بیوگرافی ثریا مطهرنیا معلم بیجاری و همسرش + عکس ها و علت شهرت

0

بیوگرافی ثریا مطهرنیا معلم بیجاری و همسرش + عکس ها و سوابق و افتخارات

بیوگرافی و سوابق ثریا مطهرنیا معلم بیجاری و همسرش از معلمی تا شهرت و معلم نمونه یونسکو + عکس ها و سوابق و افتخارات ثریا مطهرنیا از معلمی تا جایزه یک میلیون دلاری وارکی و زندگی شخصی و شغلی ثریا مطهرنیا و ضعیت ازدواج و همسر و خانواده و علت شهرت وی همراه با پیج اینستاگرامش را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی ثریا مطهرنیا معلم بیجاری و همسرش + عکس ها و خانواده و افتخارات

بیوگرافی ثریا مطهرنیا معلم بیجاری

ثریا مطهرنیا, معلم بیجاری, متولد دهه … در بیجار گروس استان کردستان است که سابقه ۲۶ سال شغل معلمی در آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد. او دانش آموخته آموزش ابتدایی، مدیریت دولتی، مدیریت برنامه‌ریزی، علوم سیاسی و روابط بین الملل، حقوق بین الملل و دکترا برنامه ریزی درسی است.

بیوگرافی ثریا مطهرنیا معلم بیجاری و همسرش + عکس ها و سوابق و افتخارات و اینستاگرام

ثریا مطهرنیا معلم بیجاری کیست

ثریا مطهرنیا، مدت ٢٦ سال است که در روستاهای بیجار در شرق کردستان، به آموزگاری مشغول است.

او که دانش آموخته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل است، سالهاست که در کنار آموزگاری خدمت به دانش آموزان بیمار و محروم را به یکی از اولویت‌های اصلی زندگی خود تبدیل کرده است. ثریا مطهرنیا، اکنون در روستای حسن تیمور بیجار، سال آخر آموزگاری را می گذراند.

بیوگرافی ثریا مطهرنیا معلم بیجاری و همسرش + عکس ها و خانواده و افتخارات

ازدواج و همسرش

از زندگی خصوصی و خانواده ایشان خبی منتشر نشده است

علت شهرت ثریا مطهرنیا

این معلم فداکار بیجاری علاوه بر معلمی و آموزش و تدریس بچه ها و کودکان، خودش را به آب و آتش می‌زند تا مشکلات شخصی و خانوادگی و بیماری و فقر دانش آموزانش را برطرف کند.

مطهرنیا می‌گوید: چند بار در جشنواره الگو‌های برتر کشور رتبه اول را به دست آوردم. از این اتفاق خیلی خوشحال بودم نه اینکه نفر اول شده بودم بلکه به این خاطر که با رسانه‌ای شدن این موضوع می‌توانستم خیرین بیشتری پیدا کنم تا با کمک آن‌ها مشکلات فرزندانم را برطرف کنم.

زندگینامه ثریا مطهرنیا معلم نمونه یونسکو

از معلمی تا کار انساندوستانه

معلم بیجاری از چند سال پیش به کار‌های خیر و انساندوستانه ورود کرده و در این باره می‌گوید: محل کارم روستای همایون در شهرستان بیجار بود. روستایی که مشکلات زیادی در آنجا وجود داشت. در زمان تدریسم در آن روستا با دختر دانش آموزی آشنا شدم که در دوران کودکی در حادثه‌ای دچار سوختگی شدیدی شده بود.

در آن زمان دانشجوی دوره ارشد بودم و در تهران درس می‌خواندم. نمی‌توانستم زجر کشیدن این دختر بچه را ببینم و کاری نکنم، بار‌ها به خانه پدرش رفتم و با آن‌ها صحبت کردم تا اجازه بدهند دخترشان را برای درمان به تهران بیاورم و هنوز پس از گذشت چند سال درمانش ادامه دارد.

او تا امروز ۱۱۰۰ کودک را زیرنظر دارد و مشغول حل مشکلات آنهاست.

همچنین ببینید: بیوگرافی کسنیا داویدووا زیباترین زن متاهل ۲۰۲۱ و همسر و فرزندانش + اینستاگرام و شغل

عکس های ثریا مطهرنیا معلم فداکار بیجاری

ایجاد اشتغال و کار آفرینی

ثریا مطهرنیا علاوه بر کمک های حمایتی به خانواده دانش آموزان، توانست با کمک خیرین کارآفرینی کند و برای پدر و مادرها و والدین دانش آموزان اشتغال زایی کند.
او میگوید: وقتی بیشتر در زندگی آن‌ها وارد شدم فهمیدیم مشکل اصلی بیکاری خانواده هست. از همان جا بود که این فکر به ذهنم خطور کرد تا برای اشتغال پدر و مادر‌ها هم کاری کنیم.

او می‌گوید: بیجار در تولید فرش و گلیم معروف است، اصلا بیجار به فرش آهنی معروف است و فرش هایش جز استثناهاست. یکی از کار‌هایی که برای انجام آن احتیاج به کمک خیرین دارم راه اندازی کارگاه قالیبافی و گلیم بافی است. در این حوزه بیجار فضای مناسبی برای کار دارد، اما خب برای راه اندازی احتیاج به سرمایه داریم. البته بیکار هم ننشسته ایم و با کمک خیرین یک کارگاه خیاطی راه اندازی کرده ایم. خوشبختانه در حال حاضر حدود سی خانم در این کارگاه مشغول به کار هستند.

سوابق ثریا مطهرنیا نامزد جایزه وارکی

ثریا مطهرنیا معلم بیجاری نامزد دریافت جایزه یک میلیون دلاری وارکی

ثریا مطهرنیا معلم بیجاری که نامزد دریافت جایزه یک میلیون دلاری وارکی شد. گفتنی است که این معلم بیجاری در سال ۲۰۲۱از بین ۱۲۱ کشور و کاندید شدن بالغ بر ۸ هزار معلم از سراسر دنیا، در لیست ۱۰ نفر برتر آن‌ها قرار گرفت.

بنیاد وارکی هرساله با همکاری یونسکو از کل دنیا سعی دارد که بهترین معلم را شناسایی و معرفی کند.

لازم به ذکر است که پیش از خانم مطهرنیا از شهرستان بیجار استان کردستان، فردوس حاجیان که بسیاری از کودکان دهه ۸۰ او را به نام عمو فردوس می‌شناسند، نامزد جایزه جهانی بهترین معلم در سال ۱۳۹۵ بود

نظرات