بیوگرافی مجتبی گلیج کشتی گیر آزادکار و همسرش + عکسهای خانوادگی و مسابقات

0

بیوگرافی مجتبی گلیج کشتی گیر آزاد کار و همسرش +عکس های خانوادگی و پیج اینستاگرام مجتبی گلیج و فیلم مسابقه کشتی مجتبی گلیج در فینال و خانواده و قد و سن و مصحابه و گفتگو و همسر و ازدواج و پدر و مادر سوابق ورزشی مجتبی قلیج (مجتبی قلیج) و مدال ها و افتخاراتش را در ادامه می بینید

 

بیوگرافی مجتبی گلیج کشتی گیر ایرانی و همسرش + عکسهای خانوادگی و مسابقات

 

بیوگرافی مجتبی گلیج

مجتبی گلیج، کشتی گیر آزاد کار و ورزشکار تیم ملی کشتی آزاد ایران در ۳ بهمن ۱۳۷۷ در تنکابن استان مازندران متولد شد. او دارای ۹۷ کیلوگرم وزن است.

فعالیت های ورزشی

گلیج از سن کودکی، کشتی را آغاز کرد. او در بازی‌های داخل سالن آسیا ۲۰۱۷ راهی دیدار پایانی شد و رستم اسکندری را ۱۰–۰ شکست داد و موفق به کسب مدال طلا شد.

بیوگرافی مجتبی گلیج

او در نخستین دورهٔ رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۱۷ که در آرتگو آرنا، بیدگوشچ، لهستان برگزار شد، توانست در رقابت پایانی ،دزیانیس خرامیانکوف از کشور بلاروس را با امتیاز فنی عالی (۱۰ بر صفر) شکست داد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

زندگینامه مجتبی گلیج

مجتبی گلیج در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ در بیشکک، قرقیزستان در دیدار نهایی برابر ماگومد ابراگیموف دارندهٔ مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ با حساب ۵ بر ۳ شکست خورد و به نشان نقره رسید. او در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۸ در مسابقات قهرمانی جهان که در بوداپست به انجام رسید با امتیاز فنی عالی (۱۰–۰) برابر اصلان‌بک آلبروف از جمهوری آذربایجان و دارندهٔ مدال برنز جهان مغلوب شد. آلبروف نیز در رقابت یک‌چهارم نهایی مقابل الیزبار اودیکادزه از گرجستان با نتیجهٔ ۴ بر ۳ مغلوب شد و با باخت او گلیج نیز از دور مسابقات حذف شد.

قهرمانی مجتبی گلیج

گلیج در سال ۲۰۱۹ برای دومین بار در وزن ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان شرکت کرد و این بار هم قهرمان مسابقات شد و به مدال طلا رسید. در مسابقات ۲۰۲۰ آسیا گلیج در دور نخست با نتیجهٔ ۱۱ بر صفر اولزیسایخان باسانتسوجت از مغولستان را مغلوب کرد و سپس مقابل علیشیر یرگالی از قزاقستان با نتیجهٔ ۶ بر ۴ پیروز شد و به جمع چهار نفر برتر راه یافت. گلیج در این مرحله با نتیجهٔ ۱۲ بر ۲ ماگومد موسی‌اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به دیدار پایانی راه یافت و در این دیدار توانست با امتیاز فنی عالی (۱۰–۰) ساتیوارت کادیان از هند را شکست دهد و برای نخستین بار قهرمان آسیا لقب بگیرد.

 

قهرمانی جهان ۲۰۲۱

گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست با نتیجه ۴ بر صفر الیزبار اودیکادزه از گرجستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر رادو لفتر از مولداوی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

قهرمانی مجتبی گلیج

وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گلیج در این مرحله به مصاف کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا رفت اما در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. حریف وی در این دیدار اولزیسایخان باتزول دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

 

همسر مجتبی گلیج

مجتبی گلیج مجرد است. او هنوز ازدواج نکرده است.

مجتبی گلیج و همسرش

 

صفحه رسمی در اینستاگرام

صفحه رسمی این قهرمان کشتی با نشانی mojtaba___goleij در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. هم اکنون شما میتوانید تصاویر و عکس های شخصی و فعالیت های او بیشتر آشنا شوید.

 

عکسهای جدید مجتبی گلیج

عکس جدید مجتبی گلیج

عکس جدید مجتبی گلیج

عکس جدید مجتبی گلیج

عکس جدید مجتبی گلیج

با ما همراه باشید.

نظرات