قفسه پانل و پالت راک نو بهتر است یا دست دوم؟

0

قفسه پانل راک و همینطور قفسه پالت راک یکی از انواع قفسه بندی ها بوده که هر یک دارای کاربردها و مزایایی می باشند. همانطور که مطلع هستید، قفسه بندی در انبارها از هزینه بالایی برخوردارند، از این جهت بسیاری از افراد برای کاهش هزینه های خود از قفسه فلزی دست دوم استفاده میکنند.

اما سوالی که وجود دارد این است که آیا استفاده از قفسه بندی های دست دوم درست است یا خیر؟ آیا استفاده از قفسه پانل و پالت راک دست دوم بهتر است یا نو؟

در این گزارش که توسط کارشناسان ما در مجموعه فضاسازان امین تهیه شده است، در نظر داریم تا به پاسخ تمام سوالات شما در خصوص قفسه های نو یا دست دوم به ویژه در خصوص قفسه های پانل و پالت راک بپردازیم. با ما همراه باشید.

قفسه بندی پانل راک و ویژگی های آن

برای راه اندازی سیستم قفسه بندی در همه جای دنیا شما باید به بهینه سازی انبار و مقاومت آن توجه نمایید. این موضوع مورد توجه مدیران در سازمان ها نیز می باشد که با صرف هزینه ی مناسب بتوانند بهترین و مقاوم ترین تجهیزات را برای راه اندازی انبار خود تهیه کنند. یکی از انواع قفسه بندی ها، قفسه بندی پانل راک می باشد که به آن Shelving Rock Pancls نیز گفته می شود. این انبار به صورت دستی تجهیز می شود و برای ذخیره سازی مواد اولیه و محصولات استفاده می گردد.

قفسه بندی

کاربردها و ویژگی های قفسه بندی پانل راک

ویژگی های قفسه بندی پانل راک فضاسازان امین

فضاسازان امین با مشاوره، طراحی و اجرای قفسه بندی پانل راک در انواع مختلف با بهترین قیمت خرید و فروش به شما کمک می‌کند تا از فضای انبار خود بهترین و مناسب ترین بهره برداری را بکنید. قفسه بندی پانل راک دارای ویژگی ها و مشخصاتی است که در ادامه برخی از آن ها را ذکر کرده ‌ایم:

  • قابلیت استفاده در انبارهای ملزومات، قطعات یدکی، ابزار‌ها و انبارهای میانی تولید را دارا می ‌باشد.
  • طراحی شده جهت بارهای پرحجم با وزن متوسط و سنگین و با قابلیت بارگذاری به صورت دستی یا لیفتراک مخصوص.
  • قفسه بندی پانل راک از فریم ‌های پیچ و مهره‌ای و بازوهای افقی با قابلیت اتصال کلیپی و کفپوش مخصوص برای پوشش طبقات و تمامی دهانه ‌ها تشکیل شده و عمق و ارتفاع آن قابل تغییر بوده و به صورت ردیف ‌ها ی تک و دوبل در چندین طبقه قابل اجرا می ‌باشد.
  • فریم ‌های قفسه بندی پانل راک از اتصال ستون‌ ها و بادبند‌ های افقی و مورب و بیس پلیت کف تشکیل می ‌گردد که در عرض ‌ها و طول های مختلف تولید و معمولاً فریم‌ های وسط هر ردیف به صورت مشترک می‌ باشد.
  • بازو‌ها از مقاطع رول فرمی تولید و کلیپ آن دارای ۴ یا ۵ ناخن می ‌باشد که با جوش CO۲ به بازو متصل و برای بارگذاری‌ های مختلف و دهانه ‌های متفاوت طراحی و اجرا می ‌گردد این بازو‌ها به گونه‌ ای طراحی گردیده که امکان تنظیم فواصل عمودی طبقات به سهولت امکان پذیر می ‌باشد.
  • پوشش کف طبقات این نوع قفسه بندی از نوع کفپوش مخصوص (پانل راک) می ‌باشد که بر روی بازو‌ها (بدون پیچ و مهره) به تعداد مناسب و متناسب با عرض فریم تعبیه می ‌گردد.
  • محاسبات تحمل وزن بازو‌ها و کفپوش‌ ها براساس بار یکنواخت و گسترده (KG/M ۲) و با توجه به نیاز مشتری و تعاریف انجام شده برای هر طبقه انجام می ‌گیرد.

قفسه بندی پالت راک و ویژگی های آن

قفسه بندی پالت راک یا Pallet Shclving Rock یکی از متداول و بهترین سیستم قفسه بندی برای محصولات و کالا های سنگین و حجیم می باشد. این قفسه بندی به صورت پالت یا پالت دیواره دار ساخته می شود و اقلام و کالا ها توسط ماشین های حمل بار مثل لیفتراک، عملیات گذاشت و برداشت انجام می شود. به طور کلی از این نوع قفسه بندی برای ذخیره سازی محصولات و کالاهای سنگین و نیمه سنگین استفاده می شود.

