اشتباهات رایج به هنگام خرید بلیط هواپیما و راه های پیشگیری از آن

1

گاهی اوقات ممکن است بسیاری از افراد در هنگام خرید بلیط هواپیما و رزرو آن دچار خطا و اشتباه بشوند. برخی از این خطاها جبران‌پذیر و برخی دیگر غیرقابل جبران است و احتمال دارد هزینه‌های زیادی را برای مسافران در پی داشته باشد.

 خرید بلیط هواپیما

در این مقاله به بررسی خطاها و اشتباهات رایج به هنگام خرید بلیط هواپیما می‌پردازیم تا بتوانیم خسارت‌های ناشی از این اشتباهات را که به مسافران وارد شده است تا حد امکان کاهش دهیم.

به روز و زمان رزرو بلیط توجه کنید

در روزهای آخر هفته، آخر ماه و آخر سال قیمت بلیط و انواع تور مسافرتی افزایش پیدا می‌کند. یکی از اشتباهات رایج مسافران این است که خرید بلیط خود را به این روزها موکول می‌کنند. اگر سفر شما کاری و یا ضروری نیست، حتماً اوایل یا اواسط هفته، ماه و سال را جهت سفرکردن انتخاب کنید تا هزینه کمتری برای سفر خود پرداخت کنید. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بهترین زمان برای خرید بلیط‌های هواپیما هستند زیرا تقاضا برای آن‌ها کمتر است و قیمت نهایی آن ها نیز کاهش یافته است.

کوکی‌های مرورگر را حذف کنید

اگر می‌خواهید به صورت اینترنتی بلیط برای سفر خود خریداری کنید، حتماً پیش از اقدام به این کارکوکی‌های مرورگر خود را پاک کنید. زیرا برخی از دستگاه‌ها کوکی‌های مربوط به خرید قبلی را ذخیره می‌کنند و این امر می‌تواند برای خرید بعدی مشکل‌ساز شود. اگر از کامپیوترهای غیرشخصی نیز برای خرید بلیط هواپیما تهران استفاده می‌کنید، قبل از این کار، کش و کوکی مرورگر را حذف کنید. این کار را پس از اتمام خرید نیز انجام دهید تا افراد دیگر نتوانند از اطلاعات بانکی و محرمانه شما سواستفاده کنند. اگر با نحوه پاک کردن کوکی و کش مرورگر خود آشنایی ندارید می‌توانید از دکمه‌های Ctrl+Shift+N در مرورگر کروم استفاده کنید تا یک صفحه بدون کوکی برای شما باز شود.

تمامی فرودگاه‌های جایگزین را در نظر بگیرید

اگر به دنبال خرید بلیط برای مسافرت‌های خارج از کشور هستید، حتماً فرودگاه جایگزین را در نظر بگیرید. شهرهای بزرگ اغلب برای رفت و آمد تنها یک فرودگاه را در نظر نمی‌گیرند و از چند فرودگاه مختلف استفاده می‌کنند. در لیست پروازها به مقصد، تنها به دنبال نام یک فرودگاه نباشید و حتماً تمامی اسامی را بررسی کنید تا فرودگاه‌های جایگزین را نیز مشاهده کنید. در غیر این صورت ممکن است بلیط هواپیما ارزان را هم از دست بدهید. برای جلوگیری از این خطا، اگر بلیط خود را اینترنتی خریداری می‌کنید، در سایت فروش بلیط، از فیلترهای مربوط به فرودگاه استفاده کنید.

بلیط خود را از سایت‌های معتبر خریداری کنید

اولین قدم در خرید بلیط برای سفر مراجعه به مراکز و سایت‌‎های معتبر است. هنگامی که به دنبال خرید بلیط ارزان هواپیما هستید، ممکن است با سایت‌های مختلفی روبه‌رو شوید. حتماً از معتبر بودن این سایت‌ها مطمئن شوید. سایت‌های معتبر پشتیبانی‌های قوی دارند و به راحتی می‌توانید با آن‌ها ارتباط بگیرید. یکی از بهترین سایت‌ها برای خرید انواع بلیط هواپیما، سفرمارکت است. سفرمارکت این امکان را در اختیار شما می‌گذارد که بتوانید خدمات صدها آژانس معتبر را در سراسر کشور باهم مقایسه کنید و بهترین بلیط یا تور را خریداری کنید.

خدمات پرواز را در نظر بگیرید

خرید بلیط هواپیما

برخی از شرکت‌ها و آژانس‌های هواپیما خدمات و امکانات بیشتری را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. حتماً به این نکته توجه کنید؛ شاید بتوانید دو بلیط هم قیمت پیدا کنید که یکی امکانات رفاهی بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال همیشه باید به هزینه اضافه بار و میزان بار مجاز ایرلاین‌ها توجه کنید. این مورد در زمانی‌که بلیط هواپیما برای مقصد خریداری می‌کنید در قسمت baggage weight توضیح داده شده است. اگر نتوانستید بخش مربوط به بار مجاز را پیدا کنید و یا در هنگام خرید توضیحی در رابطه با آن داده نشده بود، با پشتیبانی مربوطه تماس بگیرید. میزان بار مجاز در ایرلاین‌های مختلف و پروازهای داخلی و خارجی با هم تفاوت دارد.

