رازهای جوانسازی پوست صورت در یک روز

0

رازهای جوانسازی پوست صورت در یک روز

بالا رفتن سن همیشه نشانه‌هایی دارد که خودش را در چهره شما نشان می‌دهد. حتی گاهی برخی عوامل محیطی مانند آلودگی هوا، نور خورشید، تغذیه نامناسب و یا عدم استراحت کافی موجب پیری زودرس پوست می‌شود.

در این شرایط علاوه بر رعایت مراقبت‌های پوستی و بهبود سبک زندگی، می‌توان با کمک برخی روش‌های زیبایی، در یک روز چهره خود را تغییر دهید و ده سال جوان‌تر شوید. این کار با کمک روش‌های علمی و پزشکی قابل انجام است.

به همین دلیل با دکتر آرش نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت و گویی داشتیم تا در مورد تکنیک‌ها و رازهای جوانسازی پوست صورت در یک روز، نکاتی را توضیح دهند.

 جوانسازی پوست صورت

جراحی پلاستیک صورت و جوانسازی در یک روز

دکتر آرش نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک صورت در مورد جراحی‌های زیبایی و جوانسازی صورت توضیح داد که:

هرگونه عمل جراحی که برای از بین بردن مشکلات ظاهری، رفع چین و چروک، تغییر فرم و اندازه اجزای صورت و در نهایت برای جوانسازی چهره انجام شود، از مجموعه جراحی‌های پلاستیک صورت خواهد بود.

مهمترین جراحی‌های پلاستیک و زیبایی که در ناحیه صورت انجام می‌شود، عبارت است از:

  • لیفت پیشانی و ابرو
  • لیفت شقیقه
  • لیفت صورت و گردن
  • تزریق فیلر یا چربی در صورت برای زاویه‌سازی و مادلینگ صورت
  • کاشت پروتز گونه و چانه
  • تخلیه چربی صورت و غب غب
  • جراحی افتادگی پلک
  • جراحی بینی

دکتر نجف بیگی، جراح پلاستیک و زیبایی تاکید کرد که انجام این جراحی‌ها نیاز به تخصص و دانش پزشکی بالا دارند تا با پیشرفته‌ترین تکنیک‌های جراحی انجام شوند. در غیر این صورت ممکن است به نتایج مناسب و دلخواه شما منجر نشود و عوارض بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد. اما در صورت مراجعه به جراح فوق تخصص و با تجربه، شما با کمترین مشکل و عوارض، به بهترین نتایج خواهید رسید.

جوانسازی پوست صورت

لیفت صورت و از بین بردن چین و چروک

دکتر نجف بیگی در مورد جوانسازی چهره، روش لیفت صورت را معرفی کرد. لیفت صورت (ریتیدکتومی) یک روش جراحی زیبایی برای ایجاد ظاهر جوانتر و از بین بردن چین و چروک صورت است. این روش می‌تواند افتادگی یا چین خوردگی پوست گونه‌ها، اطراف چشم، اطراف دهان، خط فک و سایر تغییرات در شکل صورت شما را که با افزایش سن رخ می‌دهد، کاهش دهد.

در حین لیفت صورت، یک لبه از پوست در هر طرف صورت به عقب کشیده می‌شود و پوست اضافی برداشته خواهد شد. در ادامه بافت‌های زیر پوست با تکنیک‌های جراحی در جای درست خود قرار می‌گیرد.به این ترتیب کانتور صورت به شکل جوان‌تری باز می‌گردد. برای دیدن نمونه کارهای لیفت صورت دکتر آرش نجف بیگی اینجا کلیک کنید.

همچنین لیفت گردن (پلاتیسماپلاستی) اغلب به عنوان بخشی از لیفت صورت، برای کاهش چربی زیر پوستی و رفع افتادگی پوست گردن، انجام می‌شود.

باید توجه داشت که لیفت صورت، چین و چروک‌های ظریف و یا آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کاهش نمی‌دهد. دیگر روش‌های ترمیمی و جوانسازی می‌توانند به عنوان تکنیک‌های مکمل با لیفت صورت، چروک‌های ظریف و سطحی پوست را برطرف کنند.

به همان میزان که در سال‌های اخیر لیفت صورت مورد استقبال قرار گرفته است، لیفت ابرو نیز پرطرفدار است. از این رو برای مطالعه  ۵راه سریع رسیدن به ابروهای جذاب و خوش فرم اینجا کلیک کنید.

چرا لیفت صورت را پیشنهاد می‌کنید؟

از دکتر نجف بیگی پرسیدیم که چرا این روش را پیشنهاد می‌کنند؟ پاسخ این جراح پلاستیک در مورد عمل لیفت صورت:

با بالاتر رفتن سن، به دلیل تغییرات طبیعی وابسته به سن، کم کم ظاهر و شکل صورت عوض می‌شود. پوست حالت ارتجاعی کمتری پیدا می‌کند و شل یا افتاده می‌شود. همچنین چربی زیر پوستی در برخی مناطق صورت کاهش می‌یابد و در برخی بخش‌های دیگر انباشت چربی رخ می‌دهد. این تغییرات موجب به هم خوردن تعادل و تناسب در اجزای صورت خواهد شد.

