‌کرد و ما هر روز با هم به سرکار می‌رفتیم.

محمدحسین رجایی برادر شهید رجایی کیست

شغل

در دوران پیش از پیروزی انقلاب همراه با شهید در جلسات فدائیان اسلام شرکت می‌کرد و پس از پیروزی انقلاب از پذیرفتن شغل دولتی خودداری کرد و در بازار کسب و کار خود را ادامه داد و در مقطعی در مجمع صنفی بازار مشغول به فعالیت شد.

پیام تسلیت

استاندار و امام جمعه قزوین در پی درگذشت برادر شهید رجائی پیام تسلیتی ارسال کرد:

محمد مهدی اعلایی استاندار و آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین درگذشت محمد حسین رجائی قزوینی برادر شهید رجائی را تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است: حاج محمد حسین رجائی قزوینی مردی که مومنانه زیست و دعوت حضرت محبوب را لبیک گفت و به بارگاه رحمت او پر گشود.

او در تمامی فراز و نشیب‌های تاریخ سیاسی معاصر ایران در برابر سیطره استعمار غرب مواضع مجاهدانه داشت.

انیس اهل عبادت، بصیر اهل سیاست و امین اهل تجارت بود.

نقشی ستودنی در شکل‌گیری شخصیت دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برادر شهیدش رئیس‌جمهور مکتبی داشت که در کودکی پدر را از دست داده بود.

“عاش سعیدا و مات سعیدا”

ارتحال آن عزیز گرامی را به محضر مقتدای مسلمانان و مستضعفان جهان امام خامنه ای، خاندان مکرم رجائی و عموم اهل ولایت و ایمان تسلیت عرض می‌کنیم.

نظرات