بیوگرافی شهروز ملک آرایی دوبلور بازیگر و همسرش + عکس درگذشت و فرزندان

0

بیوگرافی شهروز ملک آرایی دوبلور بازیگر و همسرش + عکس درگذشت و فرزندان

شهروز ملک آرایی دوبلور : زادهٔ ۲۰ آذر ۱۳۲۰ در ملایر دوبلور باسابقه و بازیگر ایرانی ۲۹ دی ۱۴۰۱ درگذشت. او یکی از بازیگران و دوبلورهای باسابقه ایرانی است که در سریال هایی چون امام علی و دلیران تنگستان بازی کرده بود و دوبله کارتون های رابین هود و کاپیتان لینچ سفرهای گالیور بر عهده داشته است. در ادامه به بیوگرافی زنده یاد شهروز ملک آرایی و همسرش و فرزندان +‌عکس ها و سوابق هنری و دوبله های ایشان را در ادامه در این صفحه از مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی شهروز ملک آرایی دوبلور و همسر و فرزندانش + عکس ها و آثار دوبله و نموه صدا و عکس های خانوادگی

بیوگرافی شهروز ملک آرایی

شهروز ملک آرایی، دوبلور و بازیگر و خواننده، متولد ۲۰ آذر سال ۱۳۲۰ در ملایر است. او یکی از بازیگران و دوبلورهای باسابقه ایرانی است که در سریال هایی چون امام علی و دلیران تنگستان و دوبله تنسی تاکسیدو و جومونگ و کاپیتان لینچ سفرهای گالیور و خیلی از سریال ها و فیلم ها و کارتون های ایرانی و خارجی را بر عهده داشته است و آثار ماندگاری در دوبله ایران دارد

از نقش گویی‌های برجسته و محبوب وی می‌توان از شخصیت کاپیتان لینچ در کارتون ماجراهای گالیور، جان کوچولو در رابین هود و آقای ووپی در کارتون تنسی تاکسیدو اشاره کرد.

عکس های جدید و همسر و فرزندان شهروز ملک آرایی

خانواده و زندگی شخصی

استاد ملک آرایی در خانواده ای مذهبی در ملایر به دنیا آمد و تا ۱۳ سالگی در ملایر زندگی کرد.

او در سال ۱۳۳۳ به تهران آمد و دوران ابتدایی و راهنمایی تحصیل خود را در مدرسۀ وحید در خیابان شوش تهران گذراند.

بیوگرافی شهروز ملک آرایی دوبلور و همسر و فرزندانش + عکس ها و آثار دوبله

همسر شهروز ملک آرایی کیست

ایشان سالها پیش ازدواج کرده و دارای فرزند و نوه می باشند، اما اطلاع دقیقی از شغل همسر و فرزنداشان در دست نیست

سال‌های فعالیت

ملک آرایی از سال ۱۳۳۰ وارد عرصه هنر و سینما و بازیگری شد. او که دانش آموختهٔ جامعهٔ موسیقی باربد است، پس از ورود به تهران به اسماعیل مهرتاش جهت حضور در فعالیت های فرهنگی و هنری جامعۀ تئاتر باربد معرفی شد و پس از مدتی فعالیت در زمینه فرهنگی و هنری، وارد دوبله شد.

از نقش گویی‌ها و دوبله های برجسته و محبوب وی می‌توان از شخصیت کاپیتان لینچ در کارتون ماجراهای گالیور و آقای ووپی در کارتون تنسی تاکسیدو نام برد.

سوابق بازیگری تا دوبله

ملک آرایی در سریال ناوارو به مدیریت دوبلاژ زنده یاد بهرام زند، نقش رییس ناوارو را صداپیشگی کرد. همچنین دوبلور شخصیت پدر اوشین در سریال «سالهای دور از خانه» با مدیریت دوبلاژ ژاله علو بود. همکاری با سریال «قصه های جزیره» در نقش آقای پتیبون با مدیریت دوبلاژ رفعت هاشم پور از دیگر کارهای ماندگار این دوبلور برجسته کشورمان است.

شهروز ملک آرایی همچنین در دوبله کارتون های نوستالژیک بسیاری همکاری داشته است. او صداپیشه «آقای ووپی» در ماجراهای تنسی تاکسیدو و چاملی بود. در کارتون «رابین هود» به جای جان کوچولو حرف زد. «ببر آهنگر» دهکده حیوانات هم با صدای ملک آرایی برای کودکان ایرانی جان گرفت.

