تشخیص قاشق و چنگال خوب

0

قاشق و چنگال در انداز‌ه و نوع‌های مختلف از ابزارهای بسیار پرکاربرد محسوب می‌شوند.

این وسیله‌ای برای پخت و پز، سرو غذا، انتقال غذا از یک ظرف به ظرف دیگر و یا از ظرف به دهان فرد است. طراحی‌‌های مختلف دهنه و دسته این ابزار سبب ایجاد تنوع در آن شده تا هرکس بر اساس نیاز و سلیقه خود آن‌را خریداری نماید. قاشق و چنگال معمولا به‌صورت ست، سرویس و فله‌ای و تکی فروخته می‌شود.

سرویس قاشق و چنگال

تعداد سرویس‌ قاشق و چنگال غذاخوری

سرویس قاشق و چنگال ۶ نفره، سرویس قاشق و چنگال ۱۲ نفره، سرویس قاشق و چنگال ۱۸ نفره، سرویس قاشق و چنگال ۲۴ نفره و سرویس قاشق و چنگال ۳۰ نفره دسته‌بندی سرویس‌ها را تشکیل می‌دهند. تعداد تکه‌های موجود در هر سرویس متفاوت از دیگری است  و این به برند سازنده سرویس بستگی دارد.

اما ست‌های قاشق و چنگال معمولا در اندازه ۶ نفره و تعداد ۱۲ عددی عرضه می‌شوند.

سرویس‌ و ست‌های قاشق و چنگال نقش بسزایی در رفع نیازهای ما در طول روز را دارند که از دیگر نقش‌های مهم سرویس‌های قاشق و چنگال استفاده از آن در سفره‌آرایی است که سبب می‌شود سفره و میز غذاخوری جلوه و جذابیت خاصی داشته باشد.

دلیل اصلی بسیاری از بانوان برای تهیه سرویس‌های قاشق و چنگال، ست و کامل بودن تمام پارچه‌‎‌ها و امکان خرید سرویس قاشق چنگال متناسب با سایر ظروف پذیرایی و آشپزخانه است همچنین خرید سرویس کامل قاشق و چنگال مزیت استفاده از پارچه‌های کاربردی مختلف و ست را برای خریدار به همراه دارد.

خرید سرویس‌های قاشق و چنگال‌های دارای کنسول یا چمدان و سامسونت سبب حفظ و نگهداری پارچه‌های سرویس از ضربه، گم شدن و گرد و غبار شده و به دوام و طول عمر سرویس‌ کمک خواهد کرد. چمدان‌ها معمولا در دو نوع چوبی و سامسونتی که به صورت رمزدار و دارای روکش آلومینیوم هستند وجود دارد که بسته به سلیقه و نیاز خریدار تهیه می‌شوند.

 

ابزار آشپزخانه

ابزار آشپزخانه به کلیه وسایلی گفته می‌شود که به فرد در تهیه، تدارک و آماده‌سازی مواد اولیه جهت آشپزی کمک می‌کند. ابزار آشپزخانه کار آشپزی و امور مرتبط با آشپزخانه را بسیار آسان ساخته و سبب می‌شوند کارها به سرعت انجام شوند. رنده ۶ گوش، ۴ گوش و تک کاره، بیفتک کوب، آب لیموگیر دستی، دربازکن، سیرله کن انبری، آبکش، الک، گردو شکن، پوست کن، قالب شیرینی پزی، توری کباب پز، تخته ساطور و… از جمله انواع ابزار آشپزخانه محسوب می شوند.

ابزار آشپزخانه در جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند. ابزاری که دارای تیغه هستند معمولا تیغه آن‌ها از فولاد با روکش استیل ساخته می‌شود و دسته‌ی آن ها می‌تواند از پلاستیک مرغوب یا همان استیل ۳۰۴ ضد زنگ و یا چوبی است.

بیفتک‌کوب‌ها نیز از جنس‌ آلومینیوم یا استیل هستند. بهتر است جهت خرید انواع ابزار آشپزخانه با جنس مرغوب و باکیفیت به معتبرترین فروشگاه قاشق و چنگال مراجعه نمایید.

