انتخاب بهترین فرش برای خانه جدید

0

انتخاب بهترین فرش برای خانه جدید می تواند کمی دشوار باشد زیرا گزینه های متنوعی پیش روی شما قرار دارند. البته زمان گذاشتن، انجام تحقیقات مناسب، و یافتن فروشگاه فرش مطلوب، کار را آسان نموده و شما را قادر می‌سازد فرشی را انتخاب کنید که سالیان سال از زندگی با آن لذت ببرید.

هیچ چیز با احساس نرم و مجلل فرش زیر پای شما قابل مقایسه نیست. فرش مکانی امن و راحت برای بازی کودکان فراهم می کند و حتی ممکن است خطر آسیب دیدگی در هنگام سقوط را کاهش دهد. مطمئناً، فرش در مقایسه با سرامیک نیاز به نگهداری بیشتری دارد، اما از نظر جذب صدا، گرما و راحتی کلی هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

بهترین فرش ماشینی

با وجود رنگ‌ ها، متریال ‌ها و طرح ‌های مختلف، انتخاب بهترین فرش برای خانه جدید دشوار است. برخی از محصولات هستند که ممکن است نیاز به تمیز کردن مکرر داشته باشند و این به سادگی در برنامه پر مشغله شما جایی ندارد، برخی دیگر نیز با قیمت بالایی همراه هستند و بعضی حتی ممکن است بر سلامت شما تأثیر بگذارند. در ادامه با نکاتی آشنا خواهیم شد که می توانند به شما کمک کنند تا بهترین فرش را برای خانه خود انتخاب کنید.

در هنگام انتخاب بهترین فرش برای خانه جدید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

یکی از عناصر اصلی دکوراسیون خانه های ایرانی، فرش است. اما برای انتخاب آن باید یک سری شگردها و اصول را بدانید تا بتوانید انتخاب بهتر و هوشمندانه ای داشته باشید. در ادامه با مهمترین نکته ها آشنا خواهیم شد:

– جنس فرش

فرش ماشینی به طور کلی با جنس های مختلفی تولید می شود، نظیر پلی پروپیلن، پلی استر یا آکریلیک. هر یک از اینها خود دارای ویژگی های خاصی هستند. برای مثال، فرش های پلی استر، پرزدهی کمتر و تنوع رنگ بالاتری دارند. پلی پروپیلن از رنگ پذیری بالاتری برخوردار می باشد. آکریلیک نیز ماندگاری بالایی داشته و شکل ظاهری خود را سالیان سال حفظ می کند.

قطعا شما به جز موارد بالا، بهترین فرش برای خانه جدید را با توجه به بودجه خود انتخاب می کنید. در هر صورت بهتر است که به جای خرید فرش بی کیفیت از کارخانه فرش یا فروشگاه، بودجه بیشتری را در نظر گرفته و فرش کاشان با ماندگاری بالا را خریداری کنیم.

علاوه بر بودجه، شما باید شرایط منزل خود را نیز در نظر بگیرید. اینکه خانواده پر رفت و آمدی دارید و پاخور فرش زیاد خواهد بود. پس باید مدل های ضخیم و بادوام را مد نظر داشته باشید.

پس یاد بگیرید که چگونه کیفیت یک فرش را تشخیص دهید. لازم نیست در این موضوع متخصص باشید و برای این کار می توانید از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید. به طور کلی از عوامل مختلفی که در کیفیت فرش نقش دارند و همچنین کیفیت آن آشنایی دارید ، می توانید از انتخاب فرش اشتباه خودداری کنید.

– مقایسه رنگ و الگوها

طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوها در دسترس هستند، بنابراین هنگام انتخاب بهترین فرش برای خانه جدید زمان کافی صرف کنید.

با رنگ‌ها و طرح ‌های بسیار موجود فرش ها، به ویژه برای فرش ماشینی ، انتخاب آن ممکن است سخت ‌ترین بخش تصمیم شما برای خرید فرش باشد. جستجوی خود را با انتخاب سایه هایی که با حال و هوا یا فضای کلی جایی از منزل که فرش را برای آن در نظر گرفته اید مطابقت داده و محدود کنید.