همکاری با کارتون «سیندرلا» با مدیریت دوبلاژ ژاله علو و صداپیشگی به جای شخصیت وزیر از دیگر کارهای اوست. این دوبلور فقید در «ماجراهای سندباد» با مدیریت دوبلاژ ناصر ممدوح هم صداپیشگی شخصیت «شیطان بزرگ» را عهده دار بود.

و اما شهروز ملک آرایی در سریال «دلیران تنگستان» با مدیریت دوبلاژ هوشنگ‌ لطیف‌پور سه شنبه ـ ۲۷ دی ماه ـ این دوبلور بزرگ را هم از دست دادیم، به جای شخصیت «خالو حسین دشتی» با بازی شهروز رامتین حرف زده بود.

بازی در سریال‌های تلویزیونی « امام علی (ع)» در نقش (قیس بن سعد)، داستان راستان، سردار جنگل و بگذار آفتاب برآید از دیگر کارهای شهروز ملک آرایی است

عکس های شهروز ملک آرایی

زندگینامه شهروز ملک آرایی دوبلور و بازیگر

استاد ملک آرایی علاوه بر شخصیت های کارتونی، دوبله فیلم خارجی را نیز بر عهده داشته و حالا پس از سالیان دراز، مدیر دوبلاژ بیشتر پروژه های سینمایی تلویزیونی می باشد.

او جمله آثار دوبله ایشان میتوان به سریال افسانه جومونگ (موپالمو آهنگر)، امپراتور دریا (مک بن)، گروه پلیس (ستوان جوزپه اینگرجولا). افسانه دونگی (رئیس کانون نوازندگان) و … اشاره کرد.

همچنین ببینید: بیوگرافی و افتخارات مرحوم حسین عرفانی دوبلور + زندگینامه و همسر و دخترانش

عکس های جوانی تا امروز شهروز ملک آرایی دوبلور و بازیگر

آغاز فعالیت بازیگری

شهروز ملک آرایی علاوه بر دوبله و گویندگی در زمینه بازیگری نیز فعالیت داشته و در سریال‌های تلویزیونی امام علی در نقش (قیس بن سعد)، داستان راستان، سردار جنگل و بگذار آفتاب برآید و فیلم سینمائی ستاره هفت آسمون، گرگ صحرا، سردار جنگل و … ایفای نقش کرده است.

او فعالیت هنری خود را از سیزده سالگی در تئاتر جامعه باربد از ۱۳۳۲ آغاز کرد و سپس از سال ۱۳۴۰ وارد سینما شد.

استاد ملک آرایی در سال ۱۳۷۰ وارد رادیو شد و به عنوان گوینده در شبکه های مختلف فعالیت داشته است.

آثار دوبله شهروز ملک آرایی

درگذشت

استاد ملک آرایی در ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ در شامگاه روز پنجشنبه به دیده از جهان فرو بست و برای همیشه آوای خوش صدای دوبله ایران خاموش شد

آثار دوبله

• اشتراسر، ژنرال آلمانی (کنراد ویت) در کازابلانکا
• فرعون (آخناتون) – (مایکل ویلدینگ)
• جک، پسر عموی ربه کا (جرج ساندرز) در ربه کا
• ویلیام اسنایدر (چارلز دورنینگ)نیش
• یک پزشک در طلسم شده
• صاحب رستوران در آشپزباشی
• فیلیپ (فرانسوا کلوزه) در دوباره زندگی
• رئیس ناوارو در سریال ناوارو
• پدر اوشین در سال‌های دور از خانه
• آقای پتیبون در قصه‌های جزیره
• آقای ووپی در مارجراهای تنسی تاکسیدو و چاملی
• جان کوچولو در رابین هود
• ببر آهنگر در دهکده حیوانات
• وزیر در سیندرلا
• شیطان بزرگ در ماجراهای سندباد
• کاپیتان اسماج در جزیره ناشناخته
• شردر/اوروکو ساکی در لاک پشت‌های نینجا
• پهلوان فرصت در شکرستان
• خالو حسین دشتی شهروز رامتین در دلیران تنگستان

شهروز ملک آرایی در سریال امام علی در نقش قیس

اینستاگرام شهروز ملک آرایی دوبلور و بازیگر

صفحه اینستاگرام ایشان با نشانی shahrouz.molkaraei در دسترس عموم قرار دارد که میتوانید تصاویر و آثار هنری بیشتری از ایشان مشاهده کنید. وی در تاریخ ۳ آذر ۱۴۰۰ مهمان برنامه چهل تیکه در شبکه نسیم بود

نظرات