روغن ارگان چیست؟ + فواید روغن آرگان برای پوست و مو

0

روغن ارگان چیست؟

روغن ارگان از هسته میوه درخت ارگان بدست می اید،که فقط در مراکش یافت می شود.طول عمر درخت ارگان ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال است ولی بعد از ۳۰ تا ۵۰ سالگی میوه می دهد.چون درخت در منطقه خاصی رشد می کند روغن ان هم نسبتا نادر است.

روغن ارگان

نحوه تولید روغن آرگان

روغن آرگان خالص از فشار دادن هسته میوه درخت اسپینوسا مراکش به دست می آید. در داخل آن میوه هسته ای کوچک است که روغن آرگان خالص را به ما می دهد. برای سالهای زیاد بومیان مراکش ازجنگل های طبیعی از هسته میوه درخت اسپینوسا روغن آرگان خالص را به عنوان یک مکمل غذایی و برای بهبود زخم و تسکین بثورات و تغذیه پوست، تقویت قوای جنسی مردان و رشد و درخشندگی مو استفاده می کردند. این درختانی که به آرامی در حال رشد هستند به قدری ارزشمندند که در سال ۱۹۹۸ جنگل آرگان توسط یونسکو بعنوان یک بوم طبیعی ثبت شد.

فواید روغن ارگان در زیبایی

برای شناساندن روغن ارگان به عنوان یکی از بهترین ترکیبات زیبایی امادگی وجود دارد،کافی است گاهی از اوقات از روغن ارگان استفاده کنید و اجازه دهید تا نتیجه ان مشخص شود.راههای اسانی برای استفاده از روغن ارگان در رژیم زیبایی شما وجود دارد

مو : روغن ارگان محصول بسیار عالی برای صاف کردن موهای مجعد است،موهای خشک را نرم می کند و درخشش مو را بیشتر می کند.میتوانید از روغن ارگان برای همه قسمتهای مو وقتی که نمناک است استفاده کنید که جنبه درمانی دارد یا فقط برای انتهای موهایی که حالت خشکی دارند استفاده نمایید

پوست سر : اگر پوست سر شما خشک است میتوانید با استفاده از یک پارچه کتانی اغشته به روغن ارگان،بوست سر را با این روغن ماساژ دهید،اگر این کار را قبل از خواب انجام دهید،متوجه خواهید شد اکثر اوقات پوست سرتان مرطوب خواهد بود پیش از انکه سرتان شسته شود

صورت : استفاده کردن از یک روغن خالص می تواند ایجاد ترس کند خصوصا اگر شما پوست خاصی داشته باشید، اين روغن حتى براى پوستهاى جوش ساز هم مناسب است .

اما ما بطور کامل برای صورت از روغن ارگان استفاده کردیم و تغییرات ناشی از ان را دیدیم،پوست صورت نرمتر،شفاف تر و درخشان تر شده بود.شما می توانید از روغن ارگان بصورت یک مرطوب کننده روزانه استفاده نمایید

بدن : می توان از روغن ارگان بصورت یک مرطوب کننده کل بدن استفاده کرد و انرا بجای لوسیون یا کرم بدن استفاده کرد.بهترین نتیجه از خاصیت مرطوب کنندگی روغن ارگان بعد از استحمام گرفته می شود،. در خانمهاى باردار ميتوان از اين روغن براى پيشگيرى از ترك شكم استفاده كرد.

دستها : روغن ارگان یکی از بهترین روغنها برای دستها هست خصوصا اگر پوست دستها و ناخنها مستعد پوسته پوسته شدن و شیار دار شدن هستند

روغن ارگان

اثرات روغن آرگان بر پوست

Arganoil از دانه میوه درخت Argan استخراج می گردد.این روغن حاوی مقادیر بسار زیادی از اسیدهای چرب می باشد که در مقابل عمل اکسیده شدن،بسیار مقاوم تر از روغن زیتون است. همچنین حاوی ویتامین A، امگا ۶ و ۹ نیز می باشد.

به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از ویتامین A پوست را به خوبی تغذیه می کند.آثار پیری را که بر روی پوست نمایان گردیده است بهبود می بخشد.اگزما،جوش، و جای زخم را ترمیم می کند.پوست را مرطوب می کند و الاستیته پوست را افزایش می دهد در این محصول هیچگون کلسترولی وجود ندارد.

