تفاوت پوستر دیواری با کاغذ دیواری: لباسی شیک بر تن خانه شما

0

به نظر شما پوستر دیواری بهتره یا کاغذ دیواری؟ نمی‌دانید؟ اشکال ندارد! هردو از زیباترین دیوارپوش‌هایی هستند که رنگ و لعاب تازه‌ای به دیوارهای خانه‌تان می‌دهند. همانطور که انسان برای پوشاندن برهنگی خود نیاز به لباس دارد، دیوارهای خانه نیز برای آرامش‌بخش و جذاب‌بودن نیاز به پوستر یا کاغذ دیواری دارند. اما فرق پوستر دیواری با کاغذ دیواری چیست؟

 تفاوت پوستر دیواری با کاغذ دیواری

در ادامه مقاله، با هم مهم‌ترین تفاوت‌های این دو دیوارپوش محبوب را برمی‌شماریم.

حرفی تازه در طراحی و حرکت به سمت سفارشی‌شدن

پوستر دیواری برادر کوچکتر و انعطاف‌پذیرتر کاغذ دیواری است. امکانات سفارشی‌سازی پوسترهای دیواری اعم از چاپ عکس دلخواه، تغییر اندازه طرح‌ها، تغییر رنگ و غیره دست شما را در طراحی خلاقانه دیوارتان باز نگه می‌دارد. در تصویر زیر می توانید نمونه ای از پوستر دیواری را مشاهده کنید:

پوستر دیواری سفارشی

کاغذهای دیواری امکان سفارشی‌شدن را ندارند و در حجم‌های بالا تولید انبوه می‌شوند. در این دیوارپوش‌ها از تکرار بسیار زیادی استفاده شده است. زمانی که وارد فروشگاه می‌شوید، محدود به طرح و رنگ‌هایی هستید که در آن‌جا وجود دارد.

در طرف مقابل، پوسترهای دیواری تنوع رنگ و طرح نامحدودی دارند. شما می‌توانید از هر رنگی و هر طرحی شامل لوگو، تصاویر پرتره، تصاویر خانوادگی، تصاویر طبیعت، عکس‌نوشته‌های انگیزشی و غیره برای تزیین اتاق خود استفاده کنید.

طراحی کاغذ دیواری معمولا دارای اشکال کوچک و یکسانی است که به تناوب تکرار شده‌اند. در پوسترها اما مقیاس تصاویر بزرگتر و میزان تکرار کمتر است. برای مثال، ممکن است پوستر دیواری شما تصویر بزرگی از شیرهای گرسنه در حال تعقیب آهو باشد که کل دیوار اتاق خوابتان را می‌پوشاند. در تصویر زیر می توانید نمونه ای از کاغذ دیواری را مشاهده کنید:

کاغذ دیواری

روش‌های تولید متفاوت و انعطاف‌پذیری بیشتر

کاغذهای دیواری از قدیم جزو دیوارپوش‌هایی بودند که الگوی رنگی و بافت یکسانی داشتند. تغییر الگو و سفارشی‌کردن آن‌ها تقریبا غیرممکن است. کاغذ دیواری را در رول‌های چندین متری به تولید انبوه می‌رسانند؛ در نتیجه امکان اعمال سلیقه و اصلاح طرح‌های آن وجود ندارد.

قضیه اما برای پوسترهای کاغذی فرق می‌کند. با پیشرفت تکنولوژی، صنعت ساخت کاغذ‌های دیواری نیز متحول شد و پوستر دیواری ها به وجود آمدند. بیشترمدل های پوستر دیواری برای منزل، نقاشی‌های دیجیتالی با کیفیت و سفارشی هستند که روی پنل‌های تکی یا چندتایی پرینت می‌شوند. بافت منحصربه‌فرد، عمیق و سه‌بعدی پوسترهای دیواری چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

اغلب طرح‌های کاغذ دیواری تکراری است، زیرا به تعداد زیاد در کارخانه تولید می‌شوند. هنگام خرید نیز به‌صورت رول‌های قطور یکی یا دوتایی فروخته می‌شوند. در عوض، خلاقیت در طرح پوسترهای دیواری تمامی ندارد. هر آن‌چه که در ذهنتان باشد را می‌توان در ساخت پوستر دیواری پیاده کرد. هنگام خرید نیز پوسترها را باید به‌صورت پنل‌های یکی یا چندتایی تهیه کنید.

نصبی ساده‌تر از قبل

مهم نیست از چه دیوارپوشی استفاده می‌کنید، اول باید به آماده‌سازی دیوار بپردازید. کاغذ دیواری قدیمی‌تان را باید کامل جدا کنید یا اگر دیوار رنگ شده است، باید آن‌ها را دستمال خیس پاک کنید و بگذارید خشک شود.) نحوه تمیز کردن دیوارهای رنگ شده(

در حال حاضر می‌توانیم خیلی راحت تمام منزل را با پوستر های دیواری زیبا و جذاب کنیم، عیوب دیوار را بپوشانیم و با کمترین زحمت منزلی زیبا داشته باشیم. برای نصب پوستر دیواری اصلاً نیازی به جمع کردن وسایل منزل نیست. همچنین کل فرایند نصب در کوتاه‌ترین زمان و به سریع‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود.

در مرحله دوم سمباده‌زنی آغاز می‌شود. برای رفع پستی بلندی‌های سطح دیوار، به دقت آن را سمباده بزنید. همچنین، اگر دیوارتان چاله چوله دارد، باید آن‌ها را با بتونه یا گچ پر کنید تا سطحی صاف و آماده نصب پوستر داشته باشید.

