چگونه محتوای متنی تولید کنیم؟

0

چگونه محتوای متنی تولید کنیم؟

می‌خواهید از تولید محتوا پول دربیاورید؟ به دنبال استخدام در یک شرکت به عنوان کارشناس تولید محتوا هستید؟ دوست دارید از خانه کسب درآمد کنید؟

 تولید محتوای متنی

احتمالا می‌دانید در دنیای امروز، تولید محتوا اهمیت زیاد و جایگاه ویژه‌ای دارد تا آنجا که به اندازه طراحی یک سایت و جنبه‌های زیبایی شناسی آن در موفقیت کسب و کارها تاثیرگذار است. حالا چرا؟ چون محتواها نتایج موتورهای جستجو را هدایت می‌کنند، ترافیک صفحه سایت را افزایش می‌دهند و نقش زیادی در پیشرفت یک کسب و کار دارند.

اما همه این‌ها در صورتی است که محتوای تولید شده کیفیت و کمیت مناسبی برای رقابت در بازار حال حاضر داشته باشد.

اینجاست که باید تولید محتوا را اصولی یاد گرفت. شما به عنوان یک کارشناس تولید محتوا باید بتوانید درباره طیف وسیعی از موضوعات مثل تبلیغات،‌ پست‌های وبلاگ و سایر محتواهای دیجیتال مطالب جذابی بنویسید. اگر قصد کسب درآمد خانگی با تولید محتوا را دارید و می‌خواهید به عنوان یک کارشناس تولید محتوا استخدام شوید نکاتی که در ادامه گفته می‌شود به دردتان خواهد خورد.

 

چگونه محتوای متنی بنویسیم؟ {راهنمای جدید الورودها}

 

خب اول از همه باید بگوییم که هیچ فرمول محرمانه‌ای برای نوشتن محتوای با کیفیت وجود ندارد! اما استفاده از تجربه قدیمی‌ترها در این حوزه و توجه به چند نکته اصولی، خیلی خیلی به شما برای تولید محتوای بهتر کمک می‌کند. نکاتی که در ادامه می‌خوانید، به شما یاد می‌دهند که چطور نوشتن را تمرین کنید و یک کارشناس تولید محتوای تمام عیار با محتواهای متنی عالی شوید. در ادامه گام‌های اولیه برای شروع تولید محتوای متنی را با هم مرور می‌کنیم:

 

۱. یک عنوان وسوسه‌کننده بنویسید

تیتر مطلب تعیین می‌کند که آیا مخاطب بقیه مطلب شما را خواهند خواند یا نه. تیتر یا عنوانی که انتخاب می‌کنید باید:

  • جرقه‌ای در ذهن ایجاد کند
  • احساسات را برانگیخته کند
  • وادار به یادگیری بیشتر در مورد موضوع کند

 

در غیر این صورت، به سادگی مخاطب را از دست می‌دهید.

۲. یک قلاب برای جلب توجه مخاطب بسازید

برای درگیر کردن مخاطب بعد از اینکه تیتر را می‌خواند، فقط ۳ ثانیه وقت دارید. اولین جمله از متن سرنوشت متن شما را تعیین می‌کند. دقیقا در آن‌جاست که او تصمیمی می‌گیرد ادامه محتوا را هم بخواند یا نه. پس، هرچه در چنته دارید را در همان جمله‌ها اول رو کنید و مخاطب را در قلاب گیر بیندازید.

تولید محتوای متنی

۳. قبل از نوشتن تحقیق کنید

به عنوان یک کارشناس تولید محتوا شما باید دانش گسترده‌ای در مورد موضوعی که در مورد آن می‌نویسید، به خصوص بازار کسب‌وکارهای B2B و B2C داشته باشید. مثل آمارهای دقیق و داده‌ها را بدانید و بتوانید آن‌ها را تحلیل کنید تا ادعاهایی که در متن می‌کنید را اثبات کنید.

