بیوگرافی مهرداد ذوالنور گرافیست و همسرش سمیرا مخملباف + عکس درگذشت و سوابق

0

بیوگرافی و سوابق مهرداد ذوالنور گرافیست و همسرش سمیرا مخملباف +عکس ها و علت درگذشت و خانواده و آثار هنری و پیج اینستاگرامش را در ادامه در مجله حرف تازه میخوانید

۲۱ مهر ۱۴۰۰ مهرداد ذوالنور گرافیست و از اعضای انجمن طراحان گرافیک در ۴۸ سالگی بر اثر مسمویت دارویی درگذشت. در ادامه با بیوگرافی و زندگی خصوصی و سوابق مهرداد ذوالنور گرافیست و همسرش و زندگینامه شخصی و خانوادگی و شغلی مهرداد ذوالنور و ماجرای ازدواج و طلاق و سوابق و آثار او را در ادامه از مجله حرف تازه رایگان دانلود کنید

بیوگرافی مهرداد ذوالنور گرافیست و همسرش سمیرا مخملباف + ماجرای درگذشت و آثار

بیوگرافی مهرداد ذوالنور

مهرداد ذوالنور, گرافیست در سال ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد. او از اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک بود و در رویدادهای مختلف مانند دوسالانه طراحان بسته‌بندی ایران، هفته طراحی گرافیک تهران و برگزاری چندین نمایشگاه آثارش حضوری فعالیت داشت. گفتنی است که او دارای مدرک دانشگاهی کارشناسی در رشته گرافیک از دانشگاه آزاد هنر و معماری تهران بود.

همسر مهرداد ذوالنور کیست

او سال ها پیش با سمیرا مخملباف دختر محسن مخملباف ازدواج کرده بود که این ازدواج بعدها به جدایی ختم شد

عکس مهرداد ذوالنور و همسرش سمیرا مخملباف

زندگینامه مهرداد ذوالنور با عکس

مرحوم مهرداد ذوالنور, در شهریور ماه سال ۱۳۵۲ در در یک خانواده فرهنگی ۴ نفره در تهران بدنیا آمد و یک خواهر بزرگتر از خودش دارد.

پدر و مادر مهرداد ذوالنور، فرهنگی بوده و از دبیران با سابقه وزارت آموزش و پرورش هستند که در رشته ادبیات تحصیل کردند.
مادرش دبیر ادبیات و پدرش دکتر رحیم ذوالنور استاد دانشگاه و مولف کتاب های متعددی در زمینه ادبیات همچون در جستجوی حافظ بود که چند سال پیش به رحمت خدا رفته است.

فعالیت ها و زندگی هنری

نقاشی و طراحی مهرداد از همان کودکی خوب بود و استعداد ذاتی او در زمینه طراحی باعث شد تا او مسبر زندگیش را به سمت گرافیک سوق دهد.
او پس از پایان تحصیلاتش در رشته گرافیک در شهرداری مشغول به کار شد و در زمینه طراحی و زیباسازی شهر تهران چند سالی را مشغول بود.

ذوالنور از اعضای اولیه انجمن صنفی طراحان گرافیک بود و در اکثر بینال ها، رویدادها و بزرگداشت‌های انجمن نقش موثر و سازنده‌ای داشت.

از سوابق کاری دیگر او، می‌توان به مدیریت گالری‌های خانه هنرمندان ایران در دوره مدیریت قبلی و نیز همکاری مستمر با مجله تصویر و ۱۸ دوره گذشته جشن تصویرسال اشاره کرد.

زندگینامه و زندگی خصوصی مهرداد ذوالنور گرافیست

این هنرمند علاوه بر فعالیت در حوزه گرافیک در زمینه عکاسی هم فعالیت داشت و عکس‌هایش از افغانستان در نشریات «لوموند»، «گاردین»، «نیویورک تایمز» و «ال‌پائیس» چاپ شده است.

و در سال‌های گذشته به عنوان مدیر گالری‌های خانه هنرمندان ایران و مدیر دپارتمان هنر و خلاقیت اولین مرکز تخصصی مغز پژوهی در خاورمیانه فعالیت کرده و همکاری مستمر با جشن تصویر سال داشت.