هنگام نصب کاغذ دیواری دو حالت وجود دارد: پشت کاغذ دیوار چسب دارد یا ندارد! اگر ندارد که باید خودتان چسب مخصوص را بزنید و روی دیوار نصب کنید. پوسترهای دیواری خودشان دارای چسب هستند و نصبشان ساده‌تر است.

هرچند خودتان می‌توانید دیوارپوش‌های کاغذی و پوستری را به دیوار بچسبانید، اما اگر نتیجه تر و تمیز می‌خواهید و زیاد به مهارت خود اطمینان ندارید، بهتر است تیمی متخصص را بدین منظور استخدام کنید.

محل‌های استفاده از پوستر دیواری

شاید دوست داشته باشید که از کاغذ دیواری و پوستر در همه دیوارهایتان استفاده کنید، ولی کاربرد این دو می‌تواند متفاوت باشد. کاغذ دیواری نمای زیبایی به محیط خانه می‌دهد و آرامش‌بخش است. آن را می‌توان روی همه دیوارهای خانه استفاده کرد.

کاربرد پوستر دیواری

از سوی دیگر، پوستر دیواری طوری طراحی شده که چشم‌ها را به خود خیره کند. استفاده تجاری و تبلیغاتی از پوستر دیواری امری رایج است. به همین خاطر، آن را معمولا روی تک دیوارهای خاص می‌بینید.

برخی مکان‌هایی که کاغذ دیواری کاربرد بیشتری دارد:

  • سرویس بهداشتی
  • آشپزخانه
  • پذیرایی
  • اتاق خواب
  • کمد
  • اتاق کنفرانس

برخی مکان‌هایی که پوستر دیواری کاربرد بیشتری دارد:

  • اتاق انتظار دفتر کسب و کار
  • کافه
  • رستوران
  • پذیرایی، یک دیوار
  • بیرون از خانه

سهولت کار با پوسترهای دیواری

هر دیوار با دیوار فرق دارد. وقتی از کاغذ دیواری استفاده می‌کنید، باید عرض رول ها و ابعاد دیوارتان را در نظر بگیرید و با محاسبات درست تعداد رول موردنیازتان را بخرید. گاهی باید بخشی از کاغذ دیواری را نیز برید تا اندازه دیوار شود.

چنین مشکلی در پوسترهای دیواری وجود ندارد. از آن‌جایی که دیوارپوش‌ها را پس از سفارش می‌سازند، به‌راحتی می‌توان اندازه دلخواه را تهیه کرد. مساحت دیوارتان هرچقدر که باشد، به همان اندازه پنل‌های پوستر ساخته می‌شود.

یادتان می‌آید چقدر باید در انتخاب طرح مناسب کاغذ دیواری دقت می‌کردید تا در آینده ناچار به کندن و تغییر آن نشوید؟ خب خبر خوشحال‌کننده این است که در نصب پنل‌های پوستر دیواری دیگر خبری از چسب‌های مختلف حرارتی و غیرحرارتی نیست. در نتیجه، هرگاه از طرح دیوارتان خسته شدید می‌توانید بدون دردسر کندن، خراشیدن و آسیب‌زدن به دیوار آن را تعویض کنید.

طول عمر و مراقبت‌های لازم دیوارپوش

خوشبحتانه هم کاغذ و هم پوستر دیوار از طول عمر بالایی برخوردار هستند. عمده مراقبت‌هایی باید پس از نصب دیوارپوش‌ها انجام دهید، هنگام گردگیری و تمیزکردن آن‌ها است. جنس برخی از کاغذ‌دیواری‌ها به آب حساس است و نباید آن‌ها را با اسفنج یا دستمال خیس تمیز کرد. بهتر است با دستمال، پارچه‌ای نرم یا جارو دستی به آرامی گرد و خاک رویش را بگیرید.

پوسترهای دیواری و کاغذ دیواری‌های از جنس پلاستیک وینیل به آب مقاوم هستند. برای گردگیری و تمیزکردن آن‌ها منعی در استفاده از دستمال خیس و تمیزکننده‌های مایع وجود ندارد. البته حتما حواستان باشد که از سفیدکننده‌های قوی استفاده نکنید زیرا آسیب شدیدی به بافت دیوارپوش می‌زند.

انتخاب شما کدام است؟ پوستردیواری یا کاغذ دیواری؟

پوستردیواری یا کاغذ دیواری؟

همانطور که متوجه شدید فرق پوستر دیواری با کاغذ دیواری چندان زیاد نیست. پوسترها تقریبا فرزندان به‌روزشده کاغذ‌ها محسوب می‌شوند و قرار است راه آن‌ها را به شیوه‌ای مدرن و جذاب ادامه دهند. در صورت تمایل می‌توانید به صورت اینترنتی و بسیار آسان خرید پوستر دیواری محبوب خود را از فروشگاه منزل MANZEL و با بهترین قیمت انجام دهید. قیمت پوستر دیواری با توجه به فاکتور هایی مثل جنس کاغذ، اندازه دیوار، کیفیت چاپ متغیر است.

اگر سنتی پسند هستید و طرح‌های کلاسیک و یکنواخت را ترجیح می‌دهید، کاغذ دیواری گزینه بسیار خوبی برای شما است. ولی اگر به دنبال امتحان‌کردن جدیدترین تکنولوژی‌ها و انتخاب متنوع‌ترین طرح‌ها برای دیوارهای خانه‌تان هستید، پوسترهای دیواری را از دست ندهید. برخی نیز از این دو دیوارپوش به‌طور ترکیبی استفاده می‌کنند که ایده مناسبی به‌نظر می‌رسد.

نظرات