ساخت زمین بازی در ویلا + آموزش

2

ساخت زمین بازی

برای بهتر زیستن بشر همیشه دنبال تجهیزات و وسایلی بود تا زیستن را راحت تر و لذت بخش تر کن با افزایش زندگی شهری و روی اوردن مردم به آپارتمانها نیاز به فضای باز و ویلا افزایش یافت و مردم همواره دنبال فضایی برای استراحت و تفریح برای اخر هفته هستند.

   ساخت زمین بازی در ویلا

در این بین تجهیز ویلا برای تفریح و استراحت بسیار حائز اهمیت بوده و لذت فضای باز را دو چندان میکند.بر خلاف اشتباهات رایج زمین بازی صرفا برای کودکان نیست و بزرگتر ها هم میتوانند از زمین بازی و تجهیزات آن استفاده کنند.برای تجهیز زمین بازی لوازم بسیاری نظیر تاب ویلایی،سرسره ،فوتبال دستی ،الاکلنگ ،مبلمان فضای باز و …… نیاز است و در کنار این لوازم ایمکنی و مسائل دیگر نیز مورد توجه قرار میگیرد.

در این مقاله ما شمارا تا ساختن یک زمین بازی ایمن همراهی میکنیم.

ساخت زمین بازی در ویلا

تاب بازی

یکی از تجهیزات بازی الزامی برای زمین بازی کودکان در منزل، پارک و مدرسه، تاب است. بچه ‌ها عاشق تاب خوردن هستند و حتی بزرگسالان هم گاهی دوست دارند از آن استفاده کنند. تاب چیزی بیش از یک وسیله بازی سرگرم کننده است. استفاده از آن باعث رفع استرس، هماهنگی بدن و ایجاد منظره ای زیبا در حیاط یا پارک می شود بنابراین وقتی به دنبال مناسب ترین تاب برای حیاط یا مدرسه می گردید حتما این موارد مهم را در نظر بگیرید.

ساخت زمین بازی در ویلا

  1. تخمین حد افقی و عمودی فضا

قبل از این که به فکر نصب تاب در زمین بازی باشید، باید بدانید که حتماً به فضای مناسبی برای نصب تجهیزات نیاز است. فضای اطراف تاب، به عنوان نقطه مورد استفاده شناخته می شود. همچنین باید فضای افقی و عمودی زمین بازی و بخشی که قرار است تاب را نصب کنید را در نظر بگیرید. مواردی که در زیر لیست شده اند خطرات رایجی هستند که باید قبل از نصب تاب از آنها آگاه باشید:

  • کابل برق

کابل های برق نزدیک و اطراف نقطه بازی را چک کنید و از نصب تاب و تجهیزات بازی در این نقاط خودداری کنید.

  • حباب چراغ

سعی کنید ست تاب چندین متر دورتر از چراغ های حباب دار باشد.

  • شاخه ‌های درخت

اگر نزدیک محل بازی و نصب تاب و زمین بازی، شاخه‌ های درخت وجود دارد، مطمئن شوید این شاخه ها هرس شده و کوتاه می شوند.

ساخت زمین بازی در ویلا

چند نکته درباره ساخت زمین بازی کودکان

زمین بازی، بخش مهمی از زندگی یک کودک است و تجهیزاتی که در آن به کار می روند، نقشی حیاتی در رشد فیزیکی، احساسی، اجتماعی و روانی کودک دارند. اگر می‌ خواهید برای کودک نوپای خود زمین بازی درست کنید، این مقاله را به خوبی مطالعه کنید.

قبل از شروع پروسه ساخت و ساز، ابتدا باید برنامه ریزی پرجزئیاتی داشته باشید. در این جا قصد داریم نکات مهمی را درباره نحوه ساخت زمین بازی برای کودکان ارائه کنیم.

  1. مشخص کنید زمین بازی مسکونی است یا تجاری

ابتدا به نظر می ‌رسد که تقریباً همه تاب ‌ها مناسب هرگونه زمین بازی هستند اما این گونه نیست و تاپ مخصوص زمین بازی مسکونی با تاب مخصوص زمین بازی تجاری متفاوت است. زمین ‌بازی مسکونی به گونه ‌ای طراحی شده که فقط برای بازی یک یا چند کودک مناسب باشد. از آن طرف، زمین بازی تجاری برای تعداد زیادی کودک ساخته می شود. شکل های مشخصی از تاب هستند که فقط برای زمین بازی های مسکونی طراحی شده و بنابراین حتماً این موضوع را قبل از انتخاب تاب به خاطر داشته باشید.

  1. محدوده سنی کودکانی که قرار است بازی کنند را بدانید

دانستن محدوده سنی کودکانی که می ‌خواهند از این تاب استفاده کنند بسیار مهم است. شناخت محدوده سنی بچه هایی که در زمین بازی خواهند بود کمک می کند نوع تاب را انتخاب کنید. هر چه سن کودک بیشتر باشد، به تاب های با زنجیر و میله های بلند تر و ارتفاع بیشتر نیاز دارید و برعکس. اگر تاب، هم برای بچه های کوچک تر و هم برای بچه ‌های بزرگ تر طراحی شده باشد، بهترین کار داشتن تجهیزاتی است که هر دو نوع میله بلند و کوتاه را شامل شود. مواردی که در زیر لیست شده اند، سه مورد از مهم ترین گروه های سنی هستند که زمین بازی طبق آنها تجهیز می شود.

  • کودکان بین ۲ تا ۵ سال
  • کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال
  • کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال

 

  1. گزینه ‌های متفاوتی برای بازی کودک فراهم کنید.