قبل از قرار گرفتن در یک سایه خنثی، تصمیم بگیرید که آیا می خواهید فرش شما به عنوان یک نقطه کانونی عمل کند یا در پس زمینه محو شود. همچنین اگر دیوارها، وسایل یا آثار هنری شما به عنوان نقاط کانونی عمل می کنند، انتخاب شما می تواند فرش کاشان با یک رنگ خنثی باشد، زیرا این می تواند از طراحی ساده و یکنواخت جلوگیری کنید.

– انتخاب فروشگاه یا کارخانه فرش ماشینی

یکی دیگر از موارد تأثیرگذار در انتخاب بهترین فرش برای خانه جدید، فروشگاه یا کارخانه ای است که شما قصد خرید از آن دارید. توجه داشته باشید که همیشه از یک فروشگاه معتبر خریداری نمایید، حال چه حضوری باشد و یا یک فروشگاه اینترنتی فرش. بسیاری از افراد زمانی که برای خرید مراجعه می کنند، نمی توانند کیفیت محصول را بلافاصله تشخیص دهند و به راحتی به فروشنده اعتماد می کنند.

برای همین همیشه تمامی جوانب را با دقت بررسی کنید تا متوجه شوید که فروشگاه مذکور معتبر است یا خیر.  برای مثال تصور نکنید که یک فروشگاه بزرگ یا زنجیره ای همیشه بهترین گزینه خواهد بود. آنها پول زیادی را برای کمپین های تبلیغاتی خرج می کنند و به شما این باور را می دهند که آگاه ترین و بهترین فروشنده هستند، اما همیشه اینطور نیست. فروشندگان فرش را با هم مقایسه کنید تا به شما در تصمیم گیری در مورد خرید فرش کمک کند.

اجازه ندهید فروشندگان در مورد محصولی که با آن احساس راحتی نمی کنید صحبت کنند. از نظرات فروشنده خود استقبال کنید، اما اگر احساس می کنید که آنها شما را مجبور به خرید محصولی می کنند از تصمیم خود برای خرید فرش از آنجا صرف نظر کنید.

– اندازه فرش

اندازه فرش نیز در انتخاب بهترین فرش برای خانه جدید بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید که فرشی را انتخاب نمایید که با اندازه آن با نمای کلی دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشد. برای مثال، یکی از اشتباهات شایع قرار دادن یک قالیچه کوچک در بین مبل ها و کاناپه است. این مسئله قطعا باعث بی نظمی محیط خواهد شد.

همچنین اندازه فرش اتاق پذیرایی باید به گونه ای باشد که وقتی روی مبل می نشینید، پاها روی فرش قرار گیرند، به عبارتی، پایه های اول مبل روی فرش باشند. برای اتاق خواب نیز اینگونه است یعنی زمانی که شما از تخت پایین می آیید، پاها روی فرش قرار گیرند.

کلام آخر

در انتها توجه داشته باشید از آنجایی که انتخاب بهترین فرش برای خانه جدید می تواند روحی تازه به شما ببخشد، پس برای خرید آن بسیار دقت کنید. در صورت یک انتخاب هوشمندانه قطعا به جز زیبایی، شاهد ماندگاری و طول عمر بالای آن نیز خواهید بود. همچنین فراموش نکنید که برای انتخاب یک فرش مناسب، حتما یک فروشگاه اینترنتی معتبر را برای خرید فرش آنلاین در نظر داشته باشید. فروشگاه اینترنتی فرش کاشان به آدرس اینترنتی www.KashanFarshco.com  تنها نماینده رسمی کارخانجات فرش کاشان برای فروش بی واسطه و ارسال رایگان به سراسر کشور می باشد که به راحتی می توان یک خرید فرش شگفت انگیز رو برای هر نوع دکوراسیون با هر سلیقه انجام داد.

نظرات