بیوگرافی امیرحسین زارع کشتی گیر و همسرش + خانواده و افتخارات کشتی

1

بیوگرافی و سوابق امیرحسین زارع (Amir Hossein Zare) کشتی گیر ، عکس های شخصی امیرحسین زارع و همسرش +عکسهای خانوادگی و افتخارات کشتی امیرحسین زارع از آمل تا المپیک و مسابقات جهانی و پیج اینستاگرام و خانواده امیرحسین زارع را در زندگینامه کامل وی در مجله حرف تازه می خوانید.

بیوگرافی امیرحسین زارع کشتی گیر و همسرش + خانواده و افتخارات کشتی

بیوگرافی امیرحسین زارع

امیرحسین زارع متولد ۲۷ دیماه سال ۱۳۷۹ در آمل مازندران، کشتی گیر آزادکار و عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران که در وزن ۱۲۵ کیلوگرم برای تیم ملی ایان کشتی آزاد روی تشک می رود. او در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ و المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور داشتو

سوابق ورزشی از زورخانه تا کشتی

امیرحسین زارع فعالت ورزشی را از دوران دبستان با ورزش باستانی در زورخانه به همراه عمو و پدرش آغاز کرد و از دوران راهنمایی وارد کشتی شد و بطور حرفه ای در کشتی آزاد فعالست می کند.

از سال ۲۰۱۸ پس از کسب رتبه نخست مسابقات استانی و کشوری، توانست در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کرد و با قهرمانی در این رقابت‌ها، مجوز حضور در مسابقات آسیایی تاشکند را بدست آود.

بیوگرافی امیرحسین زارع

زندگینامه امیرحسین زارع کشتی گیر

من متولد ۲۷/۱۰/۱۳۷۹ از شهر آمل استان مازندران هستم. یک خواهر بزرگتر از خود دارم. در یک خانواده کاملاً ورزشی بزرگ شده ام. عموی بزرگم، حسن زارع بنیان گذار ورزش باستانی آمل بود. پدرم نیز باستانی کار بود و از پیشکسوتان ورزش باستانی شهر آمل شناخته می شود.

دوران دبستان را در مدرسه شهید پوریان شهرستان آمل گذرانده ام. این مدرسه امکانات ورزشی آنچنانی نداشت. با توجه به اینکه گرایش بیشتر بچه ها به سمت فوتبال بود،در مدرسه تنها دو تیرک دروازه برای بازی فوتبال گذاشته بودند. یک سری از دانش آموزان بدمینتون بازی می کردند؛ البته تور و زمین مشخصی در حیاط مدرسه نبود. والیبال هم خیلی کم انجام می شد.

ازدواج و همسر امیرحسین زارع

زارع در حال حاضر مجرد است و هنوز ازدواج نکرده است

خانواده امیرحسین زارع آزادکار تیم ملی کشتی آزاد ایران

تیم ملی کشتی آزاد ایران

از سال ۲۰۱۸ برای بازی های جهانی به تیم ملی کشتی آزاد ایران دعوت شد و در اردیبهشت ۱۳۹۷ و در جریان رقابتهای آسیایی تاشکند ۲۰۱۸، موفق به کسب سهمیه المپیک جوانان آرژانتین شد.

او در مسابقات نوجوانان آسیا تاشکند، نوجوانان جهان زاگرب، المپیک جوانان بوئنوس آیرس، المپیک جوانان آسیا بیروت، جوانان جهان تالین، زیر ۲۳ سال جهان بوداپست، زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۱۹ و … حضور داشته و موفق به کسب مدال های رنگارنگ شده است.

مدال طلای قهرمان کشتی آزاد ۲۰۱۹

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم زارع با نتیجه فوق العاده ی ۱۰ بر صفر ویتالی گولویف از روسیه را شکست داد و به مدال طلای این دست از رقابت های قهرمانی جهان کشتی آزاد دست یافت.

مسابقات کشتی امیرحسین زارع

المپیک ۲۰۲۰ توکیو

زارع کشتی گیر آزاد کار تیم ملی کشتی ایران، در دیدار رده‌بندی بازی‌های المپیک توکیو به مصاف ژیوی دنگ از کشور چین رفت که زارع در این دیدار با نتیجه ۵ بر صفر بر حرف خود پیروز شد و به مدال ارزشمند برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو رسید .

 

مسابقه کشتی امیرحسین زارع در قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ

زارع با شکست حریف خود راهی مرحله یک نیمه نهایی نهایی شد.

وی در این مرحله به مصاف برنده کشتی میان طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه و زلیم خان خیزریف از روسیه می رود.

پیج اینستاگرام امیرحسین زارع

صفحه رسمی این ورزشکار کشتی ایران با نشانی amirhossein.zarre در شبکه اجتماعی اینستاگرام در دسترس عموم قرار دارد.

عکس های امیرحسین زارع

پیج اینستاگرام امیرحسین زارع

عکس های خانوادگی امیرحسین زارع

امیرحسین زارع کشتی

1 دیدگاه در “بیوگرافی امیرحسین زارع کشتی گیر و همسرش + خانواده و افتخارات کشتی

  1. وحید گفت:
    1
    1

    تقریبا شبیه شعبان جعفری که از باستانی کاران ایران بود می باشد.

نظرات