چرا تعطیلاتمان را در کیش بگذرانیم؟

0

همان‌طورکه می‌دانید، هرساله سفرهای تفریحی، توریستی و گردشگری و حتی تجاری و بیزنسی زیادی به جزیره کیش انجام می‌شود. وجود مکان‌های تفریحی و دیدنی بسیار زیاد و متنوع در این جزیره می‌تواند پاسخگوی سوالاتی نظیر چرا تعطیلاتمان را در کیش بگذرانیم، باشد!

پدیدآمدن تفرجگاه‌های مهیج با ایده‌های نو و جذاب، باعث شده همواره در فصل‌های مختلفی از سال شاهد مسافرت‌های دسته‌جمعی خانوادگی یا حتی دوستانه به جزیره کیش باشیم. ازاین‌رو برای شناخت بیشتر امکانات تفریحی و گردشگری این جزیره، تعدادی از مکان‌های مهیج و جاهای دیدنی آن به شما معرفی شده است. در ادامه به بررسی تعدادی از جاهای تفریحی کیش می‌پردازیم که رایج و پرجاذبه است.

 تعطیلات در کیش

گلایدر

تجربه پرواز یکی از آرزوهایی است که اکثرا تمایل زیادی به امتحان آن دارند. گلایدر درواقع هواپیمای بدون موتوری است که هیجان و لذت پرواز را به شما می‌چشاند.

گلایدر کیش، امکان سیر در آسمان خلیج‌فارس را برای شما فراهم می‌سازد. به این‌صورت که شما دوره‌های آموزشی ای را در آموزشگاه یادگیری پرواز با گلایدر فرا می‌گیرید که سازمان هوایی کشور نیز در تاسیس آن نقش داشته است؛ پس از آن گواهی گلایدرسواری خواهید داشت. با خیالی راحت، تنها و بدون هیچ همراهی اما به‌صورتی کاملا امن پرواز را تجربه کنید.

کریزی بوت

کریزی بوت یا همان قایق دیوانه یکی از مهیج‌ترین تفریحات ساحلی و از جاهای دیدنی کیش است که طرفداران سرعت و تلاطم را به شدت جذب خود می‌کند. ظرفیت آن از گروه های ۱۰ تا حدودا ۱۴ یا ۱۵ نفر متفاوت است. قایق دیوانه کاملا متفاوت از قایق گازی بوده و نمایشی سریع و تماشایی را از خود نشان می‌دهد و حتی در لحظاتی با دورزدن‌های ناگهانی خود، شما را به شدت به‌وجد می‌آورد.

تعطیلات در کیش

قایق کف شیشه‌ای

این قایق آکواریومی حس بی‌نظیر و کاملا متفاوتی با دیگر قایق‌ها را به شما القا می‌کند. چراکه انگار همه اتفاقات دریا درست زیر پای شما انجام می‌شود. حس زیبا و درعین‌حال شورانگیز حرکت ماهی‌ها و جلبک‌ها حال تازه‌ای را در شما ایجاد می‌کند. این قایق‌ها انواع مختلفی دارند و بلیط آن قیمت‌های مختلفی را شامل می‌شود. اما رنج کلی آن از حدود ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان متغیر است.

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی کیش مکانی بسیار جالب است که بخشی از جزیره کیش محسوب می‌شود. اگر به کیش سفر می‌کنید، این امکان برایتان فراهم است تا با استفاده از قایق‌های دریایی سری به این جزیره کوچک و خالی از سکنه بزنید. در جزیره هندورابی خبری از هتل‌های پنج ستاره و مکان‌های استقرار نیست؛ اما به‌دلیل استقبال فراوان از آن، مسئولان در صدد هستند امکانات این مینی جزیره را افزایش دهند!

پارک ساحلی سیمرغ

مجسمه سفید و بزرگ مردی درحال نواختن ساز، اولین تصویری است که از این پارک ساحلی به‌یادتان می‌ماند. این پارک که در مسیر پیست دوچرخه‌سواری قرار گرفته، از آن دسته جاهایی است که تقریبا هر کسی که حتی یک‌بار به کیش آمده باشد، گذرش به آن افتاده است. موقعیت مکانی آن جنوب شرقی جزیره است که منظره فوق العاده‌ای به‌سمت خلیج دارد.

روستای باغو

این مکان، درواقع از جاهای دیدنی کیش به‌حساب می آید که طرفداران ویژه خود را دارد. در گذشته مردم کیش در سه بخش روستایی زندگی می‌کردند. روستای باغو قسمتی باقی‌مانده از آن زمان است. درواقع بخشی از مناطق مسکونی آن زمان محسوب می‌شود. هنوز هم چند خانواده در این روستا زندگی می‌کنند و مشغول به شغل دامداری هستند. همچنین نام این روستا از نام پیرزنی می‌آید که در گذشته در آن زندگی می‌کرد.

تعطیلات در کیش

کشتی یونانی در کیش

اگر هنوز از خودتان می‌پرسید چرا تفریحاتتان را در جزیره کیش بگذرانید، باید به یکی از زیباترین و تاثیرگذارترین دیدنی این جزیره اشاره کرد.

کشتی یونانی در قسمت جنوب غربی جزیره کیش در خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی واقع شده است. این کشتی عظیم و پرابهت ساخت کشور بریتانیا است. این کشتی در سال ۱۹۹۶ در ساحل جزیره کیش به گل نشسته و تا امروز نیز سر جای خود باقی مانده است. کشتی یونانی اکنون به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های کیش تبدیل شده که هنگام غروب، سوژه فوق العاده‌ای برای عکاسان می‌شود.

جنگ های شبانه

از دیگر جاهای تفریحی کیش که موردتوجه علاقه‌مندان تئاتر و نمایش نیز قرار می‌گیرد، جنگ های شبانه نام دارد. در این جزیره سالن‌هایی به‌منظور اجراهای زنده استنداپ، موسیقی زنده و حرکات اکروباتیک ساخته شده است که افراد متناسب با علایق خود انتخاب می‌کنند در کدام یک از برنامه‌ها حضور داشته باشند. می‌توان گفت خیلی از استنداپ کمدین‌های معروف کشورمان در جنگ شبانه کارهای جذابی را ارائه داده و می‌دهند. همچنین می‌توانید شاهد اجرای ستارگان، پازل شو، بیست شو، جنگ های اکبر اقبالی، دینامیت شو و دیگر جنگ‌ها در این سالن باشید. همچنین رنج قیمت بلیط شوها از ۹۵ تا ۱۵۵ تومان متغیر است.

شناوراکواریوم کیش

شناوراکواریومی نیز مانند قایق کف شیشه‌ای یکی دیگر از تفریحات مهیج کیش و از مجموعه کشتی‌های اکواریومی است. برای تجربه آن باید به اسکله تفریحی کیش بروید. این شناور تا عمق سه متری زیر آب فرو می‌رود و می‌توانید به تماشای آبزیان و حرکت ماهی‌ها و جلبک‌ها بنشینید.

شاید با مطالعه این مطالب و آشناشدن با بخش کوچکی از جاذبه‌های این جزیره چشم‌نواز، دلایل بیشتر و مناسب‌تری برای پاسخگویی به این سوال پیدا کرده باشید که چرا تعطیلاتمان را در کیش بگذرانیم.

نظرات