بیوگرافی جانلوئیجی دوناروما دروازه بان فوتبال و همسرش + عکس های خانوادگی و افتخارات

0

بیوگرافی جانلوئیجی دوناروما دروازه بان فوتبال و همسرش از شروع تا بهترین دروازه بان فوتبال سال ۲۰۲۱ + عکس های خانوادگی و ورزشی همراه با سوابق فوتبالی و آمار باشگاهی و زندگی شخصی و ورزشی جانلوئیجی دوناروما دروازه بان فوتبال ایتالیایی و پیج اینستاگرامش را در ادامه در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی جانلوئیجی دوناروما دروازه بان فوتبال و همسرش + عکس های خانوادگی و افتخارات

بیوگرافی جانلوئیجی دوناروما

جانلوئیجی دوناروما, (Gianluigi Donnarumma)؛ دروازه بان فوتبال, متولد ۲۵ فوریهٔ ۱۹۹۹ ‏در  کاستلاماره دی استابیا، ایتالیا است. او که دارای قد ۱٫۹۶ متر است در پست دروازه‌بان برای تیم ملی ایتالیا و پاریسن ژرمن بازی میکند. جیانلوئیجی دوناروما در سال ۲۰۲۱ بهترین دروازه بان سال فوتبال شد و نشان شایستگی جمهوری ایتالیا در سال ۲۰۲۱ دریافت کرد.

خانواده زندگی شخصی جانلوئیجی دوناروما

دوناروما در تاریخ ۲۵ فوریه ۱۹۹۹ در کاستلاماره دی استابیا در استان ناپل به دنیا آمده‌است. پدرش آلفونسو و مادرش مارینلا نام دارند؛ برادر بزرگتر او انتونیو نیز دروازه‌بان است که او هم از پرورش یافته‌های آکادمی میلان است و هم‌چنین در حال حاضر هم‌تیمی اوست.دوناروما از کودکی طرفدار میلان بوده اما الگوی او جانلوئیجی بوفون است.

عکس های خانوادگی جانلوئیجی دوناروما دروازه بان فوتبال ایتالیایی

آمار باشگاهی

دوناروما در طول فعالیت حرفه ای در فوتبال به عنوان دروازه بان در تیم هایی چون ناپولی ، میلان پریماورا ، پاری سن ژرمن و تیم ملی فوتبال ایتالیا از زیر ۱۵ سال تا زیر ۲۱ سال و همچننی تیم ملی فوتبال ایتالیا عضو بوده است

ازدواج و عکس همسرش

وی ازدواج کرده و متاهل بوده و دارای یک فرزند است که عکس همسرش را در زیر مشاهده میکنید

جانلوئیجی دوناروما و همسرش

شروع فوتبال حرفه ای

دوناروما در آکادمی محلی کلاب ناپولی در کاستلاماره دی استابیا آموخت و در سال ۲۰۱۳ با مبلغ ۲۵۰ هزار یورو به میلان تیمی که پیشتر برادر بزرگترش انتونیو در آن بازی می‌کرد پیوست. او بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ عضو باشگاه میلان بود و در سال ۲۰۱۴ توسط فیلیپو اینزاگی به تیم اصلی انتقال یافت

دوناروما به‌عنوان دروازه‌بان سوم پس از دیه‌گو لوپز و کریستین آبیاتی به تیم اصلی میلان پیوست و نخستین بازی‌اش را برابر رئال مادرید در جام بین‌المللی قهرمانان ۲۰۱۵ انجام دهد و توانست تا پایان بازی کلین شیت کند. او در پنالتی‌ها نیز توانست پنالتی تونی کروس را نیز مهار کند

زندگینامه جانلوئیجی دوناروما دروازه بان فوتبال و همسرش + عکس های خانوادگی و افتخارات

اما درخشش او در بازی رسمی در برابر ساسوئولو در سری آ بود که با ۱۶ سال سن به دومین دروازه‌بان جوان تاریخ سری آ تبدیل شد. کارکرد خوب او در آن سال سبب شد تا مجله دون بالون او را جز ۲۵ بازیکن برتر زیر ۲۱ سال جهان یاد کند.

