بازیگر نقش کودکی و ۱۲ سالگی حضرت محمد در فیلم محمد رسول الله کیست؟ + بیوگرافی

1

بازیگر نقش کودکی و ۱۲ سالگی حضرت محمد در فیلم محمد رسول الله کیست؟ + بیوگرافی

بیوگرافی امیر حیدری بازیگر نقش کودکی و ۱۲ سالگی حضرت محمد در فیلم محمد رسول الله کیست؟ + عکس ها و سوابق بازیگری و عکس های بزرگسالی و جدید امیر حیدری (علیرضا حیدری) بازیگر نقش کودکی و نوجوانی و ۱۲ سالگی حضرت محمد در فیلم محمد رسول الله به کارگردانی مجید مجیدی و پیج اینستاگرامش را در ادامه در این صفحه ببینید.

بازیگر نقش کودکی و 12 سالگی حضرت محمد در فیلم محمد رسول الله کیست؟ + بیوگرافی

بیوگرافی امیر حیدری بازیگر

امیر حیدری بازیگر نقش کودکی و ۱۲ سالگی حضرت محمد (ص) را در فیلم مجید مجیدی بازی کرده است و در زمان بازی در نقش کودکی حضرت محمد حدود ۱۱ سال داشت و امروز به جوانی برومند تبدیل شده و در مرز ۲۱ سالگی بسر می برد

سوابق بازیگری

امیر حیدری قبل از فیلم حضرت محمد ص اصلا تجربه بازیگری نداشته و برای اولین بار جلوی دوربین مجید مجیدی رفت.

او درباره بازی در این نقش بزرگ و مهم گفته: احساس می‌کنم من و عوامل این فیلم انگار از طرف خدا و پیامبر (ص) دعوت شدیم

مجیدی وقتی فیلم تست مرا دید، گریه کرده بود و به نظرم پدر و مادرم کار نیکی کرده بودند که این نقش به من رسید

حدود سه سال و نیم درگیر فیلمبرداری بودیم و از بازی بازیگر نقش ابولهب بسیار لذت بردم.

فیلم «محمد رسول‌الله» به کارگردانی مجید مجیدی است که در سال ۱۳۹۴ اکران شد.

بیوگرافی امیر حیدری بازیگر نقش 12 سالگی حضرت محمد در فیلم محمد رسول الله

بازیگر نقش ۱۲ سالگی حضرت محمد در فیلم محمد رسول الله کیست؟

او گفته درباره چگونگی انتخاب برای نقش ۱۲ سالگی حضرت محمد ص گفته: ما در شهرستانی در اردبیل زندگی می‌کردیم و انتقال ما از آنجا به تهران نیز از شگفتی‌ها و برکت فیلم مجیدی بود.
یعنی پدر من چند سالی بود که قصد مهاجرت به تهران را داشت، اما هر بار بنا به دلایلی زمینه فراهم نمی‌شد اما مثل اینکه قرار بود من برای بازی در فیلم محمد رسول‌الله انتخاب شوم و خانواده من بدون مشکل به تهران بیایند.

ده سالم بود و روز ورود ما به تهران روز اول مدرسه بود که به خاطر خستگی پدرم تمایل نداشت، آن روز را به مدرسه بروم اما رفتم.

بعد از گذشت یک‌ماه دستیار مجیدی یعنی حسن نجفی به مدرسه ما آمدند و بین بچه‌ها به دنبال چهره‌هایی که شبیه عکس حضرت محمد (ص) بود، می‌گشتند چون با کت و شلوار وارد کلاس شدند فکر کردم از طرف آموزش و پرورش برای بررسی کلاس‌ها آمدند.

بازیگر نقش کودکی و 12 سالگی حضرت محمد در فیلم محمد رسول الله کیست؟ + بیوگرافی امیر حیدری بازیگر با عکس های بزرگسالی

به این جهت زیاد توجه نکردم. نجفی به محض ورود به کلاس چشمش به من خورد و من را صدا کرد و پیش بابک نبی‌زاده (عکاس) برد و از من عکس گرفتند و رفتند. فقط گفتند که پروژه‌ای است به کارگردانی مجید مجیدی.

بعد از گذشت یک ماه نبی‌زاده به ما زنگ زد و گفت که برای تست به برج اسکان بروم. در آنجا ۳ نفر بودیم و بعد از تست گریم و بازیگری که با فیلمبرداری همراه بود به خانه برگشتم.

فیلمم را به مجیدی نشان داده بودند، می‌گویند وقتی فیلم را دیده حالت گریه به او دست داده و گفته که این خودشه و دنبال همین می‌گشتم.

زمانی که به من گفتند قرار است نقش حضرت محمد (ص) را بازی کنم؛ چون بین تمام پیامبران و امامان از همه بیشتر دوستش دارم و در خصوص زندگی این حضرت اطلاعات وسیعی داشتم و دارم، اما الآن اگر بخواهم حس و حالم را توصیف کنم، بسیار سخت است و نکته جالب و قابل تأمل انتخاب شدن من بین آن همه بچه خوش‌تیپ، خوش رو و … بود.

بازی در کرکتر منفی

بعد از بازی برای این نقش مهم، محدودیت دارد که هر نقشی به خصوص کاراکترهای منفی را بازی کنم. منظورم از منفی آنهایی است که منفور هستند و مخاطب آنها را پس می‌زند. به عنوان نمونه حسن نجفی نقش کاراکتر منفی را برای من در نظر گرفته بود که بازی نکردم.

بعد از پروژه محمد رسول‌الله پیشنهاد سینمایی داشتم که هیچکدام به قطعیت نرسید.

دوره های آموزش بازیگری

قبل از بازی در فیلم در کلاس‌های کاظم سیاحی و زیر نظر او شرکت کردم و آموزش‌های لازم را دیدم، اما انگار در راه رفتن بیشتر از بیان دیالوگ‌ها به نتیجه مطلوب رسیدم. آقای مجیدی هم برای رسیدن به نقش و جلوی دوربین به من کمک‌های فراوانی کرد.

1 دیدگاه در “بازیگر نقش کودکی و ۱۲ سالگی حضرت محمد در فیلم محمد رسول الله کیست؟ + بیوگرافی

  1. سعید فرهادی گفت:

    ماشاالله قدامام ددمتگرم پایه یک بالاترین جهان محمد رسول‌الله گریه خدادوست دارم عمر فقطخدا روزمین مال خدابدن مال خدا دنیاجهان خدا قدرت جهان

نظرات