بیوگرافی مایک آغاسی بوکسور ایرانی تبار و همسر و پسرش آندره آغاسی +عکس ها و درگذشت

0

بیوگرافی مایک آغاسی پدر آندره آغاسی + عکسها علت درگذشت و سوابق

بیوگرافی و درگذشت امانوئل آغاسی (مایک آغاسی) بوکسور المپیکی ایرانی تبار و (پدر آندره آغاسی تنیسور) از شروع بوکس تا تیم ملی بوکس ایران و مهاجرت و ازدواج و فرزندان به همراه عکس ها و سوابق شخصی و ورزشی و زندگینامه امانوئل آغاسی پدر آندره آغاسی تنیسور و همسر و فرزندانش با علت فوت و درگذشت در لاس وگاس در ۹۰ سالگی در این بخش از مجله حرف تازه می خوانید

بیوگرافی مایک آغاسی بوکسور ایرانی تبار و همسر و پسرش آندره آغاسی +عکس ها و درگذشت

بیوگرافی مایک آغاسی بوکسور المپیکی ایرانی تبار

مایک آغاسی (Emmanuel B. Aghassi) با نام اصلی امانوئل (زاده ۲۵ دسامبر ۱۹۳۰)، در ۴ دی ماه سال ۱۳۰۹ در سلماس متولد شد و بوکسور آشوری-ارمنی‌تبار اهل ایران است. او عضو تیم ملی بوکس ایران بود و قبل از مهاجرت به ایالات متحده، حرفه خود را به عنوان بوکسور در ایران آغاز کرد. با تیم ملی ایران در رقابت‌های المپیک ۱۹۴۸ لندن نیز حضور یافت. او به بعد از مهاجرت به آمریکا و قبل از اقامت در لاس وگاس نام خود را به مایک تغییر داد. آندره آغاسی (زاده ۱۹۷۰) تنیس‌باز نامی جهان فرزند وی می‌باشد.

 

بیوگرافی مایک آغاسی بوکسور ایرانی تبار و همسر و پسرش آندره آغاسی + عکس درگذشت

علت فوت و درگذشت مایک آغاسی

چهره پدر آندره آغاسی اولین بار در سال ۲۰۱۵ مطرح شد. هنگامی که خود این تنیسور سابق در کتاب زندگینامه اش اظهارات قابل توجهی را در رابطه با پدرش مطرح کرد. او نوشته بود: “پدرم بسیار سختگیر بود و رفتارش با کینه همراه بود. من با انتخاب خودم تنیس را شروع نکردم و با تمام وجود از آن متنفر بودم.”

مایک آغاسی در لاس وگاس و در سن ۹۰ سالگی درگذشت. روز سه شنبه فرزند او یعنی آندره آغاسی طی پیامی خبر داد که پدرش در ۹۰ سالگی از دنیا رفته است.

علت فوت و درگذشت مایک آغاسی

همسر و فرزندان امانوئل آغاسی

مایک آغاسی در سال ۱۹۵۸ با الیزابت دادلی ازدواج کرد و دارای ۴ فرزند می باشد که پسرش آندره از تینسورهای مشهور جهان است

آندره آغاسی و پدرش مایک

همسر و فرزندان امانوئل آغاسی

سوابق ورزشی

امانوئل آغاسی از سال ۱۳۲۱ الی ۱۳۳۱ قهرمان ایران در رشته بوکس بود و نماینده ایران در بازی‌های المپیک ۱۹۴۸ لندن در وزن ۵۴ کیلوگرم و ۱۹۵۲ هلسینکی در وزن ۵۷ کیلوگرم بوده‌است. در سال ۱۹۵۲ وی به ایالات متحده مهاجرت نمود.

در سال ۱۹۶۳ ، او به لاس وگاس نقل مکان کرد تا در هتل Tropicana کار کند. آغاسی بلافاصله زمین های غیر فعال تنیس هتل را زنده کرد و آن ها رو مورد توجه قرار داد.

او به واسطه حضور امانوئل در تیم ملی المپیک ایران در سال ۱۹۴۸ لندن، در زمانی که آندره در اوایل دهه ۱۹۹۰ در تنیس دنیا نامی برای خود دست و پا کرده بود ایرانیان او را به عنوان یک ورزشکار ایرانی تبار دنبال می‌کردند.

همسر و فرزندان امانوئل آغاسی

فرزندان مایک آغاسی

امانوئل آغاسی و همسرش الیزابت چهار فرزند داشتند: ریتا، فیلیپ، تامی و آندره. مایک پسرش که بعدها به اسطوره دنیای تنیس تبدیل شد.مایک یک دستگاه یا به عبارتی ماشین تنیس ابداع کرد تا به کمک آن با پسرش تمرین کند؛ ماشینی که “اژدها” شهرت پیدا کرده بود.

مایک روزانه ۵۰۰۰ توپ را با آن دستگاه عجیب و غریب به سمت پسرش پرتاب می کرد و آندره باید با سرعت و قدرت قابل توجهی آن ها را بر می گرداند؛ تمریناتی که بعد از چند سال ثمره داد و آندره آغاسی را به یکی از بزرگان تاریخ تنیس و برنده ۸ باره گرند اسلم تبدیل کرد.

آندره آغاسی همچنین در یکی دیگر از خاطرات خود می‌گوید پدرش در لاس وگاس جیم براون، تنیسور، را به رقابت دعوت کرد. در واقع مایک آغاسی به دنبال این بود که پسر ۹ ساله اش را به رقابت با براون بفرستد. براون نیز این مسئله را پذیرفت و گفت: ” من فقط بر سر پول بازی می کنم.”

در واقع می توان گفت که مایک آغاسی یک مربی تمام عیار والبته کمی سختگیر برای پسرش بود و به این موضوع اعتقاد داشت. اویک بار در مصاحبه ای جالب با نشریه ایتالیایی لاریپوبلیکا در این باره گفته بود: “حضور پدر در کنار فرزندش بهتر از مربی است.

نظرات