بیوگرافی علی صالح آبادی و همسر و فرزندانش +عکسها و عناوین شغلی

0

علی صالح آبادی (ali saleh abadi) رئیس سابق بورس و اوراق بهادار و رئیس بانک مرکزی در دولت آیت الله رئیسی است. به مناسبت انتصاب برای به عنوان رئیس بانک مرکزی ایران، تصمیم به معرفی کامل این چهره سیاسی گرفته ایم. در ادامه ی این مطلب، به بیوگرافی کامل علی صالح آبادی ، زندگینامه، فعالیت های شخصی و شغلی و مدیریتی، معرفی خانواده و پیج اینستاگرام وی و عکسهای جدید او و ماجرای ازدواج و همسرش و شروع ریاست بانک مرکزی ایران در سال ۱۴۰۰ می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی علی صالح آبادی و همسر و فرزندانش +عکسهای خانوادگی و اینستاگرام و عناوین شغلی و زندگینامه عکس علی صالح آبادی به عنوان ریاست بانک مرکزی همراه سوابق و تحصیلات

 

بیوگرافی علی صالح آبادی

علی صالح‌آبادی در سال ۱۳۵۷ در سبزوار متولد شد. او مدیرعامل سابق بانک توسعه صادرات ایران و نخستین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جمهوری اسلامی ایران است. گفتنی است دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق و دکتری مدیریت مالی از دانشگاه تهران، و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق است و دارای بیش از ۲۰ سال سابقه مدیریت ارشـد در بازار پول و سرمایه کشور است.

زندگینامه علی صالح آبادی

سوابق مدیریتی و اجرایی

صالح آبادی فعالیت مدیریتی خود را از سال ۱۳۸۴، همزمان با تصویب قانون بازار اوراق بهادار به سمت دبیرکل سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران آغاز کرد و در خرداد ۸۵ و پس از تأسیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از سوی شورای عالی بورس به عنوان رییس سازمان انتخاب شد و در مدت حدود یک دهه، هدایت بازار سرمایه کشور را برعهده داشت و آذرماه ۱۳۹۳ از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار ایران استعفا داد.

علی صالح آبادی

همسر علی صالح آبادی کیست

زندگی شخصی و خصوصی این چهره تاکنون خبری منتشر نشده است

از دیگر فعالیت های صالح آبادی می توان به سئولیت هایی همچون مدیر تالار منطقه ای بورس کرج و مسئول بررسی های سرمایه گذاری در شرکت سرمایه گذاری غدیر، سازمان تأمین اجتماعی و ستاد اجرایی فرمان امام و عضویت در کمیته فنی هیأت خدمات مالی اسلامی (IFSB) مالزی و … اشاره کرد.

عکس های علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی

آخرین سمت علی صالح آبادی رئیس بانک توسعه صادرات ایران و نویسنده سه عنوان کتاب مالی، شامل مبانی مهندسی مالی و مدیریت ریسک، گفتارهایی پیرامون بورس و بازارهای مالی اسلامی است.

علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی کیست

در ۱۴ مهر ۱۴۰۰ آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور دولت سیزدهم به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیئت وزیران، علی صالح‌آبادی را به سمت رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

انتصاب صالح آبادی به عنوان رییس کل بانک مرکزی در حالی صورت گرفت که محمد رضا فرزین از مدیران اقتصادی دولت احمدی‌نژاد از رقبای جدی او برای این سمت بود اما در نهایت وزیر اقتصاد او صالح آبادی را به دولت معرفی کرد

سوابق علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی

همچنین بخوانید: بیوگرافی سید حامد عاملی استاندار اردبیل +عکس و سوابق شخصی و کاری

اقدامات برجسته و موفقیت ها در دوران مدیریت بورس

از نقش های برجسته و موفقیت های او در دوران مدیریت بورس میتوان به ایجاد کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار در بدو تأسیس سازمان بورس که نقش بسیار مؤثری در توسعه ابزار‌ها و نهاد‌های مالی جدید منطبق بر مبانی شرعـی و همچنین، راه اندازی ۱۰ نوع نهاد مالی جدید از جمله شرکت‌های تأمین سرمایه، صندوق‌های سرمایه گذاری، شرکت‌های سبدگردان، شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری، معرفی و عملیاتی کردن انواع ابزار‌های جدید مالی شامل انواع صکوک، اسناد خزانه اسلامی، اوراق اختیار فروش تبعی، قرارداد‌های آتی سهام و آتی کالا و…، اشاره کرد که از مهمترین اقدامات رئیس کل جدید بانک مرکزی در دوران تصدی مسئولیت ارشد بازار سرمایـه کشور بود.

عکس های جدید علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی

راه اندازی سامانه جامـع ناشران بازار سرمایه موسوم به سامانه کدال به منظور ارتقاء سرعت و شفافیت انتشار اطلاعات در بازار سرمایه و جلوگیری از رانت اطلاعاتی در بازار، سامانه هوشمند نظارت بر معاملات بازار سرمایه، ارتقاء سامانه معاملات بازار سهام و راه اندازی معاملات آنلاین، از مهمترین اقدامات صالح آبادی در توسعه فناوری اطلاعات در بازار سرمایه بوده است.

نظرات