فیلتر شنی آبیاری قطره ای

0

فیلتر شنی آبیاری قطره ای

شرکت اطلس آب  کیمیا پالایش سازنده انواع فیلترهای شنی و کربنی در ایران با سه دهه تجربه مفید و کارخانه مجهز به طراحی و ساخت انواع  فیلتر شنی و تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب توانسته  است رضایت بسیاری از کارفرمایان در صنایع مختلف را با انجام پروژه های متعدد رضایتمندی بالا جلب نماید

یکی از ملزومات اصلی آبیاری کشاورزی  با توجه به حساسیت نازل های آبپاش میتوان از فیلتر شنی نام برد.  قادر است دور از ذرات معلق فیزیکی موجود در آب راتا ۱۰۰ میکرون از آب جدا نماید.  با توجه به نوع آب به فیلتر شنی و بنا به میزان ورودی و خروجی آن نوع و ابعاد فیلتر نیز متفاوت می باشد.

فیلتر شنی آبیاری

قیمت فیلتر شنی آبیاری

با توجه به مدلهای مختلف فیلتر شنی و کاربردهای آن که این روزها در بازار بسیار یافت میشود قیمت ها نیز متفاوت می باشد.  معمولاً فیلترهای شنی فلزی را در دو مدل گالوانیزه و ورق سیاه با پوشش رنگ اپوکسی طراحی و تولید می نمایند که با توجه به نوع فیلتر شنی جهت استفاده آبیاری قطره ای معمولا از نوع گالوانیزه آن استفاده می کنند خریداران محترم میبایست قبل از استعلام قیمت فیلتر شنی میزان دبی گذر آب و همچنین سایز لوله کشی آن را نیز اعلام نمایند.

قبل از طراحی و ساخت فیلتر شنی یکسری نکات مورد نیاز می باشد تا بتوان بهترین فیلتر شنی را طراحی و اجرا نمود شرکتهای سازنده در این خصوص عمدتاً با توجه به نوع متریال استفاده شده در فیلتر شده اقدام به ارائه قیمت فیلترشنی می‌نمایاند تمامی فیلترهای شنی ساخت شرکت اطلس آب کیمیا پالایش با متد روز دنیا با نازلترین قیمت گارانتی دو ساله و خدمات پس از فروش ۱۰ ساله طراحی و تولید ارائه می گردد.

نکات مهم در نگهداری فیلتر شنی 

  • حداقل دمای محیط نصب فیلتر شنی ۶ درجه سانتیگراد باشد
  • به زمانبندی شستشوی ثانویه فیلتر شنی توجه خاص گردد
  • هنگام حمل دستگاه احتیاط کامل صورت گیرد
  • نکات ایمنی سازنده جهت نصب و راه اندازی توجه شود
  • در هنگام تعویض حالت شیرهای پمپ فیلتر شنی پمپ ورودی خاموش کرد د
  • پمپ با حد و دبی مناسب برای فیلتر شنی انتخاب گردد
  • از مواد اسیدی برای شستشوی سیلیس استفاده نشود
  • شیر های فیلتر شده به صورت مداوم چک شود
  • از اعمال فشار بیش از حد فیلترشکن جلوگیری شود
  • بهترین حالت کارکرد فیلتر شنی بین ۳ الی ۵ بار می باشد

فیلتر شنی آبیاری

طراحی فیلتر شنی

همانگونه که در این مقاله در بالا به آن اشاره شد برای طراحی بهینه فیلتر شنـی نیاز به یک سری فاکتورهای خاص می باشد که از جمله مهمترین آنها می توان به TSS یا NTU دو تا از عوامل مهم در موقع طراحی فیلتر شنـی می باشد اشاره کرد در مرحله بعد می بایست سرعت خطی آب هنگام عملکرد فیلتر شنی توجه ویژه داشت به عنوان مثال اگر آب مورد نیاز جهت تصفیه ۱۰۰ متر مکعب می باشد سرعت خط می بایست ۱۰ در نظر گرفته شود ولی در استخرهای شنای عمومی و خصوصی با هم متفاوت میباشد.