سرویس قاشق و چنگال

قیمت انواع سرویس قاشق و چنگال

قیمت سرویس قاشق چنگال بر اساس جنس، کیفیت، برند و تعداد پارچه های آن مشخص می گردد. بدیهی است که نوسانات ارز نیز بر این مقادیر تاثیرگزار می باشد.

 

برترین برندهای قاشق و چنگال

یکی از راه‌های اطمینان از خرید قاشق و چنگال‌های اصل و باکیفیت خرید محصولات برند است.

شناخت برترین نام‌های تجاری در حوزه تولید و توزیع بهترین نوع قاشق و چنگال با جستجو در سایت‌های اینترنتی و یا پرسش از فروشندگان درباره بهترین برندهای موجود در بازار میسر می‌باشد.

یونیک، ام جی اس، تاکو، زولینگن، رزنتال، نیکولاس، رزنباخ، نیکولمن، اس جی، صنایع استیل، پاشا، ورسا، فیلیکس، برگامو، فلورانس، هانوفر، پالرمو، کوبورگ، دونا، دلمونتی و… از جمله برترین برندها در این حوزه به شمار می‌آیند.

 

رنگ‌بندی قاشق و چنگال

این وسیله پر کاربرد انواع و طرح‌های مختلفی دارد.

رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، هفت رنگ، نیم طلایی، رزگلد، طلایی براق، طلایی مات، نقره ای براق و نقره‌ای مات رنگ‌بندی آن را تشکیل می‌دهند.

و طرح و مدل‌های آن شامل طرح پاپیونی، ساده، ونکوور، مدل وینا، قلب، دونا، میلان، پرنسس، باواریا و طرح ناخنی می‌باشد.

این برندها محصولات خود را از جنس استیل نگیر ۳۰۴ تولید می‌کنند. که ضد زنگ هستند، در برابر ضربه و فشار مقاوم‌اند، در برابر گرما تغییر حالت نمی‌دهند، با مواد اسید و بازی موجود در غذا واکنش نداده و تغییر رنگ نمی‌دهند و سیاه نمی‌شوند.

جنس مرغوب این محصولات سبب شده است که قابلیت شست‌و شو در ماشین ظرف‌شویی را داشته باشند. اما توصیه می‌شود به جای قرص از مایع مخصوص جهت شستشو استفاده شود.

توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خرید اجناس فیک و تقلبی با کیفیت پایین، از فروشگاه‌های معتبر خرید نمایید. همچنین خرید محصولات دارای ضمانت برگشت، تاییدی است بر اصل بودن کالای خریداری شده که در صورت وجود هرگونه عیب و نقص در تکه‌های سرویس بتوانید آن را پس داده یا تعویض نمایید.

سرویس قاشق و چنگال

راه کارهایی برای تشخیص قاشق و چنگال خوب

اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که مایلند هرچند مدت یک‌بار وسایل آشپزخانه و منزل خود را نو کنند و یا درصدد تهیه و خرید جهیزیه برای خود، فرزند و یا اطرافیانتان هستید، بهتر است هنگام خرید قاشق و چنگال راه‌های تشخیص بهترین نوع این محصول را در نظر داشته باشید تا بتوانید خرید خوبی را برای خود رقم بزنید و تا مدت‌ زیادی بدون هیچ دغدغه و نگرانی از قاشق و چنگال استفاده نمایید.

 

  1. جنس قاشق و چنگال

فولاد ضد زنگ یک آلیاژ است (به این معنی که از چندین فلز تشکیل شده است) و در درجه‌های مختلف یا محدوده‌های ترکیبی موجود است. رایج ترین عیار فولاد ضد زنگ مورد استفاده در ظروف مسطح ۱۰/۱۸ ، ۸/۱۸ و ۰/۱۸ است. این اعداد نشان دهنده درصد کروم و نیکل در هر نوع فولاد ضد زنگ است. هر دو فلز به استحکام فولاد می‌افزایند، اما نیکل مقاومت در برابر خوردگی و درخشندگی آلیاژ را افزایش می‌بخشد.

توصیه می‌شود فقط ظروف فولادی ضد زنگ ۱۰/۱۸ یا ۸/۱۸ را تهیه کنید که دارای نیکل بیشتری هستند. از خرید ظروف ساخته شده از فولاد ضد زنگ ۰/۱۸ اجتناب کنید، زیرا حاوی نیکل نیست و بنابراین در برابر خوردگی مقاوم نیست.

