آیا خرید از سایت‌های خارجی بدون کیف پول ارزی امکان پذیر است؟

0

در این مقاله می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چه روش‌هایی به غیر از خرید و فروش پی پال برای خرید از سایت‌های خارجی وجود دارد و آیا اصلا می‌توان بدون کیف پول ارزی از سایت‌های خارجی خرید کرد؟

یکی از مشکلات متعدد ملت ایران در کنار تمامی مشکلات دیگر، تحریم‌های بانکی و اقتصادی است و بنابراین، ایرانی‌ها برای تبادل وجه با خارج از کشور باید هفت خان رستم را طی کنند!

کیف پول ارزی

یکی از بهترین سیستم‌های انتقال وجه بین‌المللی، پی پال می‌باشد که کاربران داخل خاک ایران را به طور کلی تحریم کرده است. این سیستم انتقال وجه بسیار عالی که با سازمان‌های معتبر بسیاری در سراسر دنیا، از جمله فروشگاه‌های تجاری بزرگ مثل آمازون همکاری دارد، IP ایران را به طور کامل مسدود کرده و حتی اگر با فیلتر شکن نیز موفق به افتتاح حساب ارزی در پی پال شوید، برای استفاده از آن، با مشکلات متعددی مواجه هستید و همواره ممکن است پی پال حساب شما را مسدود کند.

البته سیستم‌های ارزی دیگر مثل وب مانی و پرفکت مانی نیز وجود دارند که با وجود تحریم‌های اقتصادی، امکان تبادل وجه برای کاربران ایرانی را نبسته‌اند. کاربران ایرانی از درون خاک ایران می‌توانند حتی بدون نیاز به ابزارهای تغییر IP، با افتتاح حساب وب مانی و پرفکت مانی، از خدمات این سیستم‌ها استفاده کنند. با این حال، امکان خرید و فروش پی پال، بسیار فراتر از خدمات محدودی است که این دو سیستم تبادل وجه بین‌المللی فرآهم می‌آورند.

از آن‌جایی که بسیاری از سایت‌های خارجی، با پرفکت مانی و وب مانی همکاری ندارند، بسیاری از کاربران ایرانی مجبورند برای بعضی از کارهای خود، با وجود تمامی محدودیت‌ها، به واسطه شرکت‌هایی مثل شرکت خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت، حساب پی پال بسازند و از آن استفاده کنند.

اما چه راه‌های دیگری بدون ایجاد کیف پول ارزی برای خرید از سایت‌های خارجی وجود دارد؟

خرید با مستر کارت یا ویزا کارت

در صورتی که در یک بانک خارج از ایران که تحت تحریم‌های بانکی قرار نداشته باشد، حساب داشته باشید، می‌توانید یک مستر کارت یا ویزا کارت دریافت کنید و حتی زمانی که در ایران هستید، می‌توانید برای پرداخت وجه، از اطلاعات کارت خود استفاده کنید.

حتی اگر در کشورهای خارجی نیز حساب بانکی ندارید، بسیاری از سرافی‌ها در کشور ما موجود هستند که این کارت‌ها را به فروش می‌رسانند. این کارت‌ها به حساب‌های متعلق به صرافی در بانک‌های خارج از کشور متصل هستند و شما می‌توانید با خرید یک مستر کارت و ویزا کارت که به یک حساب خارجی دارای مبلغ پول مورد نیاز شما متصل باشد، خرید خود را انجام دهید.

کیف پول ارزی

خرید از شرکت‌های واسطه ایرانی

اگر واقعا نیاز به خرید از یک فروشگاه خارجی دارید، بعضی از شرکت‌های واسطه ایرانی با داشتن حساب‌های ارزی می‌توانند محصول مورد نظر شما را بخرند و با دریافت مبلغی به عنوان کارمزد، محصول را با قیمت بالاتر، به شما بفروشند. به این ترتیب، شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را از این فروشگاه‌های آنلاین ایرانی خریداری کنید و برای این کار، نیازی به افتتاح حساب و خرید و فروش پی پال ندارید و با یک کارت بانکی داخلی و یک حساب بانکی ایرانی می‌توانید خرید خود را بدون داشتن کیف پول ارزی، انجام دهید.

