اکستنشن مو چیست و روش های نصب آن

0

سالن زیبایی نیلسا در طول سال ها با ارائه کلیه خدمات زیبایی از جمله خدمات اکستنشن مو، لیفت و لمینت ابرو، اعتبار خود را صرفا از رضایت مشتریان خود به دست آورده است.

همواره رسیدگی به ظاهر و اهمیت دادن به زیبایی در نشان دادن شخصیت شما بسیار موثر خواهد بود. همچنین زیبایی و آراستگی اعتماد به نفس فرد را نیز بالا خواهد برد. در نتیجه اعتماد به یک سالن زیبایی که افرادی مجرب و با سابقه را در اختیار داشته و بر تمامی روش ها و اصول خدمات زیبایی تسلط داشته باشد دشوار است.

 

در ادامه توضیحاتی درباره اکستنشن مو و لیفت و لمینت ابرو همچنین نکات مهم و مراقبتی از این دو خدمات زیبایی را برایتان شرح خواهیم داد.

اکستنشن مو چیست؟

اکستنشن مو، به افزایش حجم و قد مو به وسیله­ی دسته موهای طبیعی یا مصنوعی گفته می­شود. دلایل زیادی برای استفاده از اکستنشن مو وجود دارد. کسانی که موهای کوتاه و کم پشتی دارند و کسانی که با ریزش شدید مو مواجه هستند، به راحتی می­توانند از اکستنشن برای داشتن موهایی بلند و زیبا استفاده کنند. هر فرد بدون محدودیت سنی می­تواند موهای خود را اکستنشن کند.

انواع جنس اکستنشن

جنس اکستنشن ها به دو دسته تقسیم می­شود: طبیعی و مصنوعی

اکستنشن طبیعی

این نوع از موی طبیعی سر انسان ساخته می­شود. موی طبیعی دوام بالایی دارد و در طولانی مدت روی سر شما قرار می­گیرد. همینطور جلوه­ی طبیعی و عادی آنها باعث پر طرفدار بودن این مدل شده است. البته هزینه­ی بالاتر این نوع از اکستنشن نسبت به مدل مصنوعی به علت طبیعی بودن موها می­باشد. در این مدل قابلیت رنگ کردن نیز وجود دارد. دوام اکستنشن طبیعی بستگی به سرعت رشد موی فرد و موی استفاده شده، دارد. این زمان با مراقبت های درست بین سه الی شش ماه است.

 اکستنشن مو

اکستنشن مصنوعی

این تارهای مو معمولا از پلاستیک تولید می­شوند. رنگ این مدل ها بر اساس رنگ های کارخانه­ای است و قابلیت استفاده از رنگ مو ندارند. امکان استفاده از سشوار و اتوی مو بستگی به جنس مواد تشکیل دهنده­ی موها دارد. که در برخی موارد این امکان وجود ندارد. حداکثر قدی که می­توانید از این موها استفاده کنید، سی سانتی متر است. مقدار بیشتر این مدل، به خاطر جنس موادِ استفاده شده باعث فشار به پوست سر می­شود. مدت زمان ماندگاری اکستنشن مصنوعی با مراقبت بین سه تا چهار ماه است که این نیز بستگی به سرعت رشد موها دارد.

زمان اکستنشن

دسته بندی دیگر اکستنشن مو، مربوط به زمان استفاده از آن و زمان ماندگاری آن ها روی سر می­باشد.

اکستنشن موقت

این نوع اکستنشن ها همانطور که از اسمشان پیدا است، موقتی هستند. در هر زمانی می­توان از آن ها استفاده کرد. قابل جدا کردن می­باشند و به راحتی روی سر وصل می­شوند. نصب آن ها با گیره یا کلیپس، بافت های ساده و چسب موقتی انجام می­گیرد. برخی از این مدل اکستنشن ها قابل شست و شو هستند.

اکستنشن نیمه دائمی

این سری از اکستنشن ها به شکل یک نوار کوچکی هستند که موها به آن وصل است. اکستنشن نیمه دائمی با چسب های مخصوص خود به سر چسبانده می‌شود که تقریباً غیر قابل تشخیص هستند. دوام این ها مدت زمانی بین یک تا دوماه است.

اکستنشن دائمی

در این مدل از اکستنشن از دسته های کوچک و نازک مو استفاده می‌شود که در فاصله های کوتاه و نزدیک به هم به موهای طبیعی اضافه می شوند دوام این نوع از اکستنشن تا شش ماه و گاهاً بیشتر هم است

روش های نصب اکستنشن

روش های انجام اکستنشن به دو دسته­ی گرم و سرد تقسیم می­شوند. در دسته­­ی گرم از وسایل حرارتی و برقی برای اتصال دسته های مو استفاده می­شود. در روش سرد، از هیچ دستگاهی استفاده نمی­شود و معمولا با واسطه، موهای اکستنشن به موی طبیعی فرد متصل می­شوند.