۴. پیام کلیدی متن را از ابتدا تعیین کنید

قبل از تولید محتوا، باید حداقل یک پیام کلیدی را که می‌خواهید منتقل کنید، شناسایی و تعیین کنید. در تمام فرآیند نوشتن پیام کلیدی را در ذهنتان داشته باشید و تا آنجا که ممکن است حاشیه نروید و همه جملات محتوا را مستقیم و غیرمستقیم، به پیام کلیدی گره بزنید.

۵. لحن محتوا را منحصربه‌فرد کنید

محتوایی که تولید می کنید صدای شرکت شماست و باید منحصر به شخصیت شرکت شما باشد. مهم است که لحن محتوا با مخاطبان هدف، اهداف تجاری و شخصیت برند شرکت شما هماهنگی داشته باشد و این موضوع را در تمام محتوای متنی رعایت کنید. مثلا یک لحن جدی، یا صمیمانه با ادبیاتی خاص، متن‌های تجربه‌محور و غیره.

۶. سئویی بنویسید

بهترین محتوای متنی دیجیتال معمولا پاراگراف‌های کوتاه، جملات کوتاه، فهرست‌بندی و خلاصه دارد. تولید محتوا از سئو جدا نیست، اما اگر از سئو چیزی نمی‌دانید، کافی است نکات سئویی برای تولیدکنندگان محتوا که سئو نمی‌دانند را بخوانید و آخرین استراتژی‌های به‌درد بخور برای تولید محتوا با رعایت سئو را یاد بگیرید.

۷. ویرایش و ویرایش و ویرایش

یک جمله معروف انگلیسی در این مورد می‌گوید: «شجاعانه بنویسید، بی‌رحمانه ویرایش کنید!»

بعد از نوشتن اولین پیش‌نویس، به عقب برگردید و دوباره بخوانید. این بار، با این دید که چطور می‌توانید لبه‌های ناهموار را صیقل دهید و جملات بی‌ربط را جایگزین کنید. هر کارشناس تولید محتوای با تجربه معمولا چنیدن بار محتوایی که نوشته را ویرایش می‌کند و هربار از یک زاویه آن را بهبود می‌دهد.

تولید محتوای متنی

۸. بازاریابی محتوا یاد بگیرید

این مورد به خصوص زمانی که می‌خواهید کسب درآمد خانگی با تولید محتوا داشته باشید و یک نویسنده محتوای تمام عیار شوید خیلی به درد می‌خورد. بازاریابی محتوا یعنی درک نحوه استفاده یک تجارت از محتوا برای بازاریابی محصولات یا خدمات.

۹. ویرایش عکس یاد بگیرید

یک کارشناس تولید محتوا در سطح حرفه‌ای باید بداند که چطور یک عکس مناسب برای محتوا انتخاب کند و چطور آن را ویرایش کند. از ویرایش عکس نترسید، کافی‌ست از ابزارهای آنلاینی مثل Canva یا PicMonkey یا برنامه‌های آفلاین مثل فتوشاپ استفاده کنید.

تازه این مزیت را هم دارد که بتوانید به ازای ویرایش تصاویر درآمد بهتری داشته باشید.

حرف آخر

خیلی طبیعی است که شرکت‌ها برای استخدام کارشناس تولید محتوا سخت‌گیر باشند. چون نوشتن محتوای متنی موثر در تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتریان راضی نقش مهمی بازی می‌کند. موتورهای جستجو محتوای وب‌سایت را بررسی می‌کنند و با دادن رتبه‌های بهتر به وب‌سایت‌هایی که مقالات با کیفیتی دارند، جایزه می‌دهند و نتیجه نهایی، رشد یک کسب‌وکار خواهد بود.

نگران نباشید و فقط تمرین کنید، اعتمادبه‌نفس داشته باشید و آخرین به‌روزرسانی‌های دنیای دیجیتال مارکتینگ را دنبال کنید. مطمئن باشید که به راحتی می‌توانید به عنوان یک فریلنسر شروع کنید و کسب درآمد خانگی با تولید محتوا داشته باشید. اگر مایلید تولید محتوا را به شکل رایگان بیاموزید، کافی‌ست سری به سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ Mentorx (منتوریکس) بزنید و از مقالات آموزشی رایگان این وب‌سایت استفاده کنید.

نظرات