راه حل ویژه و رایگان برای مشکلات کسب و کار شما!

0

با رشد و گسترده شدن تجارت در دنیای امروز کسب و کار ها نیز بسیار تغییر کرده و در راه رسیدن به اهدافشان با مشکلات و چالش های متفاوتی روبرو هستند. آشنا نبودن با این مشکلات، موانع و چالش ها می تواند به کسب و کار آسیب برساند. در ادامه بیشتر با برخی از این مشکلات آشنا می شویم.

 مشاوره کسب و کار

آشنایی با رایج ترین مشکلات کسب و کار ها

این که مدیریت یک کسب و کار احساس فوق العاده خوبی دارد که یک واقعیت انکار ناپذیر است. اما همیشه مسئولیت های بزرگی بر عهده مدیران وجود دارد که حتی در کسب و کار های کوچک به یک مسئله پیچیده تبدیل شود. برای موفقیت و تحت کنترل داشتن کسب و کار باید این مشکلات و چالش ها را شناخته و راه حل هایی برای آن ها داشته باشید. . بهترین راه عبور از این چالش ها و مشکلات استفاده از یک مشاور کسب و کار است.  برخی از مشکلات کسب و کار ها به شرح زیر است:

مشکلات فروش: ریزش مشتری

اگر شما نیز با مسئله ریزش مشتری روبرو هستید باید گفت که تنها نیستید و این یکی از مشکلات رایج در کسب و کار ها است. ریزش مشتری به آن دسته از مشتریانی اشاره دارد که در مدت زمان مشخصی به استفاده از محصول یا خدمات کسب و کار شما پایان می دهند.

نحوه محاسبه ریزش مشتری

ریزش مشتری که به عنوان کاهش مشتری نیز شناخته می شود معمولا با تقسیم تعداد مشتریانی که در یک دوره خاص کسب و کار شما از دست داده بر تعداد کل مشتریانی که در آن دوره شروع کرده اید محاسبه می شود.

مشاوره کسب و کار

دلایل ریزش مشتری

دلایل ریزش مشتری برای هر کسب و کاری متفاوت است. دلایل این مشکلات معمولا شامل موارد زیر است:

۱٫ قیمت

رایج ترین دلیل برای ریزش مشتری قیمت است. طبیعی است که اگر مشتریان راه حلی به صرفه تر را برای خود پیدا کنند از کسب و کار شما دست بکشند.

۲٫ تناسب بازار و محصول

یکی دیگر از دلایل رایج برای ریزش مشتری معمولا تناسب ضعیف بازار و محصول است. اگر فروشندگان برای رسیدن به فروش و جذب مشتری بیشتر انگیزه نداشته باشند مشتریان پس از مدتی از خرید خود منصرف می شوند

۳٫ تجربه مشتری

اگر مشتریان در ارتباط با جنبه های مختلف برند مانند بازاریابی، پشتیبانی و… تجربه خوبی نداشته باشند احتمال زیادی وجود دارد که از کسب و کار شما دست بکشند. مشتریان معمولا مشتاق کسب و کار هایی هستند که از آنها پشتیبانی و قدردانی می کنند.

کاهش ریزش مشتری

  • تکیه به بهترین مشتریان
  • پویشگر بودن از طریق ارتباطات
  • برای رسیدن به مشتریان جدید یک نقشه راه داشته باشید
  • از مشتریان خود درخواست بازخورد کنید
  • در هنگام ریزش، آن را تجزیه و تحلیل کنید
  • ایجاد فضای رقابتی

سخن آخر در مورد مشکل ریزش مشتری

ریزش فروش و مشتری میتواند به هر کسب و کاری آسیب های جدی برساند تنها زمانی می توانید مسیر کسب و کار خود را تغییر دهید که از یک مشاور کسب و کار برای تحلیل دقیق کسب و کار خود استفاده نمایید

مشکلات مالی و حسابداری: مشکل کمبود نقدینگی

جریان نقدینگی به معنای مقدار خالص پول نقد است. در واقع مقدار پولی که وارد کسب و کار می شود به معنای ورودی و پولی که هزینه می شود حکم خروجی را دارد. کسب و کار ها معمولا با فروش کالا و خدمات، سرمایه گذاری و… کسب درآمد می کنند اما یکی از مشکلات اصلی در کسب و کار ها کمبود نقدینگی است که می تواند هر کسب و کاری را دچار بحران کند

دلایل اصلی بروز مشکلات نقدینگی

مشکلات نقدینگی معمولا به دلایل زیر اتفاق می افتد

  1. اولین مشکل و اصلی ترین مشکل برای بروز مشکلات نقدینگی را می توان درآمد کم دانست
  2. دومین مشکل برای مشکل نقدینگی که در ایران بیشتر به چشم می خورد، پرداخت دیرهنگام یا عدم پرداخت مشتریان است
  3. سومین دلیل نیز که یک مشکل اساسی است، افزایش مخارج و هزینه هاست. یعنی بیشتر بودن هزینه ها از درآمد.