مهمترین تغییرات مرتبط با افزایش سن در صورت:

  • ایجاد ظاهر افتاده در گونه‌ها
  • ایجاد چروک‌های عمیق و چین خوردگی در پوست
  • شکل گیری پوست اضافی در خط فک پایین
  • افزایش عمق چین خوردگی پوست از کنار بینی تا گوشه دهان

 

قبل از عمل لیفت صورت باید توجه داشت که:

داروها یا مکمل‌های رقیق کننده خون مصرف نشود. داروها یا مکمل‌هایی که خون را رقیق می‌کنند می‌توانند بر توانایی لخته شدن خون شما هنگام عمل جراحی، تأثیر بگذارند و خطر ابتلا به هماتوم بعد از عمل را افزایش دهند. این داروها شامل داروهای رقیق کننده خون (کومادین، ​​پلاویکس و …)، آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، جینسینگ، جینکو بیلوبا، روغن ماهی و … است.

شرایط پزشکی خود را با جراح در میان بگذارید. اگر بیماری دارید که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند، نمی‌توانید لیفت صورت انجام دهید. سایر شرایط مانند دیابت کنترل نشده یا فشار خون بالا، خطر بهبود ضعیف زخم، هماتوم و عوارض قلبی بعد از عمل را افزایش می‌دهد.

نوسان وزن خود را کنترل کنید. اگر سابقه افزایش و کاهش وزن مکرر دارید، باید بدانید که یکی از عوامل تاثیرگذار بر شکل صورت و وضعیت پوست شما است. همچنین تغییر وزن شدید، ممکن است نتایج لیفت صورت را بهم بریزد.

جوانسازی پوست صورت

قبل از عمل لیفت صورت باید این نکات را رعایت کنید

  • دستورالعمل‌های دارویی که جراح تجویز کرده است را دنبال کنید. با پزشک خود در مورد مصرف بی‌خطر داروها یا تنظیم دوز دارو و قطع آن، مشورت کنید.
  • شب قبل حمام کنید و صورت و موهای خود را کاملا بشویید. صبح عمل و قبل از جراحی نیز باید موها و صورت خود را با صابون میکروب کش یا آنتی‌باکتریال بشویید.
  • از نیمه شب قبل از جراحی، دیگر چیزی نخورید. تنها می‌توانید آب بنوشید و از داروهای مورد تایید جراح خود استفاده کنید. قبل از رفتن به اتاق عمل باید معده شما خالی باشد.

جوانسازی پوست صورت

جراحی لیفت صورت چطور انجام می‌شود؟

به طور کلی عمل لیفت صورت شامل بالا کشیدن پوست، سفت کردن بافت‌ها و تغییر وضعیت ماهیچه‌های زیر پوست است. همچنین بافت چربی صورت و گردن ممکن است تخلیه و یا در صورت نیاز تزریق شود. پس از اصلاح بافت زیرین، پوست صورت دوباره روی خطوط جدید صورت قرار می‌گیرد. پوست اضافی کشیده شده از محل برش، برداشته می‌شود و خط برش، بخیه زده می‌شود.

برش‌های این روش ممکن است بسته به تکنیک مورد استفاده، ترجیحات زیباجو و یا شرایط بدنی، به شیوه‌های مختلف و در جاهای گوناگون صورت و سر، زده شود:

  • یک برش محدود نیز وجود دارد که کوتاهتر است. برش محدود از خط رویش مو، درست از بالای گوش شروع می‌شود، در اطراف و جلوی گوش می‌پیچد اما تا انتهای سر نمی‌رود. طول این برش کوتاه‌تر است پس بهبودی سریع‌تری دارد و اسکار ان نیز کمتر است.
  • برش پوست برای انجام لیفت گردن از جلوی لاله گوش شروع می‌شود و در اطراف گوش به سمت پایین سر، ادامه می‌یابد. یک برش کوچک نیز در زیر چانه ایجاد می‌شود.

لیفت پیشانی و جوانسازی صورت

لیفت پیشانی نیز یک روش جراحی برای رفع افتادگی در پوست پیشانی، ابروها و پلک بالا است. همچنین ممکن است چین و چروک در پیشانی و بین چشم‌ها یا ابروها را نیز برطرف کند.

در لیفت پیشانی، ماهیچه‌ها و پوست پیشانی که باعث پیر دیده شدن چهره هستند، اصلاح خواهند شد. در این روش، خط اخم، چروک پیشانی، افتادگی ابرو، افتادگی پلک و … رفع خواهد شد. به این ترتیب دیگر چهره شما عصبانی و گرفته یا ناراحت به نظر نمی‌رسد و تا ده سال جوان‌تر به نظر خواهید رسید!

جراحی لیفت پیشانی ممکن است به تنهایی یا به همراه روش‌های دیگر مانند لیفت صورت، جراحی پلک بالا یا عمل بینی، انجام شود. این جراحی را می‌توان در کلینیک زیبایی جراح پلاستیک، مراکز جراحی و یا بیمارستان‌ها انجام داد. عمل لیفت پیشانی معمولا ساده‌تر از لیفت صورت است و دوره بهبودی کوتاه‌تری نیز دارد.

لیفت پیشانی معمولا نیازی به بی‌هوشی عمومی ندارد. تنها داروهای بی‌حسی موضعی به شما تزریق می‌شود تا احساس درد نکنید. همچنین ممکن است داروهایی برای آرامش و کاهش استرس دریافت کنید. در برخی موارد که بیمار از جراحی ترس دارد، از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود.

نظرات