بیوگرافی علی اکبر غریب شاهی قهرمان پاراوزنه برداری و همسرش + زندگی و علت معلولیت

1

بیوگرافی و سوابق علی اکبر غریب شاهی قهرمان پاراوزنه برداری و همسرش + اینستاگرام اصلی و عکس های شخصی و ورزشی و افتخارات علی اکبر غریب شاهی وزنه بردار تیم ملی وزنه برداری معلولین و جانبازان ایران همراه با زندگی شخصی و ورزشی از شروع تا علت معلولیت علی اکبر غریب شاهی را در ادامه با عکس و بیوگرافی از مجله حرف تازه دانلود کنید

بیوگرافی علی اکبر غریب شاهی قهرمان پاراوزنه برداری و همسرش + زندگی و علت معلولیت علی اکبر غریب شاهی

بیوگرافی علی اکبر غریب شاهی

علی اکبر غریب شاهی, متولد دهه ۶۰ در چهار محال و بختیاری, و اصالتا لر و از طایفه هلیساد و خانواده بزرگ هلوسعد میانکوه می باشد. غریب شاهی ملی پوش وزنه برداری معلولین و جانبازان اهل ایران است که تاکنون در چندین مسابقات جهانی و کشوری مقام قهرمانی و نایب قهرمانی را به دست آورده و از وزنه برداران معلول کشورمان می باشد. او در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ در گرجستان توانست به مقام قهرمانی در دسته ۱۰۷ کیگوگرم برسد و مدال طلا را برای تیم ملی پاراوزنه برداری ایران کسب کند و رکورد پاراوزنه برداری جهان را ارتقا دهد

علت معلولیت علی اکبر غریب شاهی قهرمان پاراوزنه برداری

سوابق ورزشی

غریب شاهی یکی از وزنه برداران معلول کشورمان است که بعد از معلولیت از ناحیه دو پا در یک سانحه، وارد رشته ورزشی معلولان و وزنه برداری میشود. او در طول ورزش حرفه ای خود توانسته افتخارات زیادی را کسب کند که از جمله در بازی های پاراآسیایی جاکارتا مدال نقره گرفت. او هممچنین در مسابقات قهرمانی جهان در قزاقستان و مسابقات جهانی گرجستان مدال اوری کرده است.

او ددرباره تمرینات خود میگوید: به دلیل اینکه از رنگ مدالم راضی نبودم میزان تمریناتم را بیشتر و سخت تر کردم و به طور میانگین ۵ روز در هفته تمرین می کنم تا بتوانم در رقابت های قهرمانی جهان و پارالمپیک، مدال خوش رنگ تری کسب و رکورد جهان را به نام ایران ثبت کنم.

افتخارات علی اکبر غریب شاهی

 

علت معلولیت علی اکبر غریب شاهی

غریب شاهی ملی پوش پارا وزنه برداری درباره علت معلولیت خود گفته: در یک سانحه دچار معلولیت شدم، در آن زمان اطلاعی از ورزش افراد دارای معلولیت نداشتم تا اینکه از طریق مرحوم گلبارنژاد با وزنه برداری جانبازان و معلولین آشنا شدم و تمرینات خود را آغاز کردم.

معلولیت به دور از ورزش سخت است. در این مدت با خیلی از افرادی که دارای معلولیت هستند درباره ورزش های پارالمپیکی صحبت کردم تا با آن آشنا شوند و سعی کردم در این مسیر مشوق آنها باشم.

وی درباره شیرین ترین خاطره ورزشی خود گفت: رقابت های جهانی ژاپن بهترین خاطره ورزشی ام است چرا که اولین تجربه برون مرزی و کسب مدال من بود.

مرحوم گلبارنژاد مشوق اصلی من برای ورود به ورزش و ادامه آن بود. بعد از موفقیت هایی که کسب کردم دیدگاه اطرافیانم نسبت به توانایی هایم تغییر کرد و استقبال خوبی از من صورت گرفت.

وزنه برداری علی اکبر غریب شاهی

 

همچنین ببینید: بیوگرافی مهدی اولاد قهرمان پارالمپیکی پرتاب وزنه و همسرش + عکس ها و افتخارات

صفحه شخصی علی اکبر غریب شاهی در اینستاگرام

صفحه اینستاگرام غریب شاهی با نشانی *** در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فالورهای اندک فعال و در دسترس عموم قرار دارد که میتوانید عکس و تصاویر جدید او در صفحه شخصی اش ببینید

 

رکورد زنی و قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱

غریب شاهی با مهار وزنه ۲۵۱ کیلوگرم، رکورد جهان را ۴ کیلوگرم ارتقا داد و به مدال طلا و عنوان قهرمانی مسابقات رسید. او در این رقابت‌ها با مهار وزنه ۲۵۱ کیلوگرمی ضمن شکستن رکورد جهانی این دسته دومین مدال طلا را برای تیم ملی پاراوزنه‌برداری ایران به ارمغان آورد

عکس های جدیطد اینستاگرام علی اکبر غریب شاهی

مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۱ به میزبانی کشور گرجستان در آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد و در دسته ۱۰۷ کیلوگرم، علی اکبر غریب شاهی با مهار وزنه ۲۵۱ کیلوگرم، رکورد جهان را ۴ کیلوگرم ارتقا داد و به مدال طلا و عنوان قهرمانی مسابقات رسید و سامان رضی در همین دسته با مهار وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی موفق به کسب مدال برنز شد.

1 دیدگاه در “بیوگرافی علی اکبر غریب شاهی قهرمان پاراوزنه برداری و همسرش + زندگی و علت معلولیت

  1. باران گفت:

    ان شاءالله درتمام مراحل زندگی موفق باشید

نظرات