  1. بگیر یا نگیر بودن

یکی از راه‌های تشخیص خوب بودن این وسیله کاربردی تست بگیر یا نگیر بودن آن با استفاده از آهنربا است. در حین خرید همراه خود آهنربا داشته باشید؛ زیرا استیلی که ضد زنگ باشد به دلیل وجود نیکل جذب آهنربا نمی‌شود و شما متوجه خواهید شد که جنس مرغوبی خریداری می‌کنید اما چسبیدن آن‌ها به آهنربا به شما نشان می‌دهد که باید در خرید خود تجدیدنظر کنید.

  1. بودجه و هزینه اختصاص داده شده

بهتر است قبل از اقدام به خرید، بودجه اختصاص داده شده خود برای خرید قاشق و چنگال را مشخص نمایید. با اینکار کمک زیادی به خود کرده‌اید چراکه با در نظر گرفتن مقدار بودجه می‌توانید فقط سرویس‌هایی که متناسب با بودجه شما هستند را مشاهده و بررسی کنید و به این ترتیب از اتلاف وقت و انرژی بیشتر جلوگیری کنید و تمرکز خود را روی خرید بهتر بگذارید.

  1. براق و درخشندگی

هرچه در پولیش سرویس و ست قاشق وقت بیشتری گذاشته شود و این کار با دقت بیشتری صورت بگیرد میزان براق بودن و درخشندگی آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود. اما باید توجه داشت که برخی برندها محصولات تولیدی خود را در دو نوع براق و مات تولید می‌کنند که نباید آن را با پولیش بد اشتباه گرفت.

  1. وزن قاشق و چنگال

وزن یکی از آیتم‎‌های مورد توجه در خرید ست و سرویس قاشق است.

وزن این دو ابزار باید به گونه‌ای باشد که استفاده مکرر از قاشق و چنگال حس خوبی را به شما بدهد و شما را از غذا خوردن خسته و منصرف نکند.

وزن قاشق و چنگال بر اساس میل و سلیقه شخصی تعیین و خریداری می‌شود. برخی افراد قاشق و چنگال‌های سنگین را ترجیح می‌دهند و برخی افراد ترجیح می‌دهند از قاشق و چنگال‌های سبک وزن استفاده می‌کنند پس بهتر است در هنگام خرید قاشق و چنگال را دست گرفته و آن‌را از لحاظ راحتی و سهولت استفاده و وزن بررسی نمایید.

  1. نوع بسته‌بندی قاشق و چنگال

قاشق و چنگال به‌صورت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. شما می‌توانید آن‌ها را به‌صورت فله‌ای، ست یا سرویس خریداری نمایید. سرویس‌ قاشق و چنگال معمولا همراه با استند، کنسول چوبی، چمدان‌ چرم یا سامسونت و یا در کارتون عرضه می‌شوند. که خرید هر کدام از آن‌ها به فضای منزل شما برای نگهداری سرویس بستگی دارد.

افرادی که فضای بیشتری در اختیار دارند می‌توانند از قاشق و چنگال‌های کنسول‌دار استفاده کنند و از آن در دکوراسیون منزل استفاده نمایند. اما افرادی که متراژ خانه‌شان کمتر است خرید قاشق و چنـگال همراه با چمدان یا سامسونت را ترجیح می‌دهند. استفاده از کنسول چوبی، چمدان‌ چرم یا سامسونت علاوه بر زیبایی به نگهداری پارچه‌های سرویس و افزایش عمر سرویس کمک می‌کند.

سرویس قاشق و چنگال

  1. پرسش و تحقیق

استفاده از تجربه دیگران و پرسش از آن‌ها و همچنین تحقیق و جستجو برای خرید بهترین نوع سرویس و یا ست قاشق و چنـگال از راه‌های خرید خوب است. افرادی که از این محصولات استفاده کرده‌اند می‌توانند راهنمای خوبی برای خرید شما باشند. از آن‌ها بپرسید که چه برندی را خریداری کرده‌اند، به کدام فروشگاه عرضه کننده محصول مراجعه کنید، رضایت آن‌ها از خریدشان چقدر است، آیا شکل دهنه قاشق و طراحی قاشق و چنـگال استفاده از آن را تسهیل کرده است یا خیر.

نظرات