بیوگرافی حمید ماهی صفت و همسر و فرزندانش + عکس های خانوادگی و حواشی

0

حمید ماهی صفت (Hamid Mahisefat)، اولین استندآپ کمدین بعد از انقلاب ایران متولد ۱۳۳۸ اهل تهران است. او که بیشتر در سالهای گذشته فعالیت داشت، سالهای اخیر به شدت کم کار شده است. در ادامه ی این مطلب بیوگرافی کامل حمید ماهی صفت کمدین و همسرش و خانواده و دخترانش با عکس و سوابق هنری و قد و وزن و مصاحبه و گفتگوها و ماجرای حلالیت طلبیدن از آیت الله هاشمی رفسنجانی و عکسهای جدید او و ماجرای ازدواج و همسرش و زندگی آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی حمید ماهی صفت و همسر و فرزندانش + عکس های خانوادگی و حواشی

 

بیوگرافی حمید ماهی صفت

حمید ماهی صفت، اولین استندآپ کمدی بعد از انقلاب ایران در ۲۰ بهمن ۱۳۳۸ در شیراز متولد شد. دری شیرازی و مادری اصفهانی دارد. دیپلم ریاضی دارد و دارای دو فرزند به نام علی و سارا است. وی مشهور به “مستربین ایرانی” در جوانان است.

 

سوابق هنری

ماهی صفت که به بمب خنده ایران معروف است از سال‌های نوجوانی پیش از انقلاب، در اردوهای پیشاهنگی فعایت هنری خود را در زمینه لطیفه و تقلید صدا آغاز کرد و با توجه به تحولات انقلاب ایران این فعالیت متوقف شد.

بیوگرافی حمید ماهی صفت

او در سال ۱۳۶۰ به صورت غیررسمی و در سال ۱۳۷۶ به صورت رسمی به عنوان پیشه ادامه پیدا کرد. وی سفیر خنده ایران به اکثر کشورهای جهان بوده و لبخند بر روی لب میلیون‌ها ایرانی در سراسر جهان نشانده‌است.

زندگی شخصی حمید ماهی صفت

ماهی صفت می گوید:”آخرین نفری که قبل از من در پشت میکروفن می ایستاد و برای مردم لطیفه می گفت سید کریم بود که سال ۵۷ از ایران خارج شد و این فضا تا سال ۷۵ خالی بود که من پیدا شدم و به کار خود را به عنوان اولین هنرمند کمدی ایستاده ایران اغاز کردم.”

 

شایعه جانبازی

در آغاز فعالیت ماهی صفت شایعه شده بود که “جانباز است” اما او در اینباره می گوید “شست انگشت دست چپ من در سن ۸ سالگی به خاطر گیر کردنم در زنجیر موتورسیکلت پدرم قطع شد اما همه ملت فکر می کنند این ماجرا بر اثر اصابت ترکش ناشی از حمله دشمن در جبهه بوده است و چون من در جنگ بوده ام حالا هیچ کس با من کاری ندارد.”

 

همسر حمید ماهی صفت کیست

حمید متاهل است. او سالهاست ازدواج کرده و یک دختر و یک پسر دارد، دخترش سارا گرافیست است. پسرش لیسانس نرم افزار کامپیوتر دارد. همسرش نیز خانه دار می باشد.

حمید ماهی صفت و همسرش

 

ماجرای حلالیت طلبیدن از مرحوم رفسنجانی

ماهی صفت که به دفعات در استندآپ کمدین های خود صدای آقای هاشمی را تقلید می کرد در اینباره می گوید:”در بحث تقلید صدا، بنده چون علاقه زیادی به مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی داشتم، صدای وی را تقلید می کردم و سه ماه قبل از فوت ایشان، نزد او رفتم و از علاقه قلبی ام گفتم و این که حس کمدی ام باعث شده تا صدایش را روی صحنه تقلید کنم که پاسخ ایشان برایم ارزشمند بود.

ماجرای حلالیت طلبیدن حمید ماهی صفت از هاشمی رفسنجانی

او گفت که تقلید صدایش را شنیده و ایرادی در این کار نمی بیند اما گلایه داشت که برخی هستند که با تقلید صدای او حرف های ناشایست می زنند. خلاصه خیالش را راحت کردم که من از آن جنس نیستم و بابت همان حد و اندازه ساده و معمولی هم حلالیت طلبیدم. اما درباره تقلید صداهای خوانندگان خانم باید بگویم که شاید ۲۰ سال پیش حساسیت هایی وجود داشت اما حالا رفع شده است.”

 

دیگر عکس های ماهی صفت

عکس حمید ماهی صفت و پسرش

عکس حمید ماهی صفت و رامبد جوان

عکس حمید ماهی صفت و پوری بنایی

اختصاصی از:

مجله اینترنتی حرف تازه

با ما همراه باشید.

نظرات