تاثیرات شکرگزاری و روش های آن

0

قطعا شما هم این شعر و ضرب المثل معروف قدیمی را شنیده اید که می‌گویند “شکر نعمت، نعمتت افزون کند”. این شعر زیبا که برگرفته از یک حدیث بسیار دلنشین از پیامبر اسلام است، حقایق بزرگی را نشان ما می‌دهد. بسیار از افراد ادعا می‌کنند که نظریه تاثیرات شکرگزاری و کائنات در زندگی، مباحث جدید و بی پایه و اساسی است. در حالی که از این شعر و هزاران حکایت قدیمی دیگر می‌تواند قدمت این تفکر را متوجه شد. شکرگزار بودن و یادآوری نعمت هایی که از آن بهره می‌بریم، نه تنها یک باور عمیق قدیمی در سبک زندگی ایرانی و دینی ماست، بلکه یه نظریه ثابت شده عقلی است. سایت بتا راز، از اسرار مهم این کار رونمایی کرده است. همراه ما باشید تا تحول را در زندگی خود حس کنید.

 تاثیرات شکرگزاری

تاثیرات شکرگزاری و کائنات از نظر عقلی

از تاثیرات شکرگزار بودن در زندگی به عنوان یک معجزه یاد می‌شود. امروزه در کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا، کارگروه هایی تشکیل می‌شود که در آن خوبی ها و نعمت های زندگی را یادآوری می‌کنند و بابت آن شکر می‌گویند. آنها به این نتیجه رسیده اند که این کار تاثیرات واقعی و فوق‌العاده ای دارد. در اعتقادات و برنامه های آنها یک روز از سال در ایام جشن سال نو، به عنوان روز شکرگزاری شناخته می‌شود. همه اعضای خانواده در این روز در کنار هم، نعمت هایی را که در اختیار دارند، شکر می‌کنند. یکی از برنامه های اصلی سازمان جلوگیری از خودکشی و افسردگی در آمریکا، اجباری کردن حضور در این جلسات برای افرادی است که اقدام به خودکشی کرده اند. اما لازم نیست افسرده، غمگین یا ناراحت باشید تا شکر گزار بودن به شما کمک کند. در هر مرحله ای از زندگی هستید، این کار شما را ده قدم جلوتر می‌برد.

جالب است بدانید، شکرگزاری و جذب انرژی کائنات تنها یک مسئله معنوی و ماورایی نیست. در سالهای گذشته، روانشناسان برجسته زیادی روی این موضوع کار کرده اند. حتی این مسئله تبدیل به یک موضوع بسیار عالی در پایان‌نامه های بین المللی بود. ثمره این تحقیقات این بود که شاکر بودن و جذب انرژی کائنات تاثیری واقعی و شگفت انگیز در زندگی دارد. اما این کار از نظر عقلی چه آثاری در زندگی ما دارد؟

  • کسب انرژی و انگیزه

مهمترین و اصلی ترین چیزی که انسان برای موفقیت نیاز دارد، انگیزه است. این انگیزه است که ادیسون را از یک شاگرد تنبل و ضعیف به یکی از بزرگترین مخترعین تاریخ تبدیل می‌کند. هزاران مثال این چنین برای اهمیت کسب انرژی و انگیزه وجود دارد. اما انگیزه چیزی نیست که ما بتوانیم آن را از سوپرمارکت محله خریداری کنیم. انگیزه را باید خودمان در خودمان ایجاد کنیم. چگونه؟ با شکرگزاری. این عمل بهترین راه برای تولید انرژی و انگیزه در درون انسان هاست. زمانی که شما دائما، نعمت هایی را که در اختیار دارید، به خودتان یادآوری کنید و آنها را به زبان بیارید، انگیزه لازم را برای طی کردن مسیر در اختیار خواهید داشت. درست مانند وزنه برداری که هنگام بلند کردن وزنه به خودش می‌گوید، من می‌توانم، و این کار را می‌کند.

  • جلب تمرکز و حواس

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد، هنگام درس خواندن، مطالعه و یا انجام دادن کاری، هر چقدر تلاش می‌کنید، نمی‌توانید تمرکز داشته باشید. تمرکز برای انجام دادن هر کاری بسیار لازم و ضروری است. یکی از فواید بی شمار شکرگزاری، جمع کردن حواس و تمرکز است. زمانی که شما به صورت روزانه چند دقیقه خود را غرق افکار مثبت می‌کنید، در حقیقت در حال انجام تمرین تمرکز هستید. فایده این کار را می‌توانید در تمام فعالیت های روزانه خود به دست آورید.

تاثیرات شکرگزاری از نظر معنوی

تاثیرات شکرگزاری

  • جذب امواج مثبت

همانطور که می‌دانید، دنیای پیرامون ما فراتر از آن چیزی است که می‌بینیم. ثابت شده است که در اطراف همه ما، انرژی های فراوانی وجود دارد. طبیعت مملو از انرژی خاص است. آیا تا به حال برایتان سؤال نشده است که چرا بودن در کنار رودخانه احساس شگفت انگیزی دارد؟ آیا تا به حال برای شما سؤال نشده است که چرا انسان ها ذاتا به طبیعت میل دارند؟ زیرا در این مکان ها امواج مثبت فراوانی وجود دارد. شکرگزاری مانند یک پورتال و دریچه عمل می‌کند. درون هر کدام از ما آهنربایی برای جذب امواج وجود دارد. این خودما هستیم که تعیین می‌کنیم امواج مثبت را جذب کنیم یا منفی.

اصلا جذب امواج مثبت چه فایده ای دارد و چگونه انجام می‌شود؟ شاید تجربه کرده باشید بعضی از موفقیت ها و موقعیت های خوب، به صورت ناگهانی و خیلی عجیب سر راه یک عده سبز می‌شوند. این اتفاقات بر اثر امواج مثبتی است که باعث می‌شود خوبی ها و ثروت ها به سمت یک نفر کشیده شود. ما در سایت متا راز به صورت ویژه و کاربردی نحوه جذب این امواج را آموزش داده ایم. امواج مثبت، همان خوشبختی است که دنبال آن هستید.

  • رسیدن به موفقیت

چیزی که برخی نام آن را شانس می‌گذارند، ما به آن ارتعاشات کیهانی می‌گویم. در سراسر زندگی و جهان ارتعاشاتی وجود دارد. هنر انسان این است که بتواند از این انرژی های فوق‌العاده در جهت رسیدن به موفقیت استفاده کند. قبول شدن در بسیاری از آزمون ها، موفقیت در خواستگاری ها، پیدا کردن شغل مناسب، قرار گرفتن در زمان و مکان مناسب، همه این ها آثاری از شکرگزاری و جذب انرژی های کائناتی است.

چگونه شکرگزاری کنیم؟ رمز و رازهای جذب انرژی کائنات

آیا همین که بگوییم خدایا شکرت کافی است؟ اگر به این است که مادربزرگ ها و افراد کهنسال، این جمله را ورد زبان خود کرده اند، پس چرا تغییری حس نمی‌شود؟ در شکرگزاری و جذب انرژی کیهانی، کلمه به کلمه شما تاثیر دارد. به زبان آوردن نعمت، استفاده از انرژی درونی، جمله بندی ها و… همه در این کار سهیم هستند. نحوه شکرگزار بودن، به زندگی شما جهت می‌دهد. به این جملات دقت کنید:

  • خدایا شکرت که می‌توانم نفس بکشم
  • خدایا شکرت که توانایی موفق شدن را دارم
  • خدایا شکرت بابت خانواده ای که دارم
  • خدایا شکرت بابت موفقیت هایی که کسب می‌کنم
  • خدایا شکرت بابت اینکه تو را شکر می‌گویم
  • و…

بیان جزئیات به صورت دقیق و عمیق بسیار مهم است. در واقع شما به خودتان اعلام می‌کنید چه ویژگی های خوبی دارید و چگونه می‌توانید از آنها برای زندگی بهتر استفاده کنید. جذب انرژی و کائناتی اصولی دارد که اگر آنها را بلد باشید، به هدف خود رسیده اید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، سایت متا راز بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

یادگیری تکنیک های شکرگزار بودن و جذب انرژی کائنات

آیا می‌خواهید شکرگزاری را به صورت اصولی یاد بگیرید؟ آیا علاقه دارید از انرژی کائنات در مسیر رسیدن به اهداف خود استفاده کنید؟ شکرگزار بودن و جذب کائنات مانند یک گنج بزرگ و بسیار ارزشمند است.

منبع سایت متا راز

نظرات