وقتی نوبت به تجهیزات زمین بازی کودک می رسد، به سیر عظیمی از وسایل بازی بر می خورید که باید از بین شان انتخاب کرد. نصب سرسره و تاب یکی از قدیمی ‌ترین انتخاب هاست. می توانید از میان انواع مختلفی از تجهیزات بازی مدرن همچون جانگل جیم (چهارچوب های به هم پیوسته فلزی که بچه ها از آن بالا می روند)، بهار سوار(جهنده)، بالا رونده (کلایمبر)، سرسره های مارپیچ و بسیاری دیگر را به زمین بازی کودک اضافه کنید. حتماً قبل از صرف هزینه گزاف برای خرید جنس خوب، تحقیق کافی انجام دهید. با این کار با چندین گزینه وسیله بازی مواجه خواهید شد که از برند های مورد اطمینان هستند و شناخته شده اند.

  1. مسائل ایمنی را رعایت کنید.

مهم ترین عاملی که باید قبل از ساخت زمین برای کودکان در نظر گرفت مسائل ایمنی است. برخی تجهیزات بازی برای کودکان مناسب نبوده و برای بچه های نوپا می ‌تواند خطرناک باشد. باید حتماً ملاک‌ هایی همچون کف سازی، ارتفاع وسایل، کیفیت مواد و مواردی از این دست را در نظر بگیرید. هدف نهایی، داشتن تجهیزات بازی مناسب و با دوام و ایمن برای کودکان است و برند های معروف، همیشه به شما این اطمینان را می ‌دهند که نکات ایمنی در تجهیزات شان رعایت شده است. با این وجود اگر به محصولی برخورد کردید که اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار نداد از آن استفاده نکنید.

  1. مطابق بودجه تان سرمایه گذاری کنید.

بودجه افراد، در هر نقطه ‌و منطقه ای که هستند متفاوت است. مثلا اگر قصد دارید در حیاط منزل تان زمین بازی برای کودک خود بسازید، بودجه تان کم است اما از طرف دیگر اگر می خواهید در حیاط مجتمع آپارتمانی تان زمین بازی درست کنید قطعاً به بودجه بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد. مسئله داشتن بودجه محدود، ممکن است مسئله ساز شود. بنابراین باید پروژه مورد نظر را طبق میزان بودجه ‌ای که در اختیار دارید پیش ببرید.

  1. برای کف سازی مناسب، هزینه کنید.

اگر می خواهید زمین بـازی ای بسازید که امنیت بالایی دارد، راحت و بادوام باشد و بتواند صدا را جذب کند، باید در کف سازی زمین هزینه کرده و از کفپوش پلاستیکی استفاده کنید. این کفپوش ها برای کودکان نوپا طراحی شده اند و می‌ توانند در صورت زمین خوردن حین بـازی و افتادن از روی تاب، سرسره، بالارونده از آسیب دیدگی کودک پیشگیری کنند. این کفپوش ها می توانند صدای پا را جذب کنند و در این صورت شرایط برای خانه ‌های مسکونی و ساختمان هایی که در نقاط دارای محدودیت صدا قرار دارند مناسب خواهد شد.

  1. از نگهداری مناسب زمین بازی مطمئن شوید.

وقتی صحبت از ساختار زمین بـازی برای کودکان می شود، انتخاب نقطه ای تمیز و مرتب از اهمیت بسیاری برخوردار است. باید مطمئن شوید فضایی زمین بـازی هر چند هفته یک بار به خوبی تمیز می شود و در این صورت ریسک بیمار شدن کودکان بسیار پایین می رود. همچنین باید منظره مناسبی برای زمین بـازی در نظر بگیرید و گیاهان اضافه، شاخ و برگ ها، علف های هرز را به خوبی هرس کنید. انجام این کارها باعث می ‌شوند زمین بـازی تمیز بشود و از هر گونه حشره و حیوانات موذی دور بماند.

با رعایت این نکات می ‌توانید زمین بـازی ای بسازید که نه تنها برای کودکان هیجان انگیز است، بلکه از امنیت خوبی هم برخوردار خواهد بود.

2 دیدگاه در “ساخت زمین بازی در ویلا + آموزش

  1. محمد گفت:

    آیا این تابها برای مناطق شمالی که ربوبت زیادی دارند مناسب هستند و مطالب زیادی در مورد این تابها خودن ولیی جواب سوالم رو نگرفتم
    تاب‌ها از جمله وسایل تفریحی هستند که در افزایش شادابی و آرامش شما در فضای باز خصوصی‌تان اثرگذار خواهند بود. اما برای خرید تاب باغی یا ویلایی می‌بایست به نکات مختلفی نظیر بودجه، سلیقه شخصی، سبک دکوراسیون و نوع فضای اطراف توجه داشت. در نتیجه پیش از انتخاب یک مدل، فضای بازتان را در نظر بگیرید تا ضمن ایجاد فضایی خاص و چشم‌نواز، لحظات آرام و شادی را با این وسیله بسازید.

  2. مهدی گفت:

    تاب ریلکسی که به عنوان صندلی ریلکسی یا تاب راحتی و تاب آویز نیز شناخته می‌شود از جدیدترین مدل‌های تاب مخصوص آپارتمان و فضای داخلی و همچنین فضای بیرونی و کنار استخر می‌باشد

    تاب ریلکسی معمولا از دو بخش مجزا تشکیل شده است یک بخش معلق شامل صندلی ریلکسی یا همان کابین اصلی تاب ریلکسی که به واسطه یک زنجیر به صورت آویز به بدنه یا همان علمک تاب ریلکسی آویز می‌شود

نظرات