برای خرید سرویس خواب کودک و نوجوان به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

0

سبک های مختلف طراحی اتاق کودک و نوجوان

سرویس خواب کلاسیک یکی از بهترین انتخاب ها برای چیدمان و طراحی اتاق کودکان و نوجوانان است. در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک و نوجوان سبک های مختلفی از جمله سبک مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک و بوهو وجود دارد.

 سرویس خواب کودک و نوجوان

معرفی سرویس خواب کلاسیک

سرویس خواب کلاسیک از جمله پر فروش ترین سرویس خواب های کودک و نوجوان است. این سرویس خواب اولین انتخاب افرادی است که به سبک کلاسیک علاقه مند هستند. سبک کلاسیک بر خلاف سبک های دیگر همیشه مد بوده و مورد پسند افراد مختلف با سلیقه های گوناگون قرار می گیرد. آیتم های مورد استفاده در این سبک کمی اشرافی و سلطنتی هستند.

 

ویژگی های سرویس خواب کلاسیک

در طراحی سرویس خواب کلاسیک معمولاً از تاج، سر ستون، پایه های کنده کاری شده، زوارها و یراق های تزئینی، کنده کاری و منبت کاری استفاده می شود. در طرح های دخترانه کنده کاری گل و در طرح های پسرانه کنده کاری های ساده تر مانند خط های منظم دیده می شود. نظم و تقارن از مهم ترین ویژگی هایی است که در طراحی سبک کلاسیک به آن توجه می شود.

سرویس خواب کودک و نوجوان

نکات مهم در خرید سرویس خواب کودک و نوجوان

پس از انتخاب سرویس خواب کلاسیک، نوبت به خرید آن می رسد. توجه به راحتی، آرامش و امنیت کودک، سازگاری با روحیات، عدم ایجاد حساسیت، مقاومت و استحکام بالا، طراحی جذاب و خلاقانه، توجه به نظم دهی، رنگ مناسب، ابعاد مناسب، جنس مناسب، قیمت سرویس خواب، کیفیت بالای متریال خام اولیه، استفاده از قطعات کاربردی، وجود گاردریل، عدم وجود قطعات خطر آفرین و جدا شونده، سطح صاف، صیقلی و بدون تراشه، ارتفاع استاندارد و قابلیت تبدیل به تخت نوجوان، همگی از مواردی هستند که به هنگام خرید سرویس خواب کلاسیک کودک و نوجوان باید به آنها توجه شود.

تأمین امنیت و آرامش کافی

بهتر است انتخاب سرویس خواب کلاسیک کودک و نوجوان با توجه سن و بر اساس علاقه و سلیقه آنها انجام شود. با توجه به آنکه کودکان و نوجوانان دائماً در حال فعالیت و بازی هستند، خطرناک نبودن سرویس خواب بسیار مهم است.

 

در حقیقت در طراحی آن ها نباید هیچ گونه گوشه تیزی وجود داشته باشد. تا از ایجاد هرگونه آسیب احتمالی به کودکان و نوجوانان جلوگیری شود. باید توجه شود که قطعات جانبی مانند دستگیره ها قابل جدا کردن و خطر ساز نباشند. همچنین سطح تخت های چوبی باید صاف و صیقلی و بدون تراشه های چوب باشد. بر این اساس در خرید سرویس خواب کلاسیک باید به راحتی، آرامش، امنیت و سازگاری با روحیات کودک و نوجوان توجه شود.

استحکام بالا

کودکان و نوجوانان بسیار پر جنب و جوش هستند. به همین دلیل در خرید سرویس خواب کلاسیک باید به استحکام و مقاومت کافی بدنه آن ها توجه شود. ماندگاری و دوام سرویس خواب به خصوص تخت تا حد زیادی به کیفیت مواد اولیه در ساخت آنها بستگی دارد.

جنس مناسب

سرویس خواب کودک و نوجوان از جنس های مختلفی از جمله فلز، چوب، ام دی اف، ملامینه و غیره تولید می شود. سرویس خواب کلاسیک از جنس چوب ساخته می شود. مقاوم ترین و امن ترین سرویس های خواب از جنس چوب ساخته می شوند. برای ایجاد امنیت بیشتر بهتر است از خرید سرویس خواب های فلزی برای کودکان اجتناب کنید.

قسمت هایی که مونتاژ می شود باید دارای مقاومت بالایی باشند. و در اثر استفاده و به مرور زمان دچار تغییر شکل نشوند. همچنین کیفیت یراق آلات برای جلوگیری از تخریب و لق زدن آن ها بسیار حائز اهمیت است. برای جلوگیری از هزینه های مجدد تعمیر و نگهداری بهتر است در ابتدا هزینه بیشتری کرده و جنس بهتری را خریداری کنید.