ارزان بودن قیمت بلیط را ملاک قرار ندهید

در جستجو برای خرید بلیط ممکن است با مواردی مواجه شوید که بلیط، قیمت بسیار کمی دارد. همیشه توجه به ارزان بودن بلیط درست نیست زیرا در برخی از سفرها نیاز است تا امکانات و خدمات بیشتری در اختیار داشته باشید. به عنوان مثال برخی از بلیط‌ها به این دلیل ارزان هستند که صندلی‌های هواپیما در جایگاه‌های بدی قرار گرفته‌اند یا بسیار ناراحت هستند. در سفرهای طولانی حتماً این نکته را در نظر داشته باشید. صندلی‌های ناراحت موجب خستگی مسافران می‌شود. برخی دیگر از مسائل همچون ساعت پرواز، وعده‌های غذایی داخل هواپیما و … نیز روی قیمت بلیط اثرگذار هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. اما اگر در شرایط مساوی قصد داشتید ارزانترین بلیط هواپیما را بخرید، به کمک موتور جستجو بلیط هواپیما سفرمارکت می‌توانید با یک جستجو ارزانترین بلیط را خریداری کنید.

بلیط لحظه آخری و چارتری را فراموش نکنید

با کمی جستجو بیشتر می‌توانید در بین بلیط‌های ارائه شده بلیط‌های ارزان‌تر چارتری و لحظه آخری را خریداری کنید. تاریخ پرواز این بلیط‌ها بسیار نزدیک است به همین دلیل قیمت آن نیز کمتر از سایر بلیط‌ها است. اگر یک چمدان بسته دارید و همیشه آماده سفر هستید، بررسی بلیط‌‌ها و تورهای لحظه آخری را از دست ندهید. این کار سبب صرفه جویی در هزینه‌های شما می‌شود.

حواستان به دیگر هزینه‌های سفر باشد

گاهی با کمی جستجو می‎‌توانید بلیط ارزان قیمت هواپیما خریداری کنید اما به سایر هزینه‌ها نیز توجه کنید. ممکن است مسافت فرودگاه تا محل اقامت شما زیاد باشد و مجبور باشید کرایه تاکسی زیادی پرداخت کنید. حتماً به این نکات کوچک اما بااهمیت پیش از خرید بلیط برای مقصد مورد نظر دقت کنید.

در خرید بلیط هواپیما عجله نکنید

از لحاظ منطقی باید بلیط رفت و برگشت هواپیما در سفر را با هم خریداری کنید اما اگر در روزهای خلوت سال به مقصد مورد نظر خود سفر می‌کنید، می‌توانید بلیط برگشت را در همان جا خریداری کنید. ممکن است روزانه ده‌ها پرواز از شهری که به آن سفر کرده‌اید به مبدا شما وجود داشته باشد. با این کار می‌توانید قیمت بلیط‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و شاید بلیط ارزان‌تری پیدا کردید.

مقصد مورد نظر را چندین بار چک کنید

این مورد ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما یکی از رایج‌ترین اشتباهات در خرید بلیط هواپیما انتخاب مقصد اشتباه است. مخفف بسیاری از فرودگاه‌ها در سراسر جهان شببه به هم هستند به همین دلیل افراد زیادی آن‌ها با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. برای جلوگیری از وقوع این اشتباه مقصد خود را چندین بار چک کنید.

از قوانین استرداد بلیط آگاه باشید

ممکن است اتفاق‌هایی بیفتد که شما مجبور به لغو سفر خود شوید. در این صورت باید از قوانین مربوط به کنسلی و استراد بلیط آگاه باشید. به همین دلیل پیش از رزرو بلیط این قوانین را مطالعه کنید. به عنوان مثال بلیط‌های چارتری و تورهای لحظه آخری امکان لغو ندارند. اما برای بلیط‌های سیستمی قوانینی جهت استرداد وجود دارد.

سخن پایانی

در حال حاضر هواپیما به یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه سفر تبدیل شده است. این وسیله سرعت بسیار بالایی دارد و بسیار راحت است. بلیط هواپیما به مقاصد مورد نظر را می‌توانید از سایت و یا به صورت حضوری از آژانس‎‌های هواپیمایی خریداری کنید. اشتباهات و خطاهایی زیادی وجود دارد که ممکن است هنگام خرید بلیط با آن‌ها مواجه شوید. در این مقاله به برخی از این اشتباهات و راه‌های پیشگیری از آن‌ها پرداختیم. اما پیشنهاد پایانی ما خرید آنلاین بلیط هواپیما از وبسایت‌های معتبر حاضر در سفرمارکت است.

1 دیدگاه در “اشتباهات رایج به هنگام خرید بلیط هواپیما و راه های پیشگیری از آن

  1. سعیده سعدی گفت:

    خرید اینترنتی بلیط هواپیما در سایت با تخفیف های بی شمارررررررررررر

نظرات