استفاده از تابلو در زیبایی دکورسیون منزل و محل کار

0

تاثیرات مثبتی که نصب تابلو دیواری روی دیزاین یک فضا دارد، بر کسی پوشیده نیست. شاید تصور یک فضا بدون استفاده از این عنصر تزئینی تا حدودی دشوار است. شاید به این دلیل که انواع تابلو سال‌ها برای طراحی و تزئین دیوار مورد استفاده قرار گرفته اند. موضوع تابلو می‌تواند با توجه به نوع سبک، متفاوت باشد. مثلا یک منظره و طبیعت در طراحی مدرن با کلاسیک تفاوت دارد. البته شاید بتوان گفت که نوع طراحی یک فضا می‌تواند به ما در خرید تابلو مورد نظر کمک کند. بنابراین اولین قدم برای انتخاب یک عنصر تزئینی، توجه به نوع دکوراسیون داخلی است. یکی از تصاویر بسیار پرکاربرد در طراحی فضا، طرح‌هایی مانند گل و گیاه است. این موضوع را می‌توانیم در بیشتر آثار چاپی مانند انواع تابلو مشاهده کنیم. برای چاپ نیاز به دستگاه‌های پیشرفته است. به این علت که در صورتی که طرح مورد نظر کیفیت کافی را نداشته باشد، نمی‌توان از آن برای جذابیت یک مکان استفاده کرد. کیفیت می‌تواند روی قیمت تابلو موثر باشد. اما به شما توصیه می‌شود در هنگام انتخاب یک اثر چاپی، به نوع چاپ دقت کنید. برای انتخاب مکان نصب این عنصر می‌توانید از استانداردهای موجود در معماری استفاده کنید. انتخاب یک مکان مناسب می‌تواند موجب ایجاد تعادل در یک فضا شود.

 تابلو دیواری

جدیدترین تابلو دیواری با سبک مدرن

هر ساله طرح‌های بسیار متنوعی از انواع تابلو چاپی به بازار ارائه می‌شود. این طرح‌ها را می‌توانید بر اساس سلیقه‌ی خود در بخش‌های مختلف یک ساختمان، به کار ببرید. مثلا تابلو دیواری معمولا دارای سبک‌های متنوع است. در آثار جدید تصاویری که تا کنون برای مکان‌های دیگر استفاد نشده اند، ارائه می‌شوند. استفاده از این نوع طرح ها می‌تواند جلوه‌ی زیبا و خاص به مکان مورد نظر ببخشد. مدرنیته در هنرهای مختلف از جمله معماری و نقاشی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. این دو هنر با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند. ما از انواع تابلو برای پوشش‌ دیوارها در یک فضای معماری استفاده می‌کنیم. طرح‌های لوکس، شیک و لاکچری اغلب با توجه به مد روز طراحی می‌شود. امروزه طرح‌هایی توسط هنرمندان نقاش با استفاده از ورق طلا اجرا می‌شود. این نوع آثار با استقبال مخاطبان مواجه شدند. معمولا در این آثار از ترکیب رنگی طلایی، مشکی یا سفید استفاده می‌شود. در دوره ای نیز تابلو دکوراتیو چشم زخم بسیار مورد استفاده قرار گرفت. در واقع می‌توان گفت این مد هر سال در حال تغییر است و شما می‌توانید برای خرید تابلو آن را مد نظر قرار دهید.

مرکز خرید تابلو دیواری در تهران

فروشگاه‌ها و مراکز بسیار زیادی نسبت به فروش تابلو دیواری اقدام می‌کنند. معمولا آثار چاپی از طریق اینترنت نیز قابل خریداری هستند. به این صورت که با مراجعه به سایت می‌توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. مرکز خرید تابلو دیواری در تهران و شهرستان‌ها نیز اغلب به صورت آنلاین خدمات خود را ارائه می‌دهد. انواع تابلو با طرح‌های جدید و زیبا در این مراکز به مخاطبان ارائه می‌شوند. در گذشته برای خرید یک محصول نیاز به طی کردن مسافت‌های طولانی بود. اما با ورود اینترنت برای خرید کالاهای مختلف، این مشکل نیز تا حدودی بر طرف شد. رضایت افرادی که از این طریق کالای مورد نظر را خریداری کرده اند، نشان می‌دهد این نوع خرید اینترنتی نتایج مناسبی داشته است. طرح چاپ شده روی بوم می‌تواند شامل مناظر طبیعی، مناظر شهری، طبیعت مانند آبشار، کوه، جنگل و … باشد. همین طور می‌توان برای اجرای این آثار از طرح‌ های گرافیکی استفاده کرد. این نوع طرح‌ها را می‌توانید از میان انبوه تصاویر خلق شده توسط طراحان، انتخاب کنید. معمولا از تصاویر فانتزی برای انواع تابلو با این سبک استفاده می‌شود. گاهی نیز از عکس برای اجرای این نوع عناصر استفاده می‌شود.