ریشه یابی

کسـب و کار هایی که تازه کار خود را شروع کرده باشند عموما با درآمد کم و یا حتی صفر روبرو هستند اما مشکلی که وجود دارد، پابرجا بودن هزینه ها حتی در شروع کار است. اما اگر کسـب و کار شما تازه شروع به کار نکرده است این مشکل معمولا به دلیل عدم تحلیل درس و دقیق گزارشات مالی کسـب و کار و عدم برنامه ریزی برای آن مخارج ایجاد می شود. کسـب و کار هایی که با این مشکل روبرو هستند معمولا بدون تعیین بودجه و بدون برنامه پیش رفته و در نهایت با هزینه های زیاد روبرو می شوند

مشاوره کسب و کار

پیامد های کمبود نقدینگی

هزینه های بالا و نقدینگی پایین می تواند منابع مالی کسـب و کار را به اتمام رسانده و کسب و کار را حتی در مسیر ورشکستگی قرار دهد.

مشکلات منابع انسانی : بهره وری پایین

برخی مواقع در کسـب و کار ها ممکن است به نظر برسد که کار زیادی انجام می دهید اما در نتیجه کار خاصی انجام داده نشده است. این به معنای وجود مشکل بهره وری پایین در کسـب و کار است

ریشه یابی

برای حل مشکل پایین بودن بهره وری باید ابتدا آن را ریشه یابی کرد تا بدانیم چه عواملی باعث آن می شود که پرسنل ما تلاش مفیدی نداشته باشند. برخی از دلایل ایجاد بهره وری پایین به شرح زیر است

دلیل اول: نداشتن اولویت بندی

اولین مشکل در ایجاد بهره وری پایین نداشتن اولویت برای منابع انسانی است. برخی مواقع ممکن است پرسنل کار زیادی انجام دهند اما نداشتن اولویت برای کار های مهم باعث می شود تا بهره وری و اثر گذاری پایین بیاید

دلیل دوم: نبود فضای مناسب

تحقیقات نشان داده است در محیط های باز اداری که در آن ها پارتیشن بندی وجود ندارد کارایی و بهره وری به شدت پایین می باشد دلیل این مشکل هم این است که نبود پارتیشن می تواند باعث حواس پرتی کارکنان شود.

مشکل منابع انسانی: استخدام

استخدام گاهی ممکن است برای مدیران و کارآفرینان به یک کابوس تبدیل شود. گاهی ممکن است حتی پس از بررسی رزومه ها باز هم فردی را که از تخصص کافی برخوردار نیست استخدام کنیم.

مشکل استراتژی: مدیریت زمان

یکی از بزرگترین مشکلات برای مدیران و کارآفرینان تازه کار و جدید مدیریت و مدیریت زمان است. مدیران برخلاف دیگران باید مراقب همه چیز باشند. اما راه حل آن چیست؟ برای رفع این مشکل باید گفت بهتر است یا از یک مشاور کسـب و کار کمک گرفته یا این که مهارت های خود را در زمینه مدیریت زمان افزایش دهید.

مشکل بازاریابی: استراتژی بازاریابی

مدیران ممکن است با بهترین استراتژی هایی که برای محصولشان وجود دارد آشنا نباشند. هدف این استراتژی این است که بازگشت سرمایه را به وسیله بازاریابی موثر به حداکثر برسانیم.

مشاوره کسب و کار

راه حل مشکلات

شما نیز در کسـب و کار خود قطعا هر روزه با مشکلاتی ریز و درشت درگیر هستید، برخی از این مشکلات را می توانید خودتان یا با کمک اطرافیان حل کنید. اما برخی از آن نیاز به یک مشاور متخصص و با تجربه دارد. دستیار مشاوره کسب و کار در وبسایت kasebyaar.com می تواند با انالیز کسـب و کار شما، برای پیدا کردن مشکلات و رفع آن ها به شما کمک کند.

نظرات