بهترین ایده های کسب و کار جدید | چگونه یک کسب و کار جدید راه اندازی کنیم

0

بهترین ایده های کسب و کار جدید

یکی از دغدغه های ما همواره مسائل مالی و یک شغل خوب بوده و هست. در این بین دو موضوع کلی همواره به صورت چالش برای ما باقی مانده. اول اینکه کدام کسب وکار خوب است و ما باید چه بیزینسی را شروع کنیم. دوم اینکه چگونه بیزینس فعلی خود را رونق دهیم. در این مقاله تمام تلاش ما بر آن شده تا بهترین ایده های کسب وکار برای شروع یک بیزینس جدید را مطرح و در مورد آنها صحبت کنیم. این ایده ها از آخرین تحقیقات و بررسی های میدانی از بازار ایران بوده و با علم به اینکه مخاطبین هدف افرادی با سرمایه کم، مهارت و تخصص اندک و به دنبال راه اندازی یک کسب و کار پرسود هستند جمع آوری شده است.

 ایده های کسب و کار خوب

در ابتدا لازم است به این موضوع اشاره کنم که یک بیزینس خوب نیاز به مدیریت خوب هم دارد. در واقع یک مدیریت صحیح میتواند ضامن موفقیت شغل و کسب و کار شما باشد. پس علاوه بر انتخاب یک ایده مناسب جهت راه اندازی یک بیزینس، باید نحوه مدیریت و توسعه آن را هم فرا بگیرید. بنابراین به تشریح برخی از ایده های ناب میپردازیم و در صورت تمایل برای اطلاع از تمامی ایده ها و اطلاعات تکمیلی میتوانید به سایت سید داود موسوی زاده به عنوان مشاور کسب و کار مراجعه و از مطالب آن بهره مند شوید.

ایده های کسب و کـار خانگی

ایده های کسب و کار خوب

به طور کلی ایده های مطرح شده به دو قسمت تقسیم میشوند. دسته اول ایده های مشاغل خانگی که میتواند برای بسیاری از شما جذاب و موثر باشد.

پرورش قارچ : با توجه استقبال مردم از این محصول میتواند بسیار مناسب باشد. (بسته بندی و نحوه پخش بسیار مهم است)

پرورش ماهی و پرندگان زینتی :  این بیزینس به صورت سینوسی دارای مشتریان بلقوه ای خواهد بود.

پروش گیاهان دارویی و زینتی :  روی آوردن مردن مردم به طب سنتی و استفاده از گیاهان جهت مصارف مختلف این بیزینس را جذاب خواهد کرد.

تولید غذای خانگی :  به دلیل مشغله بالای مردم و همکاری بانوان در کنار آقایان این بیزینس یکی از نیازهای اصلی خانواده ها خواهد بود.

میوه خشک شده :  چه تولید و چه بسنه بندی این صنعت بسیار سود آور است.

تولید عرقیات گیاهی :  همواره مورد استقبال بوده و هست.

تولید محتوا :  رشد کسب و کار ها و سوشال مدیا همواره بستگی مستقیم به این بیزینس دارد. تولید محتوا در ۴ قالب اصلی صوت، فیلم، عکس و متن برای تمامی کسب و کار ها بسیار مهم و حیاتی است. این نکته هم بسیار مهم است که افراد توانمند در این حوزه بسیار کم هستند و داشتن تخصص در این حوزه میتواند زمینه ساز موفقیت های بسیار بزرگی باشد.

مدیریت فضای مجازی :  تعداد صفحه های موجود در اینستاگرام از مرز ۳۰ میلیون هم گذشته و بسیاری از این صفحات با موضوع کسب و کار هستند. اما یک مورد مهم نبود تخصص مدیریت و توسعه این صفحات است.

خدمات مشاوره آنلاین :  فقط کافیست یکی اتاق و یا بخشی از منزل خود را به این موضوع اختصاص داده ودر مورد حوزه تخصصی خود مشاوره آنلاین ارائه دهید. این حوزه ها میتواند در حیطه های بسیاری از جمله مربی ورزشی، ازدواج و طلاق، تربیت کودکان، تحصیل، آموزش مهارت ها، حیوانات، مالیات، رزومه نویسی، گردشگری و … باشد. برای نمونه از این جمله میتوان به مشاور شغلی در اصفهان اشاره نمود. تمامی این موارد جزء ایده های کسب و کار خانگی هستند.

ایده های کسب و کار خوب

موضوع دوم ایده های کسب و کارهای جدید در ایران است که میتواند موجب رشد اقتصادی بسیار بزرگی شود. این ایده ها یا به سرمایه مناسب و یا به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد. گرچه خلاقیت در استفاده از این ایده ها میتواند موجب اتفاقات شگرفی باشد.

صنعت ۳D  : این صنعت با سرعت زیادی در حال رشد و پیشرفت است که از آن در حوزه های متفاوتی استفاده میگردد. سرمایه بالا یکی از موانع ورود به این صنعت است اما سودآوری و درآمد بالا وسوسه انگیز خواهد بود.

ایستگاه های شارژ الکتریکی خودرو :  در آینده ای نچندان دور شاهد این مراکز به جای پمپ های بنزین خواهیم بود.

اپ نویسی :  یکی از حوزه های بسیار استراتژیک و در عین حال پول ساز مبحث اپ نویسی است. اپ نویسی در حوزه های از قبیل کودکان، بازی، شادی آفرینی، خدمات بر اساس GPS، گردشگری، واسته گری، هوشمندسازی، مدیریت دارایی و … میتواند از موارد قابل توجه باشد.

خدمات حوزه دیجیتال مارکتینگ :  تمامی کسب وکار ها برای پیشرفت در این بازار رقابتی نیاز به ایجاد درگاه های قدرتمند فروش دارند. طراحی سایت، سئو و به تازگی VSEO از جمله سکوهای پرتاب به سمت موفقیت برای کسب وکار ها میباشد. توانایی انجام این موارد میتواند زمینه ساز مشاغل سود آوری باشد. به طور مثال شرکت دیجیتال مارکتینگ در اصفهان از جمله این موارد است.

صنایع هایتک : پیشرفت تکنولوژی امری اجتناب ناپذیر است. این فضا هم ایجاد کنند و هم مصرف کننده بسیاری از تخصص ها و مهارت هاست. با این احتساب هم مشاغل جدید خلق و هم بسیاری مشاغل را به جنبش و پیشرفت وا میدارد.

تولیدات منحصر به فرد : پیشرو بودن در هر بیزینسی میتواند عامل موفقیت باشد. تولید اعضاء مصنوعی بدن، تولید محصولات غذایی مصنوعی، ساخت تجهیزات پزشکی و… از جمله کسب و کارهای جدید در ایران است که میتواند بسیار اثربخش باشد.

در صورتی که نیاز به راه اندازی یک بیزینس جدید دارید و یا کسب و کار شما با مشکل روبه رو شده و اهداف مالی شما براورده نمیشود میتوانید با ما در ارتباط باشید.

نظرات