ویژگی های قفسه بندی پالت راک

  • سیستم های قفسه بندی پالت راک قابلیت استفاده در انبارهای محصول، مواد اولیه و مواد نیم ساخته را دارا می ‌باشد.
  • سیستم بارگذاری و تخلیه در قفسه بندی پالت راک By order است.
  • طراحی ابعاد راهرو‌ها با توجه به نوع لیفتراک و مشخصات ابعادی آن صورت می‌ گیرد.
  • قابلیت چیدمان به صورت تک پالت، ۲ پالت و یا ۳ پالت در کنارهم را دارا می ‌باشد.
  • استفاده صحیح از فضا‌ها نسبت به سطح انبار.
  • قفسه بندی پالت راک از فریم‌ های پیچ و مهره ‌ای و بازوهای افقی با قابلیت اتصال کلیپی به ستون‌ ها تشکیل شده است.
  • اجناسی که ابعاد ریزی دارند را می توان با استفاده از باکس پالت فلزی پیچ و مهره ای ، تا ارتفاع بسیار کمی به صورت منظم روی هم قرار دهید. با استفاده از پالت فلزی پیچ و مهره ای می توان کالاهای ریز را به صورت فله ای درون باکس ریخته و در انبار نگهداری کرد.

قفسه بندی

کاربردها و ویژگی های قفسه بندی پالت راک

تفاوت قفسه بندی پالت راک با قفسه بندی پانل راک

هر دو نوع قفسه بندی ها برای ذخیره سازی اقلام و کالا های سنگین استفاده می شود تنها تفاوت قفسه بندی پالت راک با قفسه بندی پانل راک، استفاده از کفپوش در طبقات می باشد که در سیستم قفسه بندی پالت راک از کفپوش استفاده نمی شود.

مزیت قفـسه بندی پانل راک و پالت راک نو

از مهم ترین مزایایی که قفسه بندی های نو دارند می توان به تنوع زیاد در انتخاب آن ها اشاره نمود. در هر انبار بسته به نوع محصول نگهداری شده می توان به راحتی قفـسه بندی با ویژگی های مناسب انبار را سفارش داد. کیفیت نیز مزیتی است که تنها در قفـسه بندی ها نو می توان به دنبال آن بود.

سفارش تولید استاندارد قفـسه بندی نو نیز از دیگر مزایای این کار است. علاوه بر آن بیشتر تولید کنندگان محصولات خود را با ارائه کارت گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می نمایند. به همین دلیل در میان دو گزینه قفـسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو گزینه نو مزایای بیشتری دارد.

ویژگی های قفـسه بندی پانل راک و پالت راک دست دوم

اگر به دنبال تهیه قفـسه بندی برای انبار هستید و به انتخاب میان قفـسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو فکر می کنید. باید درباره قفـسه بندی ها دست دوم اطلاعات جامعی به دست آورید. سپس می توانید اقدام به تهیه قفـسه بندی مورد نظر نمایید.از ویژگی هایی که باعث می شود تا در میان قفسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو گزینه نو را انتخاب نمایید معایب قفـسه بندی دست دوم است که به چند مورد اشاره می کنیم.

بیشتر قفـسه بندی های فلزی در صورت نصب و استفاده ممکن است دچار شکستگی و آسیب شده باشند که عدم مهارت در جوشکاری و اتصال امکان بروز آسیب های نا مشخص را در آن ها زیاد می کند. همچنین تهیه قفـسه بندی هایی که بتواند با ابعاد انبار و محصولات نگهداری شده در آن هماهنگی داشته باشد بسیار کم است.

عدم تهیه قفـسه بندی مناسب باعث کاهش فضای مورد استفاده در انبار شده و سطح مورد استفاده تا حدود ۳۰ درصد کم می شود. عدم داشتن گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش نیز از معایب بزرگ قفـسه بندی های دست دوم است. برای همین در پاسخ به این پرسش که قفـسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو کدام بهتر است؟ پاسخ می دهیم قفـسه بندی های نو بهترین و مناسب ترین گزینه برای هر انبار است.

قفسه بندی

قفسه پانل راک و پالت راک نو یا دست دوم بخریم؟

قفسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو

افرادی که از محصولات در انبار نگهداری می کنند و یا در فکر راه اندازی یک انبار برای نگهداری از محصولات مختلف هستند باید ابتدا به فکر تهیه قفـسه بندی برای این محیط باشند. قفـسه بندی های پانل راک و پالت راک بهترین و مناسب ترین نوع قفـسه بندی در انبارهایی است که محصولات سنگین و بزرگ در آن نگهداری می شوند.

اما قفـسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو کدامیک بهتر است؟ برای این که به این سوال پاسخ داده شود باید با ویژگی های قفـسه بندی نو و دست دوم کاملا آشنا بود. در این صورت به خوبی می توان در میان قفـسه پانل و پالت راک دست دوم یا نو مناسب ترین گزینه را انتخاب نمود.

انواع قفـسه بندی با بهترین قیمت را از کجا خریداری کنیم؟

اگر به دنبال خرید انواع قفسه فلزی با کیفیت عالی و قیمت مناسب هستید، ما به شما مجموعه فضاسازان امین (www.fazasazanamin.com) را معرفی میکنیم.

شرکت قفسه بندی فلزی فضاسازان امین با بیش از ۳۰ سال سابقه در امر مشاوره، طراحی، تولید و اجرای انواع قفـسه بندی فلزی پالت و پانل راک، راهرو باریک، پیچ و مهره ای، خود تغذیه (قفسه بندی صنعتی) و … همراه با تجهیزات انبار و با بهره گیری از فناوری روز، ماشین آلات پیشرفته و تکیه بر تجربه متخصصین زبده مفتخر به ارائه طرحی نوین در انباری سازگار و سیستم قفـسه بندی با کیفیتی بر‌تر، به بخش‌های مختلف صنعت کشور و صادرات به خارج از کشور گردیده است.

نظرات