ذوالنور علاوه بر فعالیت در طراحی گرافیک، در رشته عکاسی نیز بسیار فعال بود و عکس‌هایی که از افغانستان ثبت کرده بود در نشریاتی مانند لوموند، گاردین و نیویورک تایمز منتشر شد.

آدرس اینستاگرام مهرداد ذوالنور

صفحه اینستاگرام مهرداد با نشانی
mehrdad_zonnour در دسترس عموم قرار دارد و عکس ها و گزارش هایی از سمیرا مخملباف دختر محسن مخملباف کارگردان ایرانی را استوری کرده است.

او در سال‌های گذشته به عنوان مدیر گالری‌های خانه هنرمندان ایران و مدیر دپارتمان هنر و خلاقیت اولین مرکز تخصصی مغز پژوهی در خاورمیانه فعالیت کرده و همکاری مستمر با جشن تصویر سال داشت.

ذوالنور علاوه بر فعالیت در طراحی گرافیک، در رشته عکاسی نیز بسیار فعال بود و عکس‌هایی که از افغانستان ثبت کرده بود در نشریاتی مانند لوموند، گاردین و نیویورک تایمز منتشر شد.

علت فوت مهرداد ذوالنور

سیف الله صمدیان عکاس و فیلمساز درباره دلیل درگذشت مهرداد ذوالنور به خبرنگار مهر گفت: مهرداد ذوالنور هنرمند عکاس و طراح گرافیک چهارشنبه ۲۱ مهرماه دارفانی را وداع گفت. هنوز دلیل قطعی فوت این هنرمند مشخص نیست اما تنها دلیلی که پزشکان ذکر کرده‌اند اختلال دارویی بوده است.

وی بیان کرد: اختلال دارویی سبب گیجی و بی حالی‌اش شده و به دلیل اینکه مدت ۳ روز کسی از او خبر نداشته و تنها بوده، این حالت به اندام‌های داخلی بدنش آسیب وارد آورده و باعث فوتش شده است.

بر این اساس، پیکر این هنرمند در قطعه هنرمندان به خاک سپرده و زمان دقیق مراسم تشییع پیکر او اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مهرداد ذوالنور، از اعضای اولیه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران بود اما مدتی پیش از حضور در این انجمن استعفا داده بود.
از سوابق کاری دیگر وی، می‌توان به مدیریت گالری‌های خانه هنرمندان ایران در دوره مدیریت قبلی و نیز همکاری مستمر با مجله تصویر و ۱۸ دوره گذشته جشن تصویر سال اشاره کرد.

عکس های مهرداد ذوالنور

ماجرای عنوان شهروندی کشور فرانسه

مدتی خبرهایی مبنی بر شهروندی فرانسوی به خانواده مخملباف در رسانه ها مطرح شد که مهرداد ذوالنور، همان سال اعلام کرد: «به هیچ کدام از سایر اعضای خانواده مخملباف عنوان شهروندی فرانسه اهدا نشده است.»

مهرداد ذوالنور، درباره خبر تابعیت فرانسوی مخملباف‌ها توضیحاتی ارائه کرد. وی گفت: محسن مخملباف که بعد از ساخت فیلم سفر قندهار – نشان هنری شوالیه را از طرف فرانسوی‌ها دریافت کرده بود

وی یادآور شد: به هیچ کدام از سایر اعضای خانواده مخملباف عنوان شهروندی فرانسه اهدا نشده است . من و همسرم، سمیرا مخملباف، در دو سال گذشته مشخصا در ایران زندگی کرده‌ایم و «مرضیه مشکینی» (همسر محسن مخملباف) و «حنا» نیز در ایران زندگی می کنند اما بیشتر بین تاجیکستان و افغانستان در سفر هستند .

«ذوالنور» ادامه داد: «میثم» نیز در انگلستان مشغول به تحصیل در دانشگاه است. بنابراین خانواده مخملباف فرانسوی نشده است و اعضای آن نیز تبعه فرانسه نمی‌باشند

نظرات