سرویس خواب کودک و نوجوان

خرید آیتم های کاربردی

سرویس خواب کلاسیک دارای آیتم های مختلفی می باشد. این آیتم ها شامل تخت، پاتختی، کمد، کشو، میز مطالعه و غیره می شوند. تخت های کشودار، کمدهای قفل دار و میز مطالعه از کاربردی ترین آیتم هایی هستند که بهتر است برای کودک و نوجوان خریداری شود.

توجه به نظم دهی در طراحی سرویس خواب کودک و نوجوان بسیار مهم است. این کار برای جلوگیری از سردرگمی و همچنین یادگیری نظم توسط کودکان انجام می شود.

طراحی جذاب و خلاقانه

امروزه هدف از طراحی اتاق کودکان و نوجوانان افزایش مهارت‌های یادگیری، افزایش هوش، تقویت مهارت داستان سرایی، ماجراجویی، ایجاد خلاقیت، آرامش، شور و هیجان و مواردی از این قبیل است.

طراحی سرویس خواب کودکان و نوجوانان می تواند در افزایش هوش و خلاقیت آن ها در زمینه داستان سرایی و رؤیا پردازی مؤثر باشد. سرویس خواب مناسب می تواند فضای اتاق خواب آنها را به یک فضای رؤیایی تبدیل کند.

طرح های فانتزی و کارتونی مورد علاقه کودک

بهتر است در انتخاب سرویس خواب کودکان و نوجوانان به سن، علاقه و سلیقه شخصی آنها توجه شود. سرویس خواب هایی با طرح های فانتزی و کارتونی مورد علاقه کودک یکی از بهترین روش ها برای طراحی اتاق اوست.

شخصیت‌های کارتونی، کیتی، ماشین و غیره از جمله طرح هایی هستند. که برای تولید سرویس خواب کودک و نوجوان استفاده می شوند. کودکان و نوجوانان با شخصیت های کارتونی حس همزاد پنداری کرده و با آن ها زندگی می‌کنند.

البته باید در انتخاب آن ها به علاقه کودک توجه شود تا با دیدن آن احساس خوشایندی کند. همچنین رنگ سرویس خواب باید با تم اتاق همخوانی داشته باشد. بهتر است قبل از خرید سرویس خواب کلاسیک کودک و نوجوان از علاقه شخصی او آگاه باشید.

سرویس خواب کودک و نوجوان

رنگ مناسب

اتاق خواب در واقع پناهگاهی برای کودکان و نوجوانان است. که در آن به استراحت، خواب، مطالعه و بازی می پردازند. به همین دلیل انتخاب رنگ می‌تواند بر روحیات و خلق و خوی آن ها تأثیر بگذارد. رنگ های شاد و روشن برای ایجاد روحیه و همچنین رعایت بهداشت در اتاق کودکان بسیار مناسب هستند.

ملایمت و زیبایی رنگ‌ها، ایجاد آرامش، هماهنگی با سایر وسایل و زیبایی از جمله نکات مهم در انتخاب رنگ سرویس خواب کلاسیک کودک و نوجوان است. همچنین رنگ آمیزی سرویس خواب کلاسیک کودک و نوجوان باید توسط رنگ های ضد حساسیت و غیر سمی انجام شده باشد.

ابعاد مناسب

فضای داخلی تخت باید دارای ابعاد کافی برای کودک باشد. تخت های کودک دارای ابعاد استاندارد ۷۰*۱۳۰ سانتی متر هستند. ارتفاع تخت کودک باید کاملاً مناسب باشد و محافظت کامل را به وجود آورد. کودکان داخل تخت ایستاده و خطر سقوط آن ها بسیار بالا است. ارتفاع استاندارد این دیواره ها معمولاً بین ۷۰ تا ۸۰ سانتی متر است. که تا یک سالگی می تواند محافظت کاملی را ایجاد کند. در مورد تخت کودک باید گاردریل وجود داشته باشد و میله ها دارای فاصله استاندارد باشند.

قابلیت تبدیل به تخت نوجوان یکی دیگر از امکاناتی است که در طراحی تخت های کودک در نظر گرفته شده است. این تخت ها تا ۱۵ سالگی و با توجه به قد کودک می تواند مورد استفاده قرار گیرد. با خرید این تخت ها تنها با یک بار هزینه تختی چند منظوره را خریداری کرده اید که از نوزادی تا نوجوانی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مبل ویستا تولید کننده مبلمان کلاسیک، مبل راحتی و سرویس خواب می باشد. که با بیش از ۵۰ مدل محصول با سبک های روز میباشد. که خرید مبلمان و سرویس خواب را برای شما عزیزان راحت و آسان فراهم ساخته است.

نظرات