به دلیل اسیدهای فراوانی که در آن موجود است PH طبیعی پوست را ذخیره می کند و در پوستهای چرب باعث کم چرب شدن پوست می گردد.قبل از استفاده از محصولات آرایشی استفاده از ۱ یا ۲ قطره از این روغن به مدت ۵ دقیقه موج تغییر شگفت انگیزی در جذب عالی محصولات آرایشی می شود و از ایجاد پینه بر روی پوست پیشگیری می کند.

به طور خلاصه تاثیر روغن آرگان بر روی پوست

۱٫ پیشگیری از ایجاد چروک و ضد افتادگی پوست ناشی از افزایش سن
۲٫ تقویت کلاژن سازی و ترمیم بافت سلول
۳٫ مرطوب کننده و آب رسان قوی برای پوست های خشک
۴٫ ترمیم سوختگی های پوست ناشی از لیزر و آفتاب
۵٫ متعادل کننده ی PH و چربی پوست
۶٫ بستن منافذ باز پوست
۷٫ برطرف کننده ی لک پوست ناشی از آفتاب و بارداری
۸٫ از بین برنده ی جای آکنه، زخم و اسکار

نحوه ی مصرف:
پوست خود را تمیز نموده سپس چند قطره روغن آرگان خالص را بر روی پوست صورت و گردن به مدت حداکثر ۵ دقیقه ماساژ دهید. به دلیل جذب بالاتر سلول های پوست در شب، بهتر است این کار را در شب و قبل از خواب انجام دهید.

روغن ارگان

اثرات روغن ارگان بر روی مو

بین پولک های مو نفوذ می کند و مقاومت مو را افزایش می دهد.در رشد مو تاثیر بسزایی دارد.بصورت طبیعی به مو آبرسانی می کند و از وز شدن مو جلوگیری می کند.

موهای غیر قابل کنترل(وز و خشن) را نرم و لطیف می کند.ویتامین Eآسیبهایی را که به دلیل اتوکشی زیاد،حرارت و اکسیدان کردن مو به مو وارد کرده است را ترمیم می کند.به وسیله قرار دادن پروتئین بین ساختارهای مو،قابلیت درمان مو خوره های پائین مو را دارد.

شوره شر و خارش پوست سر را درمان می کند و نوعی ضد شکنندگی مو محسوب می شود.

به طور خلاصه تاثیر روغن آرگان بر روی شادابی مو

۱٫ محافظت کامل از مو
۲٫ رفع شکنندگی و موخوره
۳٫ تقویت موهای آسیب دیده ناشی از رنگ، دکلره،مواد شیمیایی و حرارت
۴٫ افزایش شفافیت، شادابی، حجم و استحکام مو
۵٫ محرک رشد مو
۶٫ کاهش و جلوگیری از ریزش “غیر طبیعی” مو

نحوه ی مصرف:
* دو بار در هفته ۲۰ دقیقه پیش از شست و شو، بر روی پوست سر ماساژ دهید. این روش موجب تقویت موها از ریشه و متعادلی نمودن چربی پوست سر بسیار مؤثر می باشد.
** همچنین می توانید پس از شست و شو و پس از براشینگ موها از این محصول بر روی ساقه ی مو چند قطره استفاده نمایید تا شفافیت و نرمی ابریشمی را تجربه نمایید.

اثرات روغن ارگان بر روی ناخن

به صور خلاصه تاثیر روغن آرگان بر روی سلامت ناخن

۱٫ افزایش استحکام ناخن
۲٫ حفظ چربی و رطوبت ناخن
۳٫ ترمیم ناخن های آسیب دیده بر اثر استفاده از مواد شیمیایی
۴٫ پیش گیری از شکنندگی و لایه لایه شدن ناخن ها
۵٫ تقویت رشد ناخن و براقی آن
۶٫ ترمیم زخمهای پس از مانیکور و کاشت ناخن که در اطراف ناخن ایجاد می گردد.

نحوه ی مصرف:
هر شب یک تا دو قطره بر روی ناخن و دست ها ماساژ داده شود.

نظرات