بیوگرافی و عکس های رزیتا غفاری بازیگر

0

بیوگرافی و عکس های رزیتا غفاری بازیگر

بیوگرافی رزیتا غفاری

رزیتا غفاری در ۲۷ دی ۱۳۵۱ در تهران به دنیا آمد. دانش‌آموختهٔ کارگردانی سینما ست. چند فیلم کوتاه انیمیشن کارگردانی کرده است و عضو آسیفای ایران است.
رزیتا غفاری از سال ۷۲ با بازی در سریال تلویزیونی «در پناه تو» پس از آن «در قلب من» در ذهن ها ماندگار شد و در کارنامه کاری اش «پشت پرده مه»، «شوکران»، «روزهای زیبا» و «ملاصدرا» می درخشد.

طبق یک مصاحبه کوتاه تلویزیونی در شبکه ۵ سیما (شبکه تهران) در تاریخ ۲ شهریور ۱۳۸۸ او مربی اسکی نیز می‌باشد.

رزیتا غفاری

همسر رزیتا غفاری

رزیتا غفاری همسر عباس صالحی طراح گریم میباشد. عباس صالحی تحصیلاتش را در زمینه طراحی به پایان رسانده و در حال حاضر شغل اصلی اش طراح گریم است. چند سالی خارج از ایران زندگی می کرده او علاقه خاصی به تئاتر دارد و به کارش عشق می ورزد. او می گوید:«اگر شرایط کاری در زمینه دیگری برایم فراهم شود، باز هم ترجیح می دهم که همان طراح گریم باقی بمانم چون عاشقانه شغلم را دوست دارم.»

زیتا غفاری:من در ۲۷ سالگی ازدواج کردم. ما همه مراسم را داشتیم اما خیلی ساده تر از این بریز و بپاش هایی که الان مرسوم شده است. من و آقای صالحی سعی کردیم مراسم خیلی دست و پاگیر ازدواج مان نشود. اتفاقا با اینکه خیلی سخت نگرفتیم خاطرات بسیار قشنگی از این دوران داریم.
من اصلا سکه و این چیزها مهر نکردم. مهر من یک سفر حج بود. این مهریه به لحاظ معنوی خیلی برای من گرانبهاست. من هیچ چیزی از ایشان هیچ وقت نخواستم و اتفاقا شوهرم همیشه هر چه که با هم به دست آوردیم را به من پیش کش کرد.

حاصل ازدواج آنها دختری بنام تارا است.

رزیتا غفاری

فیلم‌شناسی رزیتا غفاری

سینمایی

پشت پرده مه (پرویز شیخ طادی – ۱۳۸۳)
آب و آتش (فقط صدا – فریدون جیرانی – ۱۳۷۹)
آوازخوان (کاظم معصومی – ۱۳۷۹)
یکی بود یکی نبود (ایرج طهماسب – ۱۳۷۸)
شوکران (بهروز افخمی – ۱۳۷۷)
هتل کارتن (سیروس الوند – ۱۳۷۵)

رزیتا غفاری

مجموعه تلویزیونی

۱۳۹۷  سریال بازی نقاب ها

۱۳۹۳ دیگری
۱۳۸۹ تبریز در مه     محمدرضا ورزی
۱۳۸۸ روزهای زیبا
۱۳۸۸ عمارت فرنگی      محمدرضا ورزی
۸۳–۱۳۸۲ همسفران
۱۳۸۳ فصل زرد
۱۳۸۲ یکی مثل من       محسن شاه محمدی
۱۳۸۰ شب آفتابی       قاسم جعفری
۸۰–۱۳۷۹ روشنتر از خاموشی
۱۳۷۹ همسفر
۱۳۷۷ در قلب من       حمید لبخنده
۱۳۷۴ در پناه تو      حمید لبخنده

رزیتا غفاری

ویدئویی

انتقام (ویدئویی، ۱۳۸۰)

تله فیلم

من تو او (تله فیلم، ۱۳۸۷)

گفتگوی کوتاه با رزیتا غفاری

آشپزی رزیتا غفاری

رزیتا غفاری مثل خیلی از زنان ایرانی کدبانویی کامل است، او در گفتگویی به آشپزی و دستپخت خودش و همسرش اشاره کرده است که میخوانید.
فکر نکنید که هنرپیشه ها غذا درست نمی کنند. «قورمه سبزی اولین غذایی بود که پس از ازدواجم درست کردم(می خندد) از آنجایی که خیلی نگران بودم مبادا قورمه سبزی بسوزد، مدام به آن آب اضافه می کردم و این باعث آبکی شدن آن شد.»
مسلـــما غذاهای ایرانی بهتر از غذاهای فرنگی است چون به نظر من سالم تر و خوشمزه تر هستند و وقت بیشتری برای پختن آنها صرف می شود.
همسرم در خانه غذا می پزد و در آشپزی نیز به من بسیار کمک می کند، من از او خیلی آشپزی یاد گرفتم، از آنجایی که من کار بیرون را انجام می دهم همسرم نیز در کارخانه بسیار به من کمک می کند، بارها پیش آمده که من ۴۱-۵۱ مهمان داشته ام و سرکار بودم، اما وقتی به خانه بازگشتم غذای مهمانان حاضر بود و آنها توسط همسرم به بهترین نحو پذیرایی شده بودند.

زندگی در خارج از کشور

رزیتا غفاری در رابطه با سال هایی که خارج از ایران زندگی می کردند، گفت:در کشور کانادا، شهر تورنتو حدود ۵/۳ سال زندگی می کردیم و دخترم تارا در همان جا به دنیا آمد. زندگی در خارج از ایران برای ما خیلی سخت بود، ولی خودمان را با شرایط آن جا تطبیق دادیم.

در آن زمان ایرانی های زیادی در تورنتو زندگی می کردند که من و کارهای من را به خوبی می شناختند و این موضوع بسیار دلگرمم می کرد. پس از این که همسرم تحصیلاتش را در رشته چهره پردازی تمام کرد و دخترم هم بزرگ تر شده بود، تصمیم گرفتیم به ایران بازگردیم و من کار هنری ام را دوباره آغاز کنم، گفتنی است در مدتی که در شهر تورنتو زندگی می کردیم به من هم به همراه همسرم تحصیل کردم و در یکی از دانشکده های مهم آن شهر، مدرکی در زمینه سینما، تئاتر و تلویزیون گرفتم.

عکس های رزیتا غفاری

رزیتا غفاری

رزیتا غفاری

رزیتا غفاری

رزیتا غفاری

رزیتا غفاری

رزیتا غفاری

رزیتا غفاری

رزیتا غفاری

رزیتا غفاری

نظرات