از سال ۲۰۱۶ دوناروما جایگاه لوپز به عنوان دروازه‌بان اول را کاملاً تصاحب کرد و این امر باعث شد که به او قرارداد جدید ۳ ساله پیشنهاد دهند. او در فینال کوپا ایتالیا در پایان فصل نیز بازی کرد که بازی ۱–۰ به نفع یوونتوس به پایان رسید.

جیانلوئیجی دوناروما در انتهای فصل ۲۱–۲۰۲۰ و پس از پایان یافتن قراردادش با میلان، به‌عنوان بازیکن آزاد راهی باشگاه پاری سن ژرمن شد.

بیوگرافی جیانلوئیجی دوناروما دروازه بان فوتبال

همچنین بخوانید: بیوگرافی رسول استاداسدی دروازه بان فوتبال و همسر و فرزندانش + عکس و علت درگذشت

دوران ملی جانلوئیجی دوناروما

جانلوئیجی دوناروما در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۵ او برای اولین بار به تیم ملی زیر ۲۱ سال ایتالیا برای بازی مقابل زیر ۲۱ سال صربستان و زیر ۲۱ سال لیتوانی دعوت شد. او اولین بازی اش را برای تیم زیر ۲۱ سال در تاریخ ۲۴ مارس مقابل زیر ۲۱ سال جمهوری ایرلند انجام داد که با برد ۴–۱ ایتالیا همراه بود و دوناروما با ۱۷ سال و ۲۸ روز سن و شکستن رکورد فدریکو بونازولی به جوان‌ترین بازیکن تاریخ تبدیل شد .

عکس های جدید جانلوئیجی دوناروما دروازه بان ایتالیایی فوتبال

جانلوئیجی دوناروما بهترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۲۱

با اعلام فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار جانلوئیجی دوناروما ایتالیایی به عنوان بهترین دروازه بان جهان در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. این دروازه‌بان توانست در سال جاری در یورو ۲۰۲۰ همراه ایتالیا درخشش خوبی داشته باشد و قهرمان جهان شود.

او بالاتر از مانوئل نویر آلمانی و ادواردو مندی دروازه‌بان چلسی در رده نخست قرار گرفت.

امیر عابدزاده دروازه‌بان تیم ملی ایران نیز در بین نامزدهای بهترین دروازه‌بان‌های جهان قرار داشت که رای نیاورد و نتوانست در بین برترین‌ها قرار گیرد.

سال گذشته مانوئل نویر این عنوان را به دست آورده بود.

دوناروما همچنین نامزد بهترین دروازه‌بان سال در مراسم فیفا نیز است که نامزدهای آن به شرح زیر است:

آلیسون بکر (برزیل/لیورپول)

جانلوئیجی دوناروما (ایتالیا / آث میلان / پاری سن ژرمن)

ادوارد مندی (سنگال / چلسی)

مانوئل نویر (آلمان /بایرن مونیخ)

کاسپر اشمایکل (دانمارک / لسترسیتی)

جانلوئیجی دوناروما بهترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۲۱

 

اینستاگرام جانلوئیجی دوناروما دروازه‌بان فوتبال

صفحه رسمی وی با نشانی gigiodonna99 در دسترس عموم قرار دارد

افتخارات باشگاهی

میلان: سوپر جام فوتبال ایتالیا: ۲۰۱۶
ملی: تیم ملی فوتبال ایتالیا

جام ملت‌های اروپا: ۲۰۲۰

افتخارات انفرادی

تیم منتخب سری آ:۲۰–۲۰۱۹
بهترین دروازبان سری آ:۲۱–۲۰۲۰
بهترین بازیکن جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰
تیم منتخب جام ملت‌های اروپا  ۲۰۲۰

عکس های جدید جانلوئیجی دوناروما دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایتالیا

جانلوئیجی دوناروما دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایتالیا

بیوگرافی جانلوئیجی دوناروما دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایتالیا

نظرات