عوارض جراحی لیفت سینوس

0

عوارض جراحی لیفت سینوس اغلب با کبودی و تغییر رنگ بعد از جراحی شناخته می شود. ممکن است در ناحیه جراحی لیفت سینوس که در آن پیوند استخوان صورت می گیرد کمی کبودی دیده شود که این کبودی نیز کاملا طبیعی است. اغلب افراد این کبودی را باید ۲ هفته الی ۱ ماه تحمل کنند تا به صورت کامل این کبودی از بین برود.

بسیاری از افراد اصرار دارند که همزمان لیفت سینوس و ایمپلنت دندان با یک دیگر انجام شوند. اما اگر این دو درمان را با یک دیگر انجام دادید و همچنان بی از یک ماه میگذرد و کبودی یا سفت شدن ناحیه جراحی باقی مانده است باید بدانید ممکن است شما گزینه مناسبی برای کاشت ایمپلنت همزمان با لیفت سینوس نبوده اید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایمپلنت دندان و هزینه آن به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان

 جراحی لیفت سینوس

مورد دیگری که وجود دارد این است که ممکن است فرد مراقبت های لازم که پزشک بعد از این دو جراحی توصیه می کند را به خوبی انجام نداده باشد و دچار عوارض جراحی لیفت سینوس یا عوارض ایمپلنت دندان شده باشد.

پزشکان متخصص ایمپلنت دندان اغلب توصیه می کنند جراحی سینوس لیفت بهتر است قبل از کاشت ایمپلنت دندان انجام پذیرد زیرا تقریبا ۳ ماه زمان نیاز است تا به صورت کامل لیفت سینوس بهبود پیدا کند و ترمیم شود. همان طور که می دانید ایمپلنت دندان باید درون استخوان فک کاشته شود پس بهتر است ابتدا پیوند استخوان و لیفت سینوس انجام پذیرد سپس پایه تیتانیومی درون استخوان فک کاشته شود.

البته گاهی ممکن است پزشک اجازه ندهد بیمار این دو درمان را با یک دیگر همزمان انجام دهند که این شرایط عبارتند از:

  • زمانی که بیمار در محل دندان از دسته دندان دچار عفونت شده باشد استفاده از این دو روش با یک دیگر برای او مجاز نیست.
  • در صورتی که در ازمایشات انجام شده ثابت شده باشد پایداری و تراکم کافی برای کاشت همزمان ایمپلنت و لیفت سینوس با یک دیگر وجود ندارد، نمی توان این دو روش را با یک دیگر انجام داد.

به همین علت توصیه می شود برای همه افراد نمی توان تصمیم گیری کرد که می توانند همزمان سینوس لیفت انجام دهند با ایمپلنت یا خیر؟ زیرا شرایط بدنی هر فرد با دیگری متفاوت است و به همین علت در صورتی که در نظر گرفته نشود ممکن است فرد دچار دچار عوارض جراحی سینوس لیفت شود. در صورتی که افراد این دو روش را با یک دیگر انجام دهند تقریبا ۸ الی ۱۲ هفته زمان نیاز است تا دوره بهبودی خود را طی کنند. در این مدت زمان پایه ایمپلنت جایگاه خود را برای پایداری شدن در استخوان فک هموار می کند.

چگونه جراحی سینوس لیفت و کاشت ایمپلنت همزمان انجام می پذیرد؟

همان طور که میدانید جراحی سینوس لیفت یک عمل جراحی برای پیوند استخوان فک بالا است. زمانی که تراکم استخوانی فک بالا برای کاشت ایمپلنت دندان کافی نباشد بیمار باید اجبارا سینوس لیفت انجام دهد تا نتیجه کاشت ایمپلنت با موفقیت روبرو شود. انجام جراحی لیفت سینوس تحت بی حسی موضعی انجام می شود  و بیمار دردی را حس نخواهد کرد. برای انجام این روش ابتدا باید یک برش کوچک در سطح لثه ایجاد نمود و موقعی که استخوان فک بیمار مشاهده شد شکاف جدیدی در استخوان فک ایجاد شود تا بتوان به سینوس بیمار دسترسی پیدا کرد. سینوس های فک بالا اغلب در دو طرف بینی قرار دارد و برای آنکه بتوان فضایی ایجاد کرد که پیوند استخوان انجام داد باید سینوس را کمی بالاتر برد.

جراحی لیفت سینوس

پس از آن که سینوس را بالا بردند گرفت استخوان باید در ناحیه مورد نظر بین سینوس و استخوان قرار داده شود. با استفاده از پیچ های بسیار کوچک باید گرفت استخوان را در محل مورد نظر قرار داد و مواد گرفت اغلب اطراف تاج را فرا می گیرند. در صورتی که پزشک روند جراحی و لیفت سینوس را تایید نمود باید پایه ایمپلنت در استخوان فک قرار داده شود و سپس لثه بخیه زده شود.

این روند زمانی استفاده می شود که بخواهند سینوس لیفت را همزمان با کاشت ایمپلنت انجام دهند.

مدت زمان بهبودی و عوارض جراحی سینـوس لیفت و کاشت ایمپلنت به صورت همزمان

ممکن است بعد از انجام جراحی همزمان سینوس لیفت و ایمپلنت دندان عوارض جانبی متعددی را مشاهده کنید اما این درد و کبودی و یا عوارض دیگر تقریبا طبیعی است و دائمی نیست. از رایج ترین عوارض جراحی سینوس لیفت عبارتند از: تورم در خط لثه، احساس سوزش و خونریزی از لثه ها و حتی بینی. بهتر است پس از انجام جراحی لیفت سینوس در دوره ریکاوری  از عطسه های شدید، فین کردن یا بالا کشیدن شدید بینی پرهیز کنید تا دوره بهبودی شما طی شود.

جراحی لیفت سینوس

در صورتی که تعداد عطسه های شما در روز بسیار است باید به پزشک اعلام کنید تا با استفاده از داروهایی که تجویز می شود از عطسه کردن شدید شما جلوگیری شود. البته استفاده از آنتی بیوتیک هایی که پزشک تجویز می کند نیز برای جلوگیری از عفونت بسیار تاثیر گذار است. با استفاده از اسپری آب نمک که برای شست و شوی بینی استفاده می شود می توانیدهوای داخل بینی خود را مرطوب نگهدارید و یا از دهانشویه های ضد میکروبی استفاده نمائید تا از عفونت در لثه و نواحی بافت نرم دهان خود جلوگیری کنید.

عوارض جانبی دیگری که ممکن است پس از جراحی سینوس لیفت درگیر آن شوید عبارتند از کبودی، تورم و سوزش در ناحیه جراحی که ممکن است این عوارض حدود ۲ هفته الی ۴ هفته به طول انجامد. این کبودی در ناحیه بینی و زیر چشم ایجاد می شود که موقتی است و باید پس از مدتی به صورت طبیعی رفع گردد.

برای آن که گرفت استخوانی به خوبی جوش بخورد زمان بیشتری نیاز است و مدت زمان ریکاوری حدود ۴ الی ۹ هفته زمان نیاز دارد و بیمار باید در این مدت زمان با مراقبت های کافی و لازم با ناحیه جراحی برخورد کند تا مشکلی برای آن پیش نیاید و عمل کاشت ایمپلنت دندان با موفقیت بالایی روبرو شود و سعی کنید تا حد امکان از بهترین ایمپلنت دندان استفاده فرمایید.

نظرات