در آنجا اگر حجم آب استخر متر مکعب باشد میبایست فیلتر شنـی طراحی گردد که در ۱۰ ساعت بتواند تمامی آب را به صورت مستمر اصلشان میگذرد دهد. به عنوان مثال در بعضی مواقع آب ورودی فیلتر شنـی دارایTDS  و شوری بالا می باشد بهتر می باشد که از فیلترهای شنـی با جنس فایبر گلاس استفاده گردد در برابر خورندگی در مقایسه با نوع فلزی بسیار مقاوم تر می باشد و طول عمر فیلتر شنـی نیز  در مقایسه با نوع فلزی بیشتر می‌باشد.

فیلتر شنـی FRP

به عنوان یکی از پر کاربرد ترین فیلتر شنی می توان از فیلتر شنی FRP نام برد. کاربرد فراوان در تصفیه آب استخر و همچنین آب های با قابلیت صنعتی در ورودی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس را دارد. این مدل از فیلترها در دو نوع در بازار موجود میباشد. که نوع اول آن در تصفیه آب استخر مورد استفاده قرار می گیرد جملات آن دارای سطح فیلتراسیون بیشتری می باشند و نوع دوم آن در تصفیه آبهای صنعتی و آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد که به صورت استوانه بلند می باشد.

فیلتر شنـی قابلیت نصب شیر به صورت اتومات و نیمه اتومات را دارا می باشند که با توجه به نوع استفاده آن از هر کدام از این شیر ها استفاده می شود.. با توجه به واردات بی رویه فیلتر شنـی FRP از نظر کیفیت در چند نوع در بازار موجود می باشد.  فیلترهای شنـی محاسن خاص معایب میباشند در مهمترین این فیلتر ها می توان به بالای آن توجه به اینکه لایه داخلی فیلتر از جنس پلاستیک فشرده می باشد اشاره کرد. یکی از معایب این گونه فیلترها که اکثر خریداران با آن مشکل دارند عدم تحمل فشار بالا در فیلترشکن می باشد در طراحی فیلتر شنـی می بایست از ۳ بار فشار استفاده کرد با توجه به پلاستیکی بودن فیلترها استفاده از فشار بیش از چهار بار  احتمال ترکیدگی مخزن وجود دارد.

فیلتر شنی آبیاری

نقش مواد منعقد کننده در راندمان کاری فیلتر شنـی

جهت عملکرد بهینه فیلتر شنـی و طول عمر سنگ سیلیس موجود درون فیلتر شنـی همواره از سوی سازندگان فیلتر شنـی استفاده از مواد منعقد کننده اشاره شده است استفاده از مواد منعقد کننده باعث می‌شود عملکرد فیلتر شنـی بالا رفته و به خوبی بتواند مواد جامد معلق و باکتری ها را از لابلای سنگ سیلیس خارج نماید تا بتوان در خروجی فیلتر شنـی آب کاملاً زلال و شفاف ارائه نماید.

حجیم کردن مواد معلق موجود درون آب می بایست مواد منعقد کننده را به آب وی اضافه کرد تا املاح معلق درون آب بعد بزرگتر تبدیل شود تا بتوان به راحتی در فیلتر شنـی حذف گردد. بهتر از مواد منعقد کننده موجود در بازار همچون آلوم یا سولفات آلومینیوم نام برد .در اثر واکنش به قلیایی آب تبدیل به یک ماده رسوبی غیر قابل انحلال به صورت ژله‌ای درسته علمی به فلاک از آن نام برده می‌شود تشکیل می شود.
فلاکا مواد ارگانیک خواص شیمیایی آب همچون ترکیبات بو رنگ را جذب خود نموده به دام می اندازند و در زمان عمل تصفیه فیلتر شنی از لابلای  سنگ سیلیس که به دام افتاده ام به وسیله عمل فیلتر شستشو در زمان بگواش  به سمت فاضلاب فیلتر هدایت می‌شود لازم به یادآوری می باشد که اضافه کردن آلبوم به آب خود دارای یک قاعده خاص می باشد. که رعایت کردن مو به موی آن برای طول عمر فیلتر شنـی و سنگ سیلیس الزامی می باشد طبق استاندارد ارائه شده سازمان جهانی آب فرمول های خاص جهت این کار ارائه شده است بسیار مهم می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید فیلتر شنی پیام مشاوره می توانید با کارشناسان شرکت اطلس آب  تماس حاصل نمایید

۰۲۱۴۶۰۷۶۰۸۲

۰۲۱۴۶۰۷۶۹۷۶

نظرات