خرید با استفاده از کیف پول ارز دیجیتال

این روزها، بازار ارزهای دیجیتال بسیار داغ است و خرید و فروش در بسیاری از کشورها با این نوع پول دیجیتالی کاملا رایگان شده است. البته، فعلا سازمان‌های معتبر کمی، این ارزها را به رسمیت می‌شناسند. در صورتی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارید، با داشتن یک کیف پول ارزی، می‌توانید از بسیاری از سایت‌های خارجی خرید کنید. با این حال، این روش نیز قابل مقایسه با خرید و فروش پی پال نیست زیرا همانطور که گفتیم، خدمات پی پال و شرکت‌های معتبر دارای همکاری با این سیستم انتقال وجه بین‌المللی، بسیار گسترده‌تر از امکان خرید با کیف پول ارز دیجیتال است.

کیف پول ارزی

خرید با پرفکت مانی و وب مانی

همانطور که پیش از این گفتیم، امکان افتتاح حساب وب مانی و پرفکت مانی و شارژ حساب با کارت وب مانی برای کاربران ایرانی وجود دارد. البته بسیاری از کاربران، به دلیل عدم تسلط به زبان انگلیسی و مشکلات دیگر، در افتتاح حساب ارزی در این دو سیستم انتقال وجه بین‌المللی نیز مشکل دارند.

شرکت‌هایی واسطه مثل خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت، ضمن افتتاح حساب پی پال و فرآهم آوردن امکان خرید و فروش پی پال برای مشتریان خود، خدمات مرتبط با پرفکت مانی و وب مانی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. اما وب مانی و پرفکت مانی چه امکانات و محدودیت‌هایی دارند؟

امکانات و محدودیت‌های پرفکت مانی

پرفکت مانی به شما امکان می‌دهد که تراکنش‌های بسیار سنگینی را انجام دهید. تنظیمات امنیتی پرفکت مانی کاملا در اختیار کاربر است و سرعت بسیار بالایی برای انجام تراکنش‌ها دارد. با این حال، این سیستم، به شما امکان برگشت یا اصلاح مبادلات را نمی‌دهد و اگر رمز حساب خود را فرآموش کنید، متحمل هزینه‌ای سنگین برای بازیابی آن خواهید شد. از دیگر محدودیت‌های پرفکت مانی می‌توان به عدم پشتیبانی ویزا کارت و مستر کارت از پرفکت مانی اشاره کرد. به علاوه، پرفکت مانی فقط از لار، یورو و بیت کوین پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که شما می‌توانید خرید و فروش پی پال با بسیاری از ارزهای معتبر دنیا، امکان‌پذیر است.

امکانات و محدودیت‌های وب مانی

وب مانی نیز همانند پرفکت مانی، کاربران ایرانی را تحریم نکرده است. این سیستم انتقال بین‌المللی وجه که سرور آن در کشور روسیه قرار دارد، برخلاف پرفکت‌ مانی از ارزهای متنوعی پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری بسیار آسانی دارد. با این حال، محدودیت‌های وب مانی خیلی بیشتر از پرفکت مانی است. شما می‌توانید کیف پول‌های ارزی مختلفی در وب مانی ایجاد کرده و با آن‌ها، خرید کنید.

افتتاح حساب وریفای شده و خرید و فروش پی پال با کمک خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت

همانطور که تا اینجا دیدید، پی پال، بهترین سیستم انتقال وجه بین‌المللی است که به تبعیت از تحریم‌های بانکی ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهد. با این حال، شرکت خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت، بدون هیچ مشکلی و با کارمزدی اندک، امکان افتتاح حساب پی پال وریفای شده را برای کاربران ایرانی فرآهم آورده است.

این شرکت معتبر ایرانی، علاوه بر امکان شارژ حساب با کارت وب مانی، امکان خرید و فروش پی پال را نیز برای مشتریان خودش فرآهم آورده است.

نظرات