در اینجا چند روش از این موارد را به طور خلاصه نام می­بریم.

رینگ

در این روش یک حلقه رینگ را درون موهایی که برای اکستنشن سپرده میکنند قرار می دهند و با قلاب موی سر فرد را به داخل رینگ می کشند و باعث اتصال موی طبیعی و اضافی می شوند بعد رینگ را سفت می کنند و رینگ در سر ثابت می شود.

بافت

در این روش، موهای مورد استفاده به موی فرد بافته می‌شوند. معمولا از بافت خطی برای این کار استفاده می‌شود. مدل بافت های متفاوتی در زیر کار و روی کار استفاده می‌شود. امروزه با دسته مو های رنگی و بافت هایی مثل بافت آفریقایی، تیغ ماهیِ روی کار، بافت ماهی و… اکستنشن موقت انجام می‌شود که ظاهر جالبی دارد.

دوخت

این روش زمان طولانی می‌برد اما نتیجه‌ی بسیار عالی دارد. در این روش موی فرد بافته می‌شود و به موهای دوخته شده‌ی اکستنشنی، دوخته می‌شوند. موها در این اکستنشن رها هستند و به راحتی قابل جدا کردن می‌باشند

چسب

چسب کراتین روشی بی ضرر است. زیرا این چسب گیاهی است و کمترین آسیب را به موی فرد وارد می‌کند. در این حالت چسب با فاصله‌ای از ریشه مو چسبانده می‌شود و دسته‌ی نازک موی اکستنشن روی چسب قرار می‌گیرد.

اکستنشن مو

لیفت و لمینت ابرو

لیفت و لمینت ابرو جدیدترین روش های فرم دهی به ابرو هستند. لیفت ابرو به منظور ترمیم خط ابرو و افتادگی ابرو انجام می‌شود. کسانی که ابروهای افتاده و بدون فرم مشخصی دارند، باید از لیفت برای مرتب کردن و حالت دهی به ابرو کمک بگیرند. ابروها بعد از لیفت پهن تر و به شکل هاشور خورده، دیده می‌شوند. لمینت ابرویک روند گیاهی است که به ضخیم شدن و پرپشت شدن موی ابرو کمک می‌کند و باعث تیره شدن رنگ ابرو می‌شود.

لیفت و لمینت ابرو در کنار هم مناسب افرادی است که علاوه بر اینکه ابروهای نامرتبی دارند، کم پشت بودن ابروهایشان بسیار واضح است.

اکستنشن مو

این کار در چند مرحله انجام می‌شود.

در اول باید با براش مخصوص، به ابروها جهت بدهید و آن ها را شانه کنید.

در مرحله‌ی دوم، باید مواد لیفت یا به اصطلاح کرم لیفت را به ابرو ها بزنید. مواد گذاری را باید از ریشه‌ی ابرو ها شروع کنید. روی مواد را معمولا با سلفون کاور می‌کنند. مدت زمانی که باید مواد روی ابرو بماند به نوع برند مواد شما وابسته است ولی حداکثر زمان آن بیست و پنج دقیقه است.

بعد از این باید مواد به طور کامل پاک شود و از تثبیت کننده استفاده کنیم. مجددا از سلفون برای کاور کردن آن کمک می‌گیریم. مدت زمان ماندن فیکس کننده روی ابرو حداکثر پانزده دقیقه است.

بعد از این به سلیقه‌ی مشتری و خواست او می‌توان از رنگ ابرو استفاده کرد. مقدار خیلی کمی از رنگ را با اکسیدان مخلوط کنید و به مدت ده دقیقه روی ابرو بگذارید.

در مرحله‌ی سوم، رنگ را از ابرو پاک کنید. به این ترتیب ابرو از مواد لیفت نیز خالی می‌شود.

در مرحله‌ی چهارم، باید مواد کراتین را روی ابرو قرار دهید. مواد کراتین آخرین مرحله است. دقت کنید که نباید مواد را تا حداکثر ۲۴ ساعت از بشویید و آب بزنید.

انجام دادن لیفت و لمینت ابرو، نیازمند تخصص و آموزش است. اگر دوره های آموزشی این کار را نگذارنده­اید، به هیچ وجه سعی نکنید خودتان این کار را انجام دهید. زیرا تخمین زمان مورد نیاز آن بسیار مهم است و بیشتر شدن آن باعث می­شود که ابروهای شما آسیب جدی ببیند.

نظرات