بیوگرافی فریدون حسنوند نماینده مجلس و همسر و فرزندانش + عکس و سوابق شغلی

0

بیوگرافی فریدون حسنوند نماینده مجلس و همسر و فرزندانش + عکس و سوابق شغلی

فریدون حسنوند کیست و اهل کجاست, بیوگرافی و سوابق فریدون حسنوند نماینده اندیمشک در مجلس و همسر و فرزندانش + عکس ها و زندگی شخصی و سوابق شغلی از (اندیمشک تا مجلس شورای اسلامی) و خانواده و مصاحبه و گفتگوی خواندنی فریدون حسنوند (از کودکی تا عکس های دوران جبهه) تا ورود به مجلس و همه چیز درباره ایشان را در ادامه در این بخش از مجله حرف تازه می خوانید

بیوگرافی فریدون حسنوند نماینده مجلس و همسر و فرزندانش + عکس و سوابق شغلی و زندگی شخصی و اینستاگرام

بیوگرافی فریدون حسنوند و همسرش

فریدون حسنوند, (Fereidon Hasanvand) متولد ۶ اردیبهشت ۱۳۴۴ در اندیشمک, سیاستمدار ایرانی و نماینده ادوار ششم و هفتم و هشتم و یازدهم از حوزه انتحابیه اندیمشک و استاندار سابق بوشهر است. او که دارای مدرک تحصیلی دکترا می باشد و به زبن هاب عربی و انگلیسی تسلط کامل دارد، تمام دوران تحصیلش را تا مقطع دبیرستان در اندیمشک سپری کرده است و از همین منطقه برای دوره دهم مجلس کاندیدا شده و توانسته با رای مردم به خانه ملت راه یابد.

بیوگرافی فریدون حسنوند نماینده مجلس و همسرش

همسر و فرزندان فریدون حسنوند

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، دو فرزند؛ یک فرزند دختر و یک پسر دارد که فرزند دخترش فارغ التحصیل کارشناسی ارشد معماری و فرزند پسرش در حال تحصیل است.

او درباره ازدواجش گفته: در سن ۲۷ سالگی ازدواج کردم که در بین قوم لر این سن برای ازدواج زیاد است

اکنون نیز همین نگاه بین لرها حاکم است و در سنین پایین خانم ها و آقایان لر ازدواج می کنند و نگاهشان از قدیم الایام همین بوده که زود ازدواج کنند، نگاه بنده درباره فرزندانم همین است که زود ازدواج کنند، اما امروز دوره ای است که نمی شود با اجبار و تکلم فردی را متقاعد به ازدواج کرد.

همسر و فرزندان فریدون حسنوند نماینده اندیمشک

سوابق

این نماینده مردم در مجلس دهم، در حال حاضر دانشجوی دکترای سیاست گذاری عمومی است و از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود.

حسنوند در ادوار ششم، هفتم و هشتم مجلس به‌عنوان نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی حضور داشت، وی در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲ برای مدت یک سال، استاندار بوشهر بود.
وی کار را به عنوان نیروی بسیجی و بعدها نیروهای سپاه در جبهه و جنگ آغاز می کند و بعدها در وزارت اطلاعات فعالیت می کند و از مجلس ششم به جز دوره دهم در بهارستان خدمت می کند.

عکس های فریدون حسنوند در جبهه

عکس های فریدون حسنوند

فعالیت انقلابی در دوران نوجوانی

پیش از انقلاب محله ما به گونه ای بود که بچه های انقلابی و تیپ های مذهبی در اندیمشک در این منطقه حضور داشتند

البته ما در منزل خود جلسات و محافل قرآنی داشتیم و به همین دلیل در دوران انقلاب نسبتاً در تکثیر اعلامیه و اطلاعیه های امام که در تبعید به سر می بردند فعال بودم.
در ساخت کوکتل مولوتوف و باروت سیاه تبحری خاص داشتم
از چند گوشه شهر گوگرد، شوره و ذغال خریده و از ترکیب آنها باروت سیاه درست می کردم و به بهانه ماهیگیری فیتیله های انفجاری را روی سه راهی گذاشته و با چسب های دوقلو می چسباندم تا صدای انفجار بالاتر برود

فعالیت های سیاسی

از سال ۵۸ با سپاه و بسیج در ارتباط بوده و خودش گفته: تقریباً رشد و نمو و بلوغ سیاسی و اجتماعی بنده در سپاه و بسیج بوده است و در دوران جنگ مسئول پایگاه مقاومت و فرمانده دسته رزمی در گردان حمزه سیدالشهدا شهرستان اندیمشک، مسئول دفتر بسیج لشگر ۷ ولیعصر (عج)، مسئول دبیرخانه سپاه و بسیج، مسئول پایگاه مقاومت حضرت اباالفضل (ع) بودم

همچنین ببینید: بیوگرافی وحید جلیلی و همسرش از روزنامه نگاری تا معاون صدا و سیما + عکس و حواشی

بیوگرافی فریدون حسنوند نماینده مجلس و همسر و فرزندانش + عکس و سوابق شغلی و زندگی شخصی و اینستاگرام

ورود به وزارت اطلاعات

نماینده مردم اندیشمک در مجلس درباره فعالیت های سیاسی خود گفته: پس از پایان جنگ وارد وزارت اطلاعات شدم
همزمان ماموریت هایی در نقاط مرزی داشتم که یکی از آنها برعهده داشتن مسئولیت محور پایگاه سالار یکی از معروف ترین پاسگاه های سیستان و بلوچستان در سال ۶۴ بود که آن زمان ۲۰ سال داشتم.

پس از پایان جنگ وارد وزارت اطلاعات شدم و چند سالی مسئولیت هایی در این وزارتخانه داشتم، اما در نهایت در مجلس ششم وارد مجلس شدم و ۴ دوره نماینده مردم بودم، به جز دوره نهم و در مدت حضور در مجلس یک دوره در کمیسیون فرهنگی و سه دوره در کمیسیون انرژی حضور یافتم.

زندگینامه فریدون حسنوند نماینده مجلس و همسر و فرزندانش + عکس و سوابق شغلی و زندگی شخصی و اینستاگرام

عکس های فریدون حسنوند نماینده مجلس

حسنوند در دوره نهم مجلس، عضو هیات مدیره پارس جنوبی و همچنین استاندار بوشهر بود و پس از آن به عنوان مشاور وزیر نفت و مشاور وزیر و مجری بیع متقابل گازرسانی به روستاها و شهرهای کوچک کشور انتخاب شد.

سوابق فریدون حسنوند

بهترین زندگی من کنار مردم بوشهر بود

حسنوند استاندار سابق بوشهر گفته: علی رغم اینکه پسرم محصل در تهران و دخترم دانشجو در شهر دیگری و همسرم دانشجو و شاغل در تهران بود کمتر از ۵ روز خانواده ام را به همراه خودم به بوشهر بردم تا مردم بدانند که ما هم جزئی از مردم بوشهر و شریک در غم ها و شادی های آنها هستیم
کمتر از ۵ روز خانواده ام را به همراه خودم به بوشهر بردم و بهترین دوران زندگی من و خانواده ام در کنار مردم بوشهر گذشت.

بیوگرافی فریدون حسنوند نماینده مجلس و همسر و فرزندانش + عکس و سوابق شغلی و زندگی شخصی و اینستاگرام

سوابق اجرایی و مدیریتی:

– استاندار بوشهر
– مشاور وزیر نفت
– عضو هیأت مدیره پارس جنوبی
– عضو شورای عالی خلیج فارس

نظرات