تابلو دیواری

تابلو دیواری برای یک دکوراسیون با سبک کلاسیک

امروزه کمتر کسی از شیوه کلاسیک برای طراحی فضا استفاده می‌کند. اما این سبک یکی از شیوه‌های طراحی فضای داخلی است که هنوز طرفداران خاص خود را دارد. طبیعتا تابلو دیواری نیز باید با نوع چیدمان در این نوع طراحی، هماهنگی داشته باشد. اغلب انواع تابلو دکوراتیو کلاسیک با موضوعات مذهبی، داستان‌ها و روایات تاریخی ترسیم شده اند. البته این موضوعات مربوط به آثار نقاشان معروف اروپایی است. امروزه نیز با توجه به نوع طراحی این نوع آثار، از موضوعات امروزی با شیوه کلاسیک برای اجرای انواع تابلو استفاده می‌شود. قیمت تابلو به هیچ عنوان بستگی به نوع سبک آن ندارد. شما می‌توانید سبک‌های متنوع را با قیمت‌های یکسان تهیه کنید. البته ابعاد می‌تواند روی میزان هزینه‌ی پرداختی تاثیراتی داشته باشد. شما می‌توانید از یک تصویر با ابعاد بزرگ در یک فضای وسیع استفاده کنید. هماهنگی، تعادل و تناسب از اصول مهم در هنگام خرید تابلو هستند. عدم توجه به این نکات می‌تواند موجب ایجاد تاثیرات بصری معکوس شود. به گونه ای که فضای مورد نظر نه تنها زیباتر نشود، بلکه موجب ایجاد آشفتگی ذهنی در مخاطب شود. انتخاب مکان نصب یک تابلو کلاسیک نیز می‌تواند بر اساس استاندارد‌ ها انجام شود.

عوامل تاثیرگذار روی قیمت تابلـو

تابلو چاپی معمولا دارای قیمت های متنوعی است. شاید بتوان گفت تنها عامل در تعیین قیمت، سایز و ابعاد بوم است. به همین دلیل شما می‌توانید برای صرف هزینه‌ی کمتر، بوم با ابعاد کوچک تر را انتخاب کنید. همین امر موجب می‌شود که در میزان هزینه‌ها برای طراحی فضا کم شود. فروش تابلو می‌تواند نشان دهنده‌ی کیفیت و زیبایی یک اثر باشد. اما بهتر است یک طرح خاص و منحصر به فرد را برای نصب در فضا انتخاب کنیم. گاهی برخی تصمیم می‌گیرند برای ایجاد فضای متفاوت، از طراحی سنتی استفاده کنند. در فرهنگ ایرانی، نوع طراحی بسیار زیبا برای اجرا در انواع ساختمان وجود دارد. یک تابلو می‌تواند هماهنگ با این نوع طراحی انتخاب شود. در این نوع دیزاین از المان‌های سنتی استفاده می‌شود. مثلا در انتخاب مبلمان کوسن سنتی خریداری می‌شود. این نوع طراحی در صورتی که اصولی انجام شود، بسیار آرامش بخش خواهد بود. شما می‌توانید یک تابلو دکوراتیو با سبک سنتی نیز برای آن انتخاب کنید. نوع طرح روی قیمت تابلو تاثیری ندارد. انتخاب موضوع یک اثر چاپی می‌تواند بر عهده‌ی مخاطب باشد. البته انواع طرح‌های آماده نیز در دسترس است. اما در اکثر مواقع مخاطب ترجیح می‌دهد طرح مورد نظر را سفارش دهد.

استفاده از تابلـو برای طراحی اتاق کودک

اتاق کودکان نیز مانند سایر بخش‌های یک واحد مسکونی، نیاز به طراحی دارد. شاید بتوان گفت طراحی این فضا از سایر بخش‌ها مهم تر است. زیرا نوع طراحی و چیدمان تاثیر مستقیمی بر ذهن کودک خواهد داشت. نصب یک تابلو آموزشی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای این بخش باشد. استفاده از تصاویر کارتون‎‌ها و شخصیت‌های کارتونی معروف نیز برای چاپ روی تابلو دیواری، بسیار مناسب است. رنگ‌های شاد و طرح‎هایی مناسب با سن کودک می‌تواند روی ذهنیت وی تاثیر مثبتی داشته باشد. البته والدین باید برای این کار از طراحان و معماران کمک بگیرند. طراحی یک فضا می‌تواند طبق اصول مشخصی انجام شود. این اصول توسط طراحان و معماران برای طراحی یک فضا انجام می‌شود. دیدن آثار هنری و یا آموزشی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی خلاقیت و نو آوری کودکان داشته باشد. در این مورد حتما باید انواع تابلو طبق اصول گفته شده انتخاب شوند. رنگ، نوع طرح و … می‌تواند همگی روی کیفیت بصری فضا تاثیرگذار باشند. بسیاری از والدین در همان ابتدای تولد کودکان برای آن‌ها اتاق خاص با طراحی مناسب در نظر می‌گیرند. فروش تابلو کودک امروزه به دلیل تاکید روانشناسان روی آن، بسیار بیشتر از گذشته شده است.

نظرات