بیوگرافی حاج اکبر مولایی مداح و همسر و فرزندانش + عکس ها و مداحی ها

0

حاج اکبر مولایی پیرغلام اهل بیت متولد سال ۱۳۱۸ قدیمی ترین مداح زنده ایران است در ادامه با بیوگرافی، زندگینامه و سوابق مداحی حاج اکبر مولایی از کودکی تا پیرغلامی با عکس ها و مداحی های حاج اکبر مولایی و خانواده و همسر و فرزندان و مصاحبه جدید و زندگی شخصی حاج اکبر مولائی و سخنان حاج اکبر مولایی درباره روضه خوانی در قبل از انقلاب برای هایده و مهستی و دلکش در برنامه مهلا … را در مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی حاج اکبر مولایی مداح و همسر و فرزندانش + عکس ها و مداحی ها

بیوگرافی حاج اکبر مولایی

حاج اکبر مولایی مداح اهل بیت متولد سال ۱۳۱۸ در تهران، از مداحان و روضه خوانان و ذاکران قدیمی زنده ایران است .

شروع مداحی حاج اکبر مولائی از ۱۰ سالگی

مولایی از ۱۰ سالگی نوحه‌ خوانی را آغاز کرد و از ۱۴ سالگی عبای نوکری و ذاکری را بر تن کرد.
از دوران خردسالی ذوق نوکری اقا ابالعبدااله الحسین ع را داشت و مشوق اصلیش هم مادرش بود.

همسر و فرزندان حاج اکبر مولایی

الز زندگی خصوصی و شخصی و همسر و تعداد فرزندانش خبری منتشر نشده است

زندگینامه حاج اکبر مولایی پیرغلام اهل بیت

 

همچنین ببینید: بیوگرافی و عکس های جدید محمدحسین پویانفر | مداح

من جارچی امام حسین (ع) هستم

زمانی که بزرگی سوار اسب یا درشکه‌ای می‌شد، یک نفر جلوی او به‌عنوان پادو می‌دوید و جار می‌زد که مردم فلانی دارد می‌آید. حالا من هم جار می‌زنم که ای مردم آقاجان دارند می‌آیند، بیایید هر چه می‌خواهید از او بگیرید! ایشان کریم هستند.

حاج اکبر مولایی

مصاحبه و گفتگوی خواندنی حاج اکبر مولایی

آن زمان رسم بر این بود که فرد باید در جلسات شرکت می‌کرد، در انجمن‌ها حضور پیدا می‌کرد و به قول انجمنی‌ها سیلی انجمن را می‌خورد تا غلط‌های شعر او را بگیرند، سپس آداب را می‌‌آموخت.
بعد که می‌فهمیدند او می‌تواند و لیاقتش را دارد، به او عبا می‌دادند.

در ۱۵ سالگی به من اجازه دادند که لباس بپوشم. آقایان هاشمی‌دانا، حاج‌حسن‌‌ دولابی، حاج مرشد غلامرضا و دیگران از بزرگانی بودند که آن زمان به من مجوز خواندن و عبا پوشیدن دادند.

حاج اکبر مولایی قدیمی ترین مداح زنده ایران کیست

مداحی ذوق است، تجارت نیست

اکثر مداحان صبح‌ها نمی‌خوانند چون سخت است، ولی من می‌خوانم. این ذوق است و دوست دارم. نوکری امام حسین (ع) در خون من است. نگاهم به مداحی هم همین است که یک ذوق است و باید با ذوق هم به آن نگاه کنی و به دنبال مادیات و تجارت نباشی.

مصاحبه حاج اکبر مولایی در برنامه مهلا

مشخص کردن پاکت اشتباه است

این تجارت و کاسبی است و قطعا اشتباه است. البته این را هم باید بدانیم یک زمانی فردی زندگی‌اش خوب است، خوب هم خرج می‌کند، ولی وقتی به مداحان و جلسه سیدالشهدا می‌رسد، کم می‌گذارد.

از من می‌پرسند چقدر بدهیم؟ می‌گویم هر چقدر کرمت است، می‌گویند شما یک ربع خواندی! می‌گویم یک ربع خواندم یک ساعت وقت گذاشتم آمدم و یک ساعت هم باید وقت بگذارم برگردم، اینها حق‌القدم است. البته هیچ وقت اعتراض نمی‌کنم و طی نمی کنم

فرزندان حاج اکبر مولائی پیرغلام اهل بیت و روضه خوان

کلاس آواز

من یک مقدار و به حد قدر و وسعم در کلاس آوازی شرکت کردم. مداحان دیگر نیز باید این آموزش‌ها را ببینند تا بدانند شعر به چه ردیفی می‌خورد و این عیب نیست.

از اول بانگ بالا نگیرند، پرده پرده بالا بیایند تا بخوانند. اما صدایی داریم که از حنجره می‌آید، صدایی داریم که از سر می‌آید و …. همه اینها با هم فرق می‌کند که یک مداح مسلط باید همه را بداند.

مداحی های حاج اکبر مولایی

زیارت عاشورا توام با دعای علقمه بخوانید

در این محرم هم به مداحان توصیه می‌کنم روضه باز نخوانند هم به خود و هم به پامنبری‌های خود اجحاف می‌کنند.

من توصیه می‌کنم اگر می‌خواهید این بلای جانسوز برود باید روضه امام حسین برپا کنید. نمی‌گویم روضه‌خوان دعوت کنید. در خانه‌تان زیارت عاشورا بخوانید، هر روز زیارت عاشورا بخوانید. اگر دیگر بلا دیدید! البته به شرطی که دعای علقمه را بعد از آن بخوانید. فردی می‌گفت من زیارت عاشورا را می‌خوانم چرا اینقدر گرفتارم؟ می‌گویم خودت خواستی! در عاشورا چه می‌خوانید؟ معنایش را ببینید. حتماً بعد از زیارت عاشورا دعای علقمه را بخوانید.

نظرات