بیوگرافی محسن زهتاب بازیگر و همسر و فرزندانش + عکس ها و زندگی شخصی و هنری

0

بیوگرافی محسن زهتاب بازیگر و همسر و فرزندانش + عکس ها و زندگی شخصی و هنری

بیوگرافی و عکس های محسن زهتاب بازیگر پیشکسوت و همسر و فرزندانش + عکس های خانوادگی و زندگی شخصی و هنری محسن زهتاب بازیگر همراه با سوابق فیلم و سریال و آثار هنری در زندگینامه محسن زهتاب و همه چیز درباره این بازیگر از شروع تا شهرت با عکس های دیده نشده در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی محسن زهتاب بازیگر و همسر و فرزندانش + عکس ها و زندگی شخصی و هنری

بیوگرافی محسن زهتاب

محسن زهتاب, (Mohsen Zehtab) متولد ۱ فروردین ۱۳۱۴ در تهران متولد شد. او یکی از بازیگران پیشکسوت و قدیمی ایران است که از سال ۱۳۳۵ و قبل از انقلاب با شرکت در کلاس بازیگری تئاتر جامعه باربد کار بازیگری حرفه ای را آغاز کرده و در حاضر بیش از ۶ دهه است که در زمینه سینما و تئاتر و تلویزیون مشغول است.

همسر و فرزندان محسن زهتاب

ایشان سال ها پیش ازدواج و دارای فرزندان دختر و پسر و صاحب چند نوه می باشد

همسر و فرزندان محسن زهتاب

شروع بازیگری

استاد زهتاب از سال ۱۳۳۵ بازیگری را از تئاتر جامعه باربد بطور حرفه ای آغاز کرد و سپس در نمایشنامه های رادیو ایفای نقش کرد. پس از راه اندازی و فعال شدن تلویزیون به همکاری با تلویزیون پرداخت. او با بازی در فیلم دزدان معدن به کارگردانی امیرحسین امیرفضلی در سال ۱۳۳۵ وارد سینما شد.

او بیش از ۶ دهه سابقه فعالیت در زمینه هنر را در کارنامه خود ثبت کرده و تاکنون چندین تئاتر، فیلم‌ سینمایی و سریال‌ تلویزیونی بازی کرده است.

عکس های محسن زهتاب بازیگر پیشکسوت

زهتاب برای اولین بار نقش رضاخان را بازی کرد که بعدها بازیگرانی همچون سعید راد، احمد نجفی، داود رشیدی، جعفر دهقان و خیلی‌های دیگر این نقش را بازی کردند.

اما بعد از ایفای این نقش بارها از او خواستند تا کاراکتر رضاخان را ایفا کند اما نپذیرفت حتی وقتی مرحوم علی حاتمی برای بازی در فیلم “کمال‌ الملک” از او دعوت کرد.

وی درباره پیشنهادهای رضاخانی بعد از این اثر، گفت: هیچ‌ وقت دوست ندارم کارهای تکراری و کلیشه‌ای در کارنامه‌ام باشد. از طرفی فکر هم نکرده‌ام من کدام نقش را بازی کنم چون در اصولِ کاری، بازیگر باید تابع کارگردانش باشد. اولین کسی بودم در سال‌های ۱۳۶۲ یا ۱۳۶۳ نقش رضاخان را بازی کردم. هرچه قدر بعد از آن اثر به من اصرار کردند دیگر این نقش را بازی نکردم. حتی مرحوم علی حاتمی برای کار “کمال‌الملک” نقش رضاخان را پیشنهاد کرد و من نپذیرفتم.

از فیلم ها و سریال هایی که این بازیگر ایفا نقش کرده میتوان بهبه دنبال خوشبختی همسر دلخواه من ، مریم مقدس ، عشق کافی نیست ،جان‌ سخت ،سرزمین خورشید عروسی خوبان  ، نردبام آسمان ، تب سرد ، فرستاده و … اشاره کرد.

زندگینامه محسن زهتاب

برای شهرت بازی نمی کنم

بازیگر سریال «مریم مقدس» اظهار داشت: برای شهرت بازی نمی کردم، این حرفه را دوست داشتم. البته نمی توان گفت شهرت هیچ نقشی ندارد چون آدم در زندگی حتی لباس را می پوشد که مردم ببینند؛ همه ما کاری می کنیم که مردم ما را ببینند این موضوع در هنرمندان مضاعف است اما مشکلات هم دارد هرکه بامش بیش برفش بیشتر. شما می توانید در خیابان بستنی بخورید ولی من نمی توانم. شما می توانید پایتان را در جوی آب بزنید ولی من نمی توانم.

همچنین بخوانید: بیوگرافی بیژن بیرنگ کارگردان و همسر و فرزندانش + عکس های دختر و پسرش و علت کم کاری

سوابق هنری و فیلم و سریال های محسن زهتاب

مهمان برنامه چهل تیکه

محسن زهتاب هنرپیشه پیشکسوت سینما و تلویزیون سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ مقابل دوربین چهل‌ تیکه میرود و راوی خاطراتی از دهه سی تا امروز خواهد بود.

در شبی پر خاطره از سرزمین اشک‌ها و لبخندها و قابِ دلنشین شبکه‌ی نسیم با ما همراه باشید برای خندیدن از سر شوق و اشک ریختن برای خاطرات دور.

عکس های محسن زهتاب بازیگر پیشکسوت

فیلم شناسی

به دنبال خوشبختی (۱۳۸۸)
همسر دلخواه من (۱۳۷۹)
مریم مقدس (۱۳۷۹)
عشق کافی نیست (۱۳۷۷)
جان‌سخت (۱۳۷۶)
سرزمین خورشید (۱۳۷۵)
غزال (۱۳۷۴)
پادزهر (۱۳۷۲)
چشم شیطان (۱۳۷۲)
پرواز پنجم ژوئن (۱۳۶۸)
صخره همیشه‌سبز (۱۳۶۷)
عروسی خوبان (۱۳۶۷)
ردپایی بر شن (۱۳۶۶)
مکافات (۱۳۶۶)
دزدان معدن (۱۳۳۵)

سریال های تلویزیونی این بازیگر:

۱۳۹۲ تله‌فیلم «پس از آن روز»
۱۳۹۲ تله‌فیلم «الهام الهام»
۱۳۸۸ تله‌فیلم «گنج خانه سفید»
۱۳۸۸ نردبام آسمان
۱۳۸۸ تله‌فیلم «هانیه» کارگردان
۱۳۸۵–۱۳۸۶ تله‌فیلم «با هم در خانه»
۱۳۸۵ تله‌فیلم «آمیتیس»
۱۳۸۳ هتل پاپلی
۱۳۸۲–۱۳۸۳ تب سرد
۱۳۸۱ بررسی یک پرونده
۱۳۸۱ فرستاده
۱۳۷۸–۱۳۸۱ روشن‌تر از خاموشی
۱۳۸۰ تله‌تئاتر «زارع شیکاگو»
۱۳۷۹ ولایت عشق
۱۳۷۹–۱۳۸۰ چراغ جادو
۱۳۷۹ مریم مقدس
۱۳۷۹ غریبه
۱۳۷۸–۱۳۷۷ روزگار جوانی
۱۳۷۶ کهنه‌سوار
۱۳۷۶ گالری ۹
۱۳۷۴ در پناه تو
۱۳۷۰ قابیل
۱۳۶۶ درخت دوستی
۱۳۶۶ این شرح بی‌نهایت
۱۳۶۲ تله‌تئاتر «سیم حوت»
۱۳۵۳ وقتی دژخیم